Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni prijediplomski studij komunikologije
Godina studija:

Sveučilišni prijediplomski studij komunikologije: 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Odgoj za medije
Kratica predmeta KOMP5-2 Šifra predmeta 172511
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Leali Osmančević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail leali.osmancevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Razumjeti i usvojiti pojmove odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija i medijska pismenost. Razumjeti promjene koje uzrokuju mediji na području odgoja i obrazovanja. Na temelju različitih zadaća s područja medijskog odgoja koji su se povijesno oblikovali upoznati temeljne dimenzije medijskog odgoja i medijske kompetencije

Sadržaj predmeta: Temeljni pojmovi: odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija, medijska pismenost. Utjecaj medija na odgojno-obrazovne procese. Različite zadaće medijskog odgoja koje su se oblikovale kroz povijest: naučiti razlikovati vrijedno od štetnog i bezvrijednog u medijskoj ponudi; razvijati estetski osjećaj i sposobnost prosudbe medijskih proizvoda; naučiti ophoditi se s medijima u svrhu obrazovanja, privrede, društvenog života i slobodnog vremena; propitivati društvenu uvjetovanost i ideološku pozadinu medija; učenje aktivne i odgovorne upotrebe medija kao oblika društvenog djelovanja i komunikacijske kompetencije. Djeca i mladi kao korisnici i sustvaratelji medija. Medijska kompetencija kao sposobnost pristupa medijima, razumijevanja, tumačenja i kritičkog vrednovanja medija te stvaranja medijskih sadržaja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Opisati pojmove mediji, odgoj, odgoj za medije, medijska kompetencija, medijska pismenost. Razlikovati zadaće medijskog odgoja koje su se oblikovale kroz povijest. Analizirati ulogu djece i mladih kao korisnika i sustvaratelja medija. Vrjednovati utjecaj medija na odgojno – obrazovne procese. Kritički prosuđivati i preporučiti kvalitetne medijske sadržaje za različite medijske publike.
Literatura
Obvezna

Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja);

Car, V., Turčilo, L., Matović, M. (ur.) (2015) Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije. Zbornik radova s 5. regionalne znanstvene konferencije Vjerodostojnost medija Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo. (odabrana poglavlja); 16. Livingstone, Sonia (2004) Media literacy and the challenge of new information and communication technologies, Communication Review, 1 (7): 3-14.; Car, V. i Jurišić, J. (2021). Medijska agenda 2020.-2030. (str. 5-29); Nielsen, R. K.: Media Capture in the Digital Age (str. 33-43) u: In the Service of Power: Media Capture and the Threat to Democracy (ur. Anya Schiffrin); Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141-144); Frau-Meigs, D. (2012). Transliteracy as the new research horizon for media and information literacy. Media Studies, 3(6).; Osmančević, L. (2021). Od vizualne kulture do vizualne pismenosti–vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu. Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19(1), 183-192.

Dopunska

Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27.; Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons; Withey, S. B. i Abeles, R. P. (2013). Television and Social Behavior: Beyond Violence and Children/A Report of the Committee on Television and Social Behavior, Social Science Research Council, Routledge

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90 do 100 %

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
   1) Seminarski rad – max. 20 %; 
   2) 1. kolokvij – max. 25 %;
   3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit 
   4)  Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Seminarski rad 0.76 20
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Razvoj koncepta odgoja za medija i osnovna terminologija
2. Odgoj za medije u hrvatskom obrazovnom sustavu i civilnom sektoru
3. Europski i međunarodni modeli odgoja za medije
4. Medijska, informacijska i medijsko-informacijska pismenost (MIL)
5. Odgoj za medije u Hrvatskoj i svijetu
6. Digitalna pismenost i koncept transpismenosti
7. Kolokvij
8. Reality televizija i društvo spektakla
9. Dekonstrukcija sporta u medijima
10. Medijski konstruirana stvarnost: djeca i mediji
11. Medijski konstruirana stvarnost: društvene različitosti u medijima
12. Medijski konstruirana stvarnost: algoritmi i umjetna inteligencija
13. Kolokvij
14. Digitalne medijske generacije
15. Digitalne medijske publike
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvod u seminar: odabir seminarskih tema
2. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
3. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
4. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
5. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
6. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
7. Kolokvij
8. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
9. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
10. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
11. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
12. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
13. Kolokvij
14. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme
15. Seminarska izlaganja: prezentiranje odabrane teme