Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2023. / 2024. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni prijediplomski studij povijesti, Sveučilišni prijediplomski studij sociologije, Sveučilišni prijediplomski studij komunikologije
Godina studija:

Sveučilišni prijediplomski studij povijesti: 1., 2., 3.;
Sveučilišni prijediplomski studij sociologije: 1., 2., 3.;
Sveučilišni prijediplomski studij komunikologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Digital Humanities and Digital Social Sciences
Kratica predmeta IZBP218 Šifra predmeta 248616
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Tado Jurić
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail tado.juric@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski/Engleski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s inovativnom metodologijom uporabe Big Data pristupa u društvenim i humanističkim znanostima (DH) te ovladati osnovnim metodama DH.

Sadržaj predmeta:

Predmet obrađuje povijest, teoriju i praksu digitalnih humanističkih i društvenih znanosti, obraćajući posebnu pozornost na načine u kojem digitalne humanističke i društvene znanosti transformiraju suvremena istraživanja.

  • Studenti će se upoznati s aktualnim stanjem razvoja područja digitalnih humanističkih i društvenih znanosti.
  • Studenti će se upoznati s nizom rasprava iz područja DH.
  • Studenti će izraditi prijedlog digitalnog projekta.
  • Studenti će se upoznati s resursima dostupnim za podršku radu u području Digital Humanities te svladati osnovne metode DH.

 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1.Ovladati temeljnim pojmovima DH 2. Koristiti interdisciplinarni pristup u radu; razumjeti znanstvena dostignuća Digital Humanities i primijeniti ih u akademskom okruženju; 3. Usvojiti sposobnost samostalnog istraživanja metodom DH, skupljanja i odabira informacija, samostalne procjene važnosti pojedinog izvora, kritičkog odnosa spram izvora podataka. 4. Napisati jasan i strukturiran pisani rad. 5. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 6. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi. 7. Steći potrebne vještine u radu s metodama DH (Text-Mining; Google Trends; Google Ngram, Social Network analysis).
Literatura
Obvezna

Gold, Matthew K, and Lauren F. Klein. Debates in the Digital Humanities: 2016, Minneapolis: University of Minnesota Press, 2016 — available for free online at http://dhdebates.gc.cuny.edu.; Anne Burdick, Johanna Drucker, Peter Lunenfeld, Todd Presner, and Jeffrey Schnapp. Digital_Humanities (MIT Press, 2012) [http://mitpress.mit.edu/books/digitalhumanities-0].; Nawrotzki, Kristen, and Jack Dougherty, editors. “(Part 2.) The Wisdom of Crowds(Ourcing).” Writing History in the Digital Age, University of Michigan Press, 2013.

Dopunska

Posner, Miriam. “What’s Next: The Radical, Unrealized Potential of Digital Humanities.” Debates in the Digital Humanities: 2016, edited by Lauren F. Klein and Matthew K. Gold, University of Minnesota Press, 2016, p. 54.; Noble, Safiya. Algorithms of Oppression: How Search Engines Reinforce Racism. New York University Press, 2018.; Seaver, Nick. 2013. “Knowing Algorithms.” In Media in Transition 8. Cambridge, MA. http://nickseaver.net/s/seaverMiT8.pdf.; Kirschenbaum, Matthew G. Mechanisms: New Media and the Forensic Imagination. The MIT Press, 2012.; Kirschenbaum, Matthew. “Books After The Death Of The Book. Public Books, 31 Mar. 2017.; Jackson, Steven. “Rethinking Repair.” Media Technologies: Essays on Communication, Materiality and Society, edited by Tarleton Gillespie and Pablo Boczkowski, The MIT Press, 2014.; Cohen, Daniel J., and Roy Rosenzweig. [“Introduction.”] Digital History: A Guide To Gathering, Preserving, And Presenting The Past On The Web.; Robertson, Stephen. The Differences between Digital History and Digital Humanities. 23 May 2014.; Kirschenbaum, Matthew. “Digital Humanities As/Is a Tactical Term”.; Fitzpatrick, Kathleen. “The Humanities, Done Digitally”.; Spiro, Lisa. “This Is Why We Fight’: Defining the Values of the Digital Humanities”.; Alvarado, Rafael. “The Digital Humanities Situation”.; Burke, Timothy. “The Humane Digital”.; Ramsay, Stephen. “Humane Computation”.; Hockey, Susan. “The History of Humanities Computing” A Companion to Digital Humanities, edited by Susan Schreibman et al., Blackwell, 2004.; Jurić, Tado (2022). Forecasting migration and integration trends by using digital demography and big data – the case study of Austria and Germany, Comparative Southeast European Studies, https://doi.org/10.1515/soeu-2021-0090.; Jurić, Tado (2022). Big (Crisis) Data in Refugee and Migration Studies – Case Study of Ukrainian Refugees, Comparative Southeast European Studies 2022; 70(3): 540–553, https://doi.org/10.1515/soeu-2022-0048.; Jurić, T. (2022). Predicting refugee flows from Ukraine with an approach to Big (Crisis) Data: a new opportunity for refugee and humanitarian studies. Athens journal of technology & engineering, https://doi.org/10.1101/2022.03.15.22272428, doi: 10.30958/ajte.9-3-1

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje te predan pismeni seminarski rad;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom radu i kontinuiranom praćenju.
Način polaganja ispita

            1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje)

            2) Završni ispit (pisani ispit)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:

dovoljan (2) – 50-64 %

dobar (3) – 65-79 %

vrlo dobar (4) – 80-89 %

izvrstan (5) – 90 i više %

 

Način stjecanja bodova:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70%

1) seminarski rad – max. 35 %

2) kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) – max. 35 %

 

  1. b) Završni ispit – 30% %

1) završni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)

 

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.20 0
Seminarski rad 1.33 35
Kontinuirani rad 1.33 35
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Humanities 2.0
2. History and Theory of Digital Humanities
3. Digital Humanities in the Disciplines
4. Digital Humanities and the Culture
5. Text Mining
6. Methods: Network Analysis
7. Methods: Geohumanities
8. Methods: Google Trends
9. Methods: Google Ngram
10. Digital Humanities and Libraries
11. Teaching and Pedagogy with DH
12. New Media Possibilities and Limitations
13. Visualization
14. Examples: Croatian Culture
15. Examples: Croatian History
Seminari
Tjedan Tema
1. What is Digital Humanities?
2. Digital Humanities in the Disciplines 1
3. Digital Humanities in the Disciplines 2
4. Digital Humanities in the Disciplines 3
5. Text Mining
6. Methods: Network Analysis
7. Methods: Geohumanities
8. Methods: Google Trends
9. Methods: Google Ngram
10. Digital Humanities and Libraries
11. Teaching and Pedagogy with DH
12. New Media Possibilities and Limitations
13. Croatian Society (DH)
14. Croatian Culture (DH)
15. Croatian History (DH)