BrAIn-concept-banner

O projektu

Projekt „Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn“ provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, a financira se sredstvima Europske unije i Europskog socijalnog fonda, uz dodatno sufinanciranje iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Hrvatsko katoličko sveučilište sudjeluje kao partnerska institucija na projektu „Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn“ temeljem partnerskog sporazuma s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET u okviru programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2021.–2027.“. Sveučilište će sudjelovati kao partner tijekom cijelog trajanja projekta. Voditeljica istraživačkog tima na Hrvatskom katoličkom sveučilištu je izv. prof. dr. sc. Marina Merkaš.

Projekt se provodi u razdoblju od 1. rujna 2023. do 31. kolovoza 2029. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 15.000.000,00 EUR (113.017.500,00 HRK).

Glavni cilj projekta je poboljšati kvalitetu i trajanje sudjelovanja učenika u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija, čime će se omogućiti personalizirani pristup učenju i poučavanju. Projekt također uključuje razvoj kurikuluma i digitalnih obrazovnih sadržaja u području suvremenih tehnologija.

Hrvatsko katoličko sveučilište bit će uključeno u sljedeće dionice/aktivnosti:
1.    Provedba pilot istraživanja o utjecaju digitalnih tehnologija na dobrobit djece i mladih (sekundarno istraživanje i istraživanje manjeg opsega) - šk. god. 2024./2025. 
2.    Provedba glavnog istraživanja o utjecaju digitalnih tehnologija na dobrobit djece i mladih u OŠ i SŠ - šk. god. 2025./2026., 2026./2027., 2027./2028. 
3.    Izrada preporuka o rizičnim i zaštitnim čimbenicima korištenja digitalne tehnologije među djecom i mladima 
4.    Izrada okvira za digitalnu pismenost i dobrobit za djecu i mlade 
5.    Diseminacija rezultata i koordinacija s Carnetom 
6.    Savjetodavni rad na istraživačkim aktivnostima projekta BrAIn

U okviru projekta koristit će se kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja, u koja će biti uključeni učenici, roditelji/skrbnici te obrazovni djelatnici, uključujući nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje. Cilj istraživanja je ispitati navike i trendove u korištenju digitalne tehnologije među učenicima, obrazovnim djelatnicima i roditeljima/skrbnicima u obrazovnom kontekstu. Na temelju prikupljenih podataka, izradit će se okvir za digitalnu pismenost i dobrobit djece i mladih te preporuke o rizičnim i zaštitnim čimbenicima pri korištenju digitalne tehnologije kod djece i mladih u Hrvatskoj.

Rezultati projekta diseminirat će se kroz objavu znanstvenih radova, sudjelovanje na stručnim i znanstvenim skupovima, izradu preporuka o rizičnim i zaštitnim čimbenicima korištenja digitalne tehnologije među djecom i mladima te razvoj okvira za digitalnu pismenost i dobrobit djece i mladih.