Izrađeno

Održana međunarodna konferencija „Mediji i obitelj u doba umjetne inteligencije“

Međunarodni stručnjaci i brojni istraživači na našem Sveučilištu raspravljali o izazovima digitalnog odrastanja
 

U srijedu 10. prosinca 2025. na Hrvatskom katoličkom sveučilištu održana je konferencija „Mediji i obitelj u doba umjetne inteligencije“, koja je okupila više od 100 domaćih i inozemnih stručnjaka iz područja komunikologije, pedagogije, psihologije i digitalnih tehnologija. Program je obuhvatio pozvana predavanja vodećih svjetskih stručnjaka te tri tematska bloka s više od 40 paralelnih izlaganja, rasprava i predstavljanja najnovijih istraživanja o tome kako umjetna inteligencija utječe na obitelj, djecu i medijske prakse.

Konferencija je započela pozdravnim govorima rektora prof. dr. sc. Željka Tanjića i pročelnika Sveučilišnog odjela za komunikologiju prof. dr. sc. Danijela Labaša, nakon čega je prof. dr. sc. Renee Hobbs (University of Rhode Island, SAD) održala predavanje „It's All in the Family: Media Education in the Age of AI“, u kojem je analizirala ulogu obitelji u razvoju medijske i algoritamske pismenosti. Slijedilo je predavanje prof. dr. sc. Piera Cesarea Rivotelle (Sveučilište u Bologni) o kritičkom vrednovanju informacija i vizualnih sadržaja u društvu umjetne inteligencije.

U prvom bloku izlaganja sudionici su paralelno u dvjema dvoranama predstavljali istraživanja o medijskoj reprezentaciji generativne umjetne inteligencije u obrazovanju, roditeljskim stavovima o uvođenju UI alata u škole te komunikacijskim i etičkim aspektima primjene UI u svakodnevnim obiteljskim i obrazovnim praksama. Izložene su teme poput identiteta djece u algoritamskom okruženju, percepcije UI među studentima, chatbotova kao savjetodavnih izvora za roditelje i mladih, digitalnih maski i konstrukcije online identiteta. Dio izlaganja bavio se i obiteljskom komunikacijom, generacijskim razlikama u korištenju UI alata, izazovima čitanja i medijskog obrazovanja u digitalnom okruženju.

U drugom dijelu konferencije fokus je bio na digitalnom djetinjstvu, obiteljskoj medijaciji, odgovornom marketinškom komuniciranju prema generaciji Alpha, rizicima deepfake sadržaja te kompetencijama roditelja u digitalnom dobu. Istraživači su predstavili podatke o percepciji koristi i izazova digitalnih tehnologija među učenicima i nastavnicima, uz primjere inovativnih edukacijskih alata, uključujući digitalne slikovnice i radionice medijske pismenosti u predškolskim ustanovama.

Završni blok obuhvatio je teme emocionalnog odnosa adolescenata s UI, generacijskih razlika u digitalnoj pismenosti, kritičkog mišljenja u obitelji, utjecaja noćnog korištenja ekrana na san i školski uspjeh, obrazovnog potencijala filmova o umjetnoj inteligenciji te etike medija kroz analizu aktualnih slučajeva. Prikazana su i istraživanja o primjeni umjetne inteligencije u školskom i poslovnom okruženju, spolnim razlikama u korištenju društvenih mreža te digitalnoj komunikaciji u ranom obrazovanju.

Cijeli program konferencije: