Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni diplomski studij povijesti, Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički), Sveučilišni diplomski studij povijesti (dvopredmetni), Sveučilišni diplomski studij sociologije (dvopredmetni)
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij povijesti: 1., 2.;
Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički): 1.;
Sveučilišni diplomski studij povijesti (dvopredmetni): 1., 2.;
Sveučilišni diplomski studij sociologije (dvopredmetni): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Novovjekovni izvori za istraživanje genealogija i povijesti obitelji
Kratica predmeta IZBD236 Šifra predmeta 248623
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 45
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Valentina Janković Barbarić
Akademski stupanj/naziv doktorica znanosti Izbor Docent
Kontakt e-mail valentina.jankovic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Maja Katušić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Naslovni izvanredni profesor
Kontakt e-mail maja.katusic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Hrvoje Kekez
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Redoviti profesor
Kontakt e-mail hrvoje.kekez@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Filip Hren
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail filip.hren@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj je seminara upoznati polaznike s obilježjima novovjekovnih povijesnih izvora za istraživanje genealogija i povijesti obitelji te ukazati na metodičke pristupe i mogućnosti interpretacije istih. Jednako tako cilj je razvijanje analitičkog pristupa polaznika izvorima, potom kritičkog mišljenja, argumentiranog izlaganja, odabira relevantnih informacija i njihove interpretacije te usmene i pisane prezentacije. Seminar će se temeljiti na znanstvenoj obradi matičnih knjiga, grbovnica i drugih zbirki izvora, arhivskog gradiva i stručne literature kroz analizu i diskusiju tijekom nastave kao i na vlastitom istraživačkom radu polaznika te pisanoj i usmenoj prezentaciji rezultata.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Primijeniti potrebna znanja iz pomoćnih povijesnih znanosti. 2. Prikupljati i klasificirati stručnu i znanstvenu literaturu i istraživati izvore u arhivima i knjižnicama, muzejima i drugim ustanovama. 3. Analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu. 4. Prezentirati jasno i strukturirano složeno usmeno izlaganje. 5. Voditi argumentirane rasprave te postavljati poticajna pitanja za raspravu. 6. Primijeniti stečene vještine za nastavak studija, samostalan rad i druge oblike stručnog usavršavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja.
Literatura
Obvezna

V. Stipetić, N. Vekarić, Povijesna demografija Hrvatske, Zagreb 2004. (odabrana poglavlja); M. Bertoša, „Matične knjige – arhivsko vrelo o demografskim previranjima predindustrijske Europe“, Vjesnik Državnog arhiva u Rijeci XLI-XLII (2000): 315-352.; B. Zmajić, Heraldika, sfragistika, genealogija, veksikologija. Rječnik heraldičkog nazivlja, Zagreb 1996. (odabrana poglavlja); Jakov Stipišić, Pomoćne povijesne znanosti u teoriji i praksi Zagreb, 1985. (odabrana poglavlja).

Arhivsko gradivo i zbirke izvora za analizu i diskusiju bit će dostavljene polaznicima na početku akademske godine.

Dopunska

Dopunska literatura sugerirat će se polaznicima seminara sukladno odabranoj temi eseja.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seNe Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pisana verzija rada (esej)

Stjecanje minimalnog uspjeha od 50% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – analiza primjera izvornoga gradiva i diskusija, rad na izvorima, esej

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

analiza gradiva i diskusija – 30%

rad na izvorima – 20%

esej – 50%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.8 0
Aktivnost na nastavi 1.26 30
Praktični rad 0.84 20
Esej 2.1 50
Ukupno bodova tijekom nastave 6 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno izlaganje. Sadržaj i cilj seminara, odabir tema eseja.
2. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
3. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
4. Rad na izvorima
5. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
6. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
7. Rad na izvorima
8. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
9. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
10. Rad na izvorima
11. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
12. Analiza primjera izvornog gradiva i diskusija
13. Rad na izvorima
14. Analiza eseja
15. Analiza eseja i završni osvrt na seminar