Share
Održano predstavljanje knjige dr. sc. Suzane Obrovac Lipar "Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta"
U četvrtak 22. svibnja 2025. u dvorani "Bl. Alojzije kard. Stepinac" održano je predstavljanje knjige "Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta" autorice dr. sc. Suzane Obrovac Lipar.

Uvodnu riječ u ime Sveučilišta održao je rektor prof. dr. sc. Željko Tanjić, koji je istaknuo kako je ova knjiga uspjeh, kako autorice, tako i za Hrvatsko katoličko sveučilište i njegovu akademsku zajednicu, putem koje je dr. sc. Obrovac Lipar pokazala iznimnu razinu širine znanja, istovremeno balansirajući kompleksan znanstveni, stručni i praktični rad.

Knjigu su predstavili prof. dr. sc. Danijel Labaš, pročelnik SVeučilišnog odjela za komunikologiju, prof. dr. sc. Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Anita Šikić, urednica knjige i direktorica Hrvatske sveučilišne naklade.
Profesor Labaš osvrnuo se na prvom mjestu u količinu rada uloženu u stvaranje ovakvog djela - od godina iskustva, rada u komunikacijskoj industriji do pisanja doktorske disertacije i zatim ovog izdanja, koje na praktičan i razumljiv način donosi informacije jednako namijenjene stručnjacima za odnose s javnoću, akademskoj zajednici, studentima i općoj publici.

Profesor Skoko istaknuo je kako je vrijednost djela očita već u činjenici da je ona plod specijaliziranog istraživanja u području koje je dosad gotovo uopće ili iznimno malo istraženo u Hrvatskoj i Europi, zbog čega ima posebnu vrijednost jer može biti polazna točka brojnih daljnjih istraživanja i radova.

Gospođa Šikić istaknula je kako smatra da je ova knjiga nezaobilazna za sva Sveučilišta Republike Hrvatske i šire, jer na koncizan i precizan način donosi činjenice, praktične primjere i bogatstvo informacija u obliku "priručnika" za sve što je potrebno za rad u odnosima s javnošću sveučilišta te izgradnju njegovog brenda.

Na kraju predstavljanja okupljenima se obratila autorica dr. sc. Obrovac Lipar, zahvalivši Sveučilištu, mentorima, kolegama i svojoj obitelji na potpori. Predstavljanjem knjige moderirao je student diplomskog studija komunikologije Antonio Bebek.

Knjiga "Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta: Održati riječ, utisnuti trag i ostaviti dojam" nudi novi pristup proučavanja odnosa s javnošću u kontekstu visokoga obrazovanja, istražujući njihovu ulogu u oblikovanju brenda i imidža sveučilišta što kao krajnji rezultat dovodi do lojalnosti.
U prvom dijelu knjige autorica analizira pojmove odnosi s javnošću, brend, imidž i lojalnost prvo općenito, a potom ih stavlja u kontekst visokoga obrazovanja pri čemu donosi primjere s različitih sveučilišta diljem svijeta. Zaključci u teorijskom dijelu koje donosi autorica temelje se na komparativnim dokaznim postupcima i pozivaju se na relevantnu hrvatsku i stranu znanstvenu literaturu. Autorica je proučavala i analizirala razne teorijske pristupe što ju je navelo na zaključak da odnose s javnošću, brend, imidž i lojalnost stavi u međuodnos iz čega je nastao novi istraživački model. Upravo taj istraživački model izvorni je znanstveni doprinos ove knjige koji je autorica potom uvrstila u empirijsko istraživanje u kojem se preispituju stavovi ispitanika vezani uz odnose s javnošću, brend i imidž sveučilišta, a za ciljnu skupinu odabrani su studenti komunikologije, psihologije i sestrinstva na Hrvatskom katoličkom sveučilište u Zagrebu i Katoličkom sveučilište u Ružomberoku u Slovačkoj. U ovoj knjizi prvi je put u Hrvatskoj kreiran originalni upitnik za testiranje percepcije odnosa s javnošću i njihove funkcije u jačanju imidža i brenda sveučilišta te stvaranju lojalnosti prema sveučilištu.
U drugom dijelu knjige autorica analizira rezultate provedenog istraživanja i potvrđuje svoje tvrdnje razrađene u teorijskom dijelu knjige te na temelju zaključaka daje preporuke za buduća istraživanja. Knjiga donosi novi uvid u proučavanje odnosa s javnošću osobito na visokoobrazovnim institucijama, daje originalan pristup relevantnoj znanstvenoj literaturi te nudi novi istraživački model i potiče na bavljenje odnosima s javnošću ne samo kao jednim segmentom komuniciranja sa sveučilišnim javnostima, već kao poveznicom u oblikovanja brenda, imidža i lojalnosti prema sveučilištu i sveučilišnoj zajednici.
Suzana Obrovac Lipar rođena je 1970. u Zagrebu. Diplomirala 1996. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu njemački jezik i književnost i talijanski jezik i književnost, a potom 2000. magistrirala na Katedri za marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U svom radnom vijeku radila je na različitim pozicijama od asistenta do direktora marketinga i odnosa s javnošću u bankarskom sektoru, turizmu i medijima, a od 2012. zaposlena je na Hrvatskom katoličkom sveučilištu i vodi Ured za odnose s javnošću.