Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Nacionalna povijest pedagogije i školstva
Kratica predmeta IZBD237 Šifra predmeta 249100
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Hrvoje Mandić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Naslovni docent
Kontakt e-mail hrvoje.mandic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj kolegija je upoznati studente s razvojnim procesima hrvatske pedagoške misli te osposobiti ih za razumijevanje ciljeva odgoja i obrazovanja kroz kritičko gledanje na opća pitanja i probleme suvremene odgojno-obrazovne teorije i prakse u Republici Hrvatskoj. Zadaća kolegija je pružiti cjelovit i sistematiziran uvid u razvoj hrvatske pedagoške misli kao osnovu za nadogradnju ostalih disciplina i kolegija koje će studenti slušati tijekom studija. Osnovna zamisao kolegija je upoznavanje studenata s nacionalnim povijesnim procesima, poznavanje izvora, metoda i njihove interpretacije.  Studentima će biti predstavljeni povijesni okviri: međuovisnost pedagogijskih teorija i društveno-političke prilike.  Na kolegiju će se obrađivati početci pedagoške misli u Hrvatskoj, pedagoška strujanja između ratova (1918.-1941.) i socijalistička pedagogija nakon Drugoga svjetskoga rata radi razumijevanja sadašnjosti kroz kritički odraz prema prošlosti razvoja nacionalne pedagogijske znanosti, nastanka i razvoja nacionalnih pedagogijskih teorija te utjecaja razvoja društva na hrvatsko školstvo u prošlosti. Shodno tome studentima će se obrazložiti utjecaj povijesnoga i pedagoškoga razvoja na nacionalnoj razini, svjesnost vlastitoga povijesnoga identiteta kroz proučavanje povijesnih prilika različitih kultura u Europi kako bi studenti razvili sposobnost razumijevanja, izražavanja i rasprave o povijesnim i pedagoškim idejama i konceptima.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1.povezivati povijesne odgojno-obrazovne sadržaje s drugim znanostima kroz primjenu načela interdisciplinarnosti; 2. primijeniti znanja o odabranim razdobljima u ljudskoj prošlosti u kontekstu odabrane nastavne cjeline.; 3. demonstrirati specifična znanja i vještine potrebne za proučavanje povijesnog razdoblja u kontekstu odabrane nastavne cjeline; 4. prihvatiti obvezu trajnog profesionalnog usavršavanja; 5. razviti profesionalnu predanost nastavničkom pozivu u odgojno-obrazovnom radu.
Literatura
Obvezna

Munjiza, Emerik (2009). Povijest hrvatskog školstva i pedagogije. Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera.

Dopunska

Batinić, Štefka (2014). Povijesni razvoj i recepcija reformne pedagogije u Hrvatskoj: doktorska disertacija. Zagreb: Š. Batinić.

Matijević, Milan. „Značajni pedagozi i najvažnija pedagoška djela u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća“. Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu 150 (2009), br. 3-4: 301-319.

Mendeš, B. (2012). Edo Vajnaht – velikan hrvatske pedagogije i školstva (Uljanik, 18. veljače 1913. – Zagreb, 2. rujna 2011.). Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 153(1), 133-147.

Posavec, Koraljka (2007). Razvoj povijesti pedagogije u Hrvatskoj do 1918. godine: doktorska disertacija. Zagreb: K. Posavec.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost najmanje 70 posto nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave.

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – izrada i prezentacija seminarskog i/ili istraživačkog radnog zadatka.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 posto tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti: Seminarske i istraživačke obveze.

Završni ispit: usmeni

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

 

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

Seminarski rad – 35 %

Istraživanje – 35 %

b) Završni ispit – 30% ocjene

1) usmeni (za prolaz je nužno riješiti 50 % ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarsko izlaganje 0.77 35
Istraživanje 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje (predstavljanje ciljeva kolegija, obveza i načina vrjednovanja studenata, definiranje povijesti hrvatske pedagogije i školstva kao i pozicioniranje u odgojno-obrazovnim znanostima (pedagogiji)
2. Predmet, cilj i zadaci proučavanja nacionalne povijesti pedagogije i školstva
3. Metodologija istraživanja nacionalne povijesti pedagogije i školstva
4. Razdoblja nacionalne povijesti pedagogije i školstva
5. Velikani hrvatske pedagogijske misli
6. Početci pedagoškoga rada nacionalne povijesti i školstva
7. Prezentacija istraživačkih tema
8. Srednjovjekovni razvoj školstva u Hrvatskoj
9. Novovjekovni razvoj školstva u Hrvatskoj
10. Razvoj školstva (pedagogije i školstva) od XVIII. do XIX. stoljeću
11. Razvoj kršćanske pedagogije u Hrvatskoj od srednjeg vijeka do kraja XX. stoljeća
12. Razvoj školske pedagogije u Hrvatskoj od 1914. do 1945.
13. Totalitarizmi u XX. stoljeću (nacionalsocijalizam, fašizam i komunizam) i utjecaj na nacionalnu pedagogiju i školstvo
14. Nacionalna pedagogija u vrijeme uspostave Republike Hrvatske u Domovinskom ratu
15. Zaključno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Upoznavanje studenata sa seminarskim temama i obvezama.
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Prezentacija istraživačkih tema
8. Seminar vezan uz temu predavanja
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. Seminar vezan uz temu predavanja
15. Zaključni seminar