Studenti diplomskoga studija komunikologije tijekom 1. godine u ljetnom semestru na oba usmjerenja imaju obvezu pohađanja 120 sati prakse izvan Sveučilišta s partnerima na tržištu rada. U tu svrhu tijekom proteklih godina Sveučilište je iz godine u godinu, na temelju potpisanih Sporazuma o suradnji, proširivalo krug partnera kod kojih naši studenti odrađuju svoju obveznu praksu, te ih je trenutno više od 50. Kako je najveći interes studenata za obavljanjem prakse u agencijama za odnose s javnošću, najveći broj partnera pripada toj skupini, potom slijede mediji, marketinške agencije, nevladine udruge, crkvene ustanove i kulturne institucije, te znanstvene i visokoškolske ustanove. Na taj se način nastojalo pokriti što širi spektar tvrtki, ustanova i institucija u kojima (budući) komunikolozi mogu primijeniti stečena znanja i vještine u uvjetima „tržišta rada“, ali i izaći u susret preferencijama samih studenata.
Zadnjih nekoliko godina termin odvijanja prakse ustalio se tijekom prva tri tjedna ljetnoga semestra (na poticaj samih studenata), tijekom kojih su studenti oslobođeni svih drugih obveza na studiju, te su u „punom radnom vremenu“ na raspolaganju svojim mentorima u partnerskim institucijama.
Način ocjenjivanja propisan je Detaljnim izvedbenim planom, a ocjena se formira na temelju evaluacije mentora, sadržaja Dnevnika prakse koji popunjavaju studenti, kao i završnog Izvješća o praksi koje studenti dostavljaju predmetnom nastavniku.
Neposredno prije provedbe prakse, a da bi ona bila što uspješnija, redovito se organiziraju susreti mentora sa studentima i profesorima, na kojima studenti budućim mentorima imaju priliku predstaviti svoja ranije stečena znanja i vještine te svoja očekivanja od same prakse, mentori budućim praktikantima pojasniti što se od njih na praksi očekuje, a nastavnici na predmetu pojasniti kriterije ocjenjivanja i očekivane ishode.
Uspješnim pohađanjem prakse, uz pozitivnu ocjenu, student stječe 5 ECTS bodova.