Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij komunikologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij komunikologije: 2.;
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Analiza medijskih tekstova
Kratica predmeta KD1 3-1 Šifra predmeta 198628
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Leali Osmančević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail leali.osmancevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kroz ovaj kolegij studenti će se upoznati sa svim metodama istraživanja medijskih tekstova – analize narativa, diskursa, sadržaja. Studenti će kroz kolegij također obrađivati temeljne istraživačke metode korištene u istraživanjima masovnih medija dok je temeljni cilj kolegija naučiti primjenjivati navedene metode, čitati medijske tekstove te ih naučiti interpretirati putem analize medijskih tekstova i kritičkog vrednovanja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Povezati temeljne pojmove medijskih studija (medijski tekst, narativ i diskurs). Analizirati utjecaj istraživanja medijskog teksta na čitanje i interpretaciju. Preispitati ulogu medijskih publika pri čitanju medijskih tekstova. Izraditi obrazac za analizu medijskoga teksta primjenjiv kvalitativnim istraživačkim metodama. Primijeniti metode kvalitativne analize medijskoga teksta. Kritički prosuđivati kvalitativno analizirane medijske sadržaje. Vrjednovati ulogu kvalitativno analiziranih medijskih sadržaja u masovno-komunikacijskim procesima. Protumačiti rezultate istraživanja kvalitativnih metoda analize medijskoga teksta
Literatura
Obvezna

Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (odabrana poglavlja)

Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/ London: Sage.  (odabrana poglavlja)

Stuart Hall, ur. 1997 Representation: cultural representations and signifying practices (odabrana poglavlja)

Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27.

Fairclough, N. (2013). Critical discourse analysis: The critical study of language. Routledge; Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141-144).

Mayring, P. (2004). Qualitative content analysis. A companion to qualitative research, 1(2), 159-176.

Dopunska

Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons;Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja)

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu

2. Uredno izvršene obveze na vježbama ;

3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na vježbama i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – rad na vježbama;

                      kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)

Završni ispit (usmeni).

 

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50-64,9 %

dobar (3) – 65-79,9 %

vrlo dobar (4) – 80-89,9 %

izvrstan (5) – 90 do 100 %

Način stjecanja ocjene:

Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

   Rad na vježbama – max. 20 %;

   1. kolokvij – max. 25 %;

   2. kolokvij – max. 25 %;

Završni ispit

   4)  Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Aktivnost na nastavi 1.2 0
Rad na vježbama 0.76 20
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 8. i 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u analizu medijskih tekstova
2. Uloga semiotike u čitanju kodova i znakova u medijskim tekstovima
3. Medijski tekstovi i kategorizacija žanrova u medijskim studijama
4. Kvalitativne metode analize medijskih tekstova
5. Teorija naracije i analiza narativa
6. Analiza narativa medijskih tekstova
7. Analiza diskursa: metoda analize pisanoga diskursa
8. Kolokvij
9. Analiza diskursa: kritička analiza diskursa (CDA)
10. Kvalitativna analiza sadržaja medijskoga teksta
11. Praktikum analize medijskih tekstova kvalitativnim istraživačkim metodama
12. Kritičko vrednovanje medijskih tekstova
13. Sociokulturalne promjene značenja sadržaja medijskih tekstova
14. Razumijevanje medijske konstrukcije stvarnosti u digitalno doba
15. Digitalne medijske publike
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvod i podjela tema
2. Izvođenje akademskih vježbi
3. Izvođenje akademskih vježbi
4. Izvođenje akademskih vježbi
5. Izvođenje akademskih vježbi
6. Izvođenje akademskih vježbi
7. Izvođenje akademskih vježbi
8. Kolokvij
9. Izvođenje akademskih vježbi
10. Izvođenje akademskih vježbi
11. Izvođenje akademskih vježbi
12. Izvođenje akademskih vježbi
13. Izvođenje akademskih vježbi
14. Izvođenje akademskih vježbi
15. Kolokvij