Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA SPORTA I TJELESNOGA VJEŽBANJA
Kratica predmeta IZBD209 Šifra predmeta 225639
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Dragan Glavaš
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Docent
Kontakt e-mail dragan.glavas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 650
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Razumijevanje teorija i praksi u okviru psihologije sporta i tjelesnog vježbanja, zahvaćajući metodološke i praktične specifičnosti područja. Stjecanje vještina za planiranje i provedbu istraživanja i psihologijskih intervencija u sportu te u okviru različitih programa tjelesnog vježbanja, na grupnoj i individualnoj razini.

Sadržaj predmeta: Navike, tjelesna vježba i mentalno zdravlje. Tjelesna aktivnost, neurobiološki i kognitivni procesi. Mentalna čvrstoća. Motivacija i postavljanje ciljeva u sportu. Emocije u sportu. Grupni kohezija, odrednice učinkovitog grupnog odnosa i grupna komunikacija. Vodstvo u sportu. Predana vježba, stjecanje vještina i ekspertnost u sportu. Pažnja i koncentracija u sportu. Psihologijske tehnike i alati za individualnu i grupnu izvedbu.  

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Analizirati odnos različitih oblika tjelesne aktivnosti i psihičkog zdravlja. Identificirati uzroke i posljedice doživljaja i ponašanja sportaša u trenažnom i natjecateljskom procesu. Utvrditi kognitivne procese u zadatcima i zahtjevima različitih sportova. Vrednovati učinke različitih oblika treninga, okolinskih čimbenika i individualnih razlika na sportski razvoj, uspješnost i psihološku dobrobit sportaša. Samostalno odabrati odgovarajuće psihološke tehnike za optimiziranje pripreme, doživljaja i izvedbe sportaša. Procijeniti odgovornost uloge psihologa u individualnom i grupom radu u okviru sporta i tjelesnog vježbanja.
Literatura
Obvezna

Moran, A. P. (2012). Sport and exercise psychology: A critical introduction. London: Routledge.

Tenenbaum, G., & Eklund, R. C. (Eds.). (2007). Handbook of sport psychology. Hoboken, NJ, USA: John Wiley & Sons.

Dopunska

Brewer, B. W. (Ed.). (2009). Handbook of sports medicine and science, sport psychology. Chichester, UK: John Wiley & Sons.

Karageorghis, C., & Terry, P. (2011). Inside sport psychology. Champaign, IL: Human Kinetics.

Raab, M., Wylleman, P., Seiler, R., Elbe, A. M., & Hatzigeorgiadis, A. (Eds.). (2016). Sport and exercise psychology research: from theory to practice. London: Academic Press.

Schüler, J., Wegner, M., Plessner, H., & Eklund, R. C. (Eds.). (2023). Sport and Exercise Psychology. Theory and application. Cham, Switzerland: Springer

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti 

Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
    • Projekt – 50%
    • Samostalni rad – 20%
  2. Završni ispit – 30 % ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Projekt 1.4 50
Samostalni rad 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Navike - tjelesna vježba kao temeljna navika
2. Tjelesna vježba i mentalno zdravlje
3. Tjelesna vježba i mozak
4. Mentalna čvrstoća: disciplina misli i akcije
5. Usredotočen i svjestan sportaš
6. Nepokolebljiv sportaš
7. Ekspertnost u sportu – što se krije ispod površine?
8. Grupna kohezija sportskih timova
9. Vodstvo u sportu
10. Emocije - trening i natjecanje
11. Koncentracija i kontrola pažnje u sportu
12. Samopouzdanje u sportu
13. Motivacija u sportu - postavljanje ciljeva
14. Psihološke tehnike za individualnu izvedbu
15. Izazovi profesionalnog sporta
Seminari
Tjedan Tema
1. Kroz navike do identiteta aktivnog (rekreativnog) sportaša
2. Oblici tjelesne vježbe kao ishodišta psihološke dobrobiti - mehanizmi
3. Tjelesna vježba i neurotransmisija
4. Snaga stava
5. Treniramo li kada treniramo?
6. Kako kročiti izvan zone komfora?
7. Predana vježba - put ka ekspertnosti
8. Učinkovit timski rad
9. „Lice trenera odraz je zdravlja ekipe“
10. Brzi uspjeh - gdje se spotičemo?
11. Kako ostati usredotočen?
12. Ishodišta i učinak samopouzdanja
13. Ciljevi: put do navika i životnog stila
14. Vizualizacija i samo-govor u sportskoj izvedbi
15. Što nakon završene sportske karijere?
Vježbe
Tjedan Tema
1. Suvremeni oblici rekreativnih tjelesnih aktivnosti - psihologijska perspektiva
2. Zdrav duh u zdravome tijelu - izazovi i zamke
3. Tjelesna vježba i BDNF (eng. Brain-derived neurotrophic factor)
4. Teorijski modeli mentalne čvrstoće i praktična primjena
5. Kako maksimizirati trening - specifične tjelesne i mentalne vještine
6. Strategije treninga - pomoć u suočavanju s preprekama
7. Plan učinkovitog treninga: sportaševa uključenost
8. Grupni procesi, trening i izdvedba - uloga vođe tima
9. Programi i intervencije razvoja timskoga vodstva
10. Strah i komfor zona
11. Neučinkovita koncentracija - što kada izgubimo fokus?
12. Treniramo li samopouzdanje i kako to činimo?
13. SMART i SMARTER ciljevi - učinkovitost i izazovi
14. Oblici relaksacije i usredotočena svijest (mindfulness)
15. Karijera poslije karijere - strategije pripreme sportaša za završetak natjecateljske karijere