Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Opća povijest pedagogije i školstva
Kratica predmeta IZBD238 Šifra predmeta 249101
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Hrvoje Mandić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Naslovni docent
Kontakt e-mail hrvoje.mandic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je osposobiti studente za primjenu teorijskih koncepata i procesa opće povijesti i pedagogije, uključujući poznavanje izvora, metoda i interpretacije. Kroz obradu razvoja pedagogijske misli student će uspješno povezivati razvoj pedagoške misli i doprinos pedagogijskih teorija u razvoju pedagogijskih pravaca. Student će biti osposobljen objasniti, razlikovati i pravilno primijeniti temeljne pedagogijske kategorije i njihovo povijesno i teorijsko konstituiranje; usporediti i međusobno povezati razvoj pedagogijskih teorija i identificirati suvremene teorije odgoja i obrazovanja. Opisati i protumačiti sustav pedagogijskih disciplina i pojedinačno, njihove najvažnije odrednice, smjerove i razdoblja u razvoju hrvatske, europske i svjetske pedagogije. Kategorizirati i kritički prosuđivati različite izvore znanja iz područja odgojno-obrazovnih znanosti i temeljem toga poticati vještine organiziranja i planiranja te predlagati sadržaje u obiteljskom, institucijskom i slobodno-vremenskom okviru. Prepoznati potrebu civilizacijskoga (kulturnoga, odgojnoga, obrazovnoga, prosvijećenoga, uglađenoga, uljudnoga i uopće vrijednosnoga) djelovanja u nacionalnom i širem društvenom i prostornom okruženju u službi ukupnoga razvoja hrvatske populacije. U kolegiju će se raditi na ciljevima i zadaći opće povijesti pedagogije; metodologiji istraživanja opće povijesti pedagogije; periodizaciji opće povijesti pedagogije; razvoju pedagogijske misli i pedagogijskih pravaca kroz povijest.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1.tumačiti i povezivati povijesne događaje, procese i pojave u kontekstu suvremene nastave; 2. analizirati i sintetizirati primjenu specifičnih znanja i vještina potrebnih za proučavanje izvora iz određenog razdoblja; 3. razumjeti i primijeniti osnovna stručna/znanstvena dostignuća drugih disciplina; 4. kritički analizirati i interpretirati izvore, stručnu/znanstvenu literaturu; 5. demonstrirati specifična znanja i vještine potrebne za proučavanje povijesnog razdoblja u kontekstu odabrane nastavne cjeline; 6. razlikovati moralni i intelektualni odgoj i obrazovanje te razumjeti načine njihovog ostvarenja u odgojno-obrazovnom radu; 7. razviti profesionalnu predanost nastavničkom pozivu u odgojno-obrazovnom radu.
Literatura
Obvezna

Zaninović, Mate (1998). Opća povijest pedagogije, Zagreb: Školska knjiga.; Compayré, G. (2015). The history of pedagogy. Routledge.; From historical literacy to a pedagogy of history. Building Bridges for historical learning: Connecting teacher education and museum education.

Dopunska

Böhm, W. (2012). Povijest pedagogije: od Platona do suvremenosti. Svjetlo Riječi.

Hasskarl, G. C. H. (2019). Modern Problems of the Home, School, and Church, Solved by Christian Pedagogy and Sociology. Sydney: Wentworth Press.

Mirosław Babiarz ; Miłosz Mółka ; „Ignacijanska pedagogija kao jedan od predloženih modela katoličkog obrazovanja. Informatologija 46 (2013), br. 3: 215-224.

Pranjić, M. (2020). Odgoj u vrijeme antike, Zagreb: Fakultet hrvatskih studija.

Zaninović, M. (1985). Pedagoška hrestomatija. Zagreb: Školska knjiga.

Zorić, Vučina (2011). „Utjecaj Johna Deweyja na obrazovne reforme u Japanu, Kini i Sovjetskom savezu“. Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 57, br. 26: 25-37.

Vrgoč, H. (ur.) (1996). Pedagogija i hrvatsko školstvo, Zagreb: HPKZ.

Wernecke, Jörg (2010). „Klasični pragmatizam i demokracija. Poimanje demokracije i pedagogije Johna Deweya u perspektivi teorije djelovanja“. Synthesis philosophica 25 (2010), br. 1: 19-36.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost najmanje 70 posto nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave.

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – izrada i prezentacija seminarskog i/ili istraživačkog radnog zadatka.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 posto tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti: seminarski rad (radni zadaci), kolokviji, seminarsko izlaganje.

Završni ispit: Pismeni

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

 

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  1. Seminarski rad – 30 %
  2. Kolokvij – 30 %
  3. Izlaganje – 10 %

 

b) Završni ispit – 30% ocjene

1) Pismeni (za prolaz je nužno riješiti 50 % ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.20 0
Seminarski rad 0.84 30
Seminarsko izlaganje 0.28 10
Kolokvij-međuispit 0.84 30
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 15. nastavni termin
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje (predstavljanje ciljeva kolegija, obveza i načina vrjednovanja studenata, definiranje opće povijesti pedagogije kao i pozicioniranje u odgojno-obrazovnim znanostima (pedagogiji)
2. Predmet, cilj, metodologija i zadaća proučavanja opće povijesti pedagogije
3. Razvoj pedagogijske znanosti
4. Školstvo i pismenost u drevnim civilizacijama (Naglasak na vojnu pedagogiju)
5. Odgoj i obrazovanje u antičkoj Grčkoj i Rimu
6. Pedagoški pogledi grčkih i rimskih filozofa
7. Radni zadaci-izlaganje
8. Pojava kršćanstva i nastanak kršćanske pedagogije
9. Kršćanska pedagogija u srednjem vijeku
10. Pedagogija humanizma i renesanse
11. Prosvjetiteljstvo i pedagogija u XVII. i XVIII. stoljeću
12. Najvažniji europski pedagozi u XVIII. i XIX. stoljeću
13. Konstituiranje pedagogije kao posebne znanosti i reformski pravci i pokreti potkraj XIX. i početkom XX. stoljeća
14. Utemeljenje suvremenoga odgoja i školstva od XIX. do kraja XX. stoljeća
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
2. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
3. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
4. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
5. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
6. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
7. Radni zadaci-izlaganje
8. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
9. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
10. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
11. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
12. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
13. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
14. Odabrane teme (vezane uz naslove predviđenih tema predavanja)
15. Kolokvij