Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti: 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u teologiju
Kratica predmeta POVP1-9 Šifra predmeta 111931
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Zoran Turza
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail zoran.turza@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 628
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Marija Sertić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail marija.sertic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi: Upoznavanje osnovnih odrednica i temeljnih pojmova teologije kao znanosti i njezina suodnosa s drugim (poglavito humanističkim i društvenim) znanostima, s posebnim osvrtom na: a) izvore i metode unutar teoloških disciplina; b) odnos razuma i vjere; c) kršćansku objavu; d) crkveno učiteljstvo; e) raznolikost teoloških grana; f) teologiju i kršćansko življenje.

Sadržaj: Čovjek pred otajstvom (trojedinoga) Boga; povijest spasenja i povijest Objave; događaj Isusa Krista i ekleziološko očitovanje vjere; eshatološka pitanja. Stječe se mjerodavnost za teološko pristupanje zbilji unutar interdisciplinarnoga znanstvenoga govora; poznavanje temeljnih značajki govora o Bogu i glavne odrednice kršćanske vjere; prepoznavanje međusobne povezanosti istina vjere; primjenjivanje stečenoga teološkog znanja u osvjetljivanju i rješavanju suvremenih problema u društvu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Nabrojiti glavne elemente evanđeoske poruke. 2. Objasniti temeljni stav i sadržaj apostolske ispovijesti vjere u dinamičnom suodnosu sa zakonom slavljenja, moljenja i življenja. 3. Objasniti u čemu se sastoji novost pojave Isusa iz Nazareta s obzirom na vjeru Izraelaca. 4. Protumačiti narav kršćanske objave polazeći od osobe Isusa iz Nazareta. 5. Osmisliti pružanje odgovora na neka aktualna pitanja polazeći od kršćanskog pologa vjere. 6. Uočavati stupanj vjerodostojnosti kršćanske opcije s obzirom na poštivanje etičkih normi. 7. S razumijevanjem pologa kršćanske vjere znati pružiti odgovore na neka aktualna pitanja.
Literatura
Obvezna

Joseph Ratzinger, Uvod u kršćanstvo: predavanja o apostolskom vjerovanju s novim uvodnim ogledom, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2007. (Uvod, Prvi dio: Bog i Treći dio: Duh i Crkva

Dopunska

Romanus Cessario, “Kreposti”, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2007., 9-102; Benedikt XVI., “Dogma i navještaj”, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2011., 273-308; Adalbert Rebić, “Biblijska prapovijest”, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 57-190; Robert Barron, “Katolicizam”, Verbum, 2015., 15-43; 157-186.; Christoph Böttigheimer, “Shvatiti vjeru. Teologija čina vjere.”, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2015., Hans Urs von Balthasar, “Eshatologija u našem vremenu. Posljednje čovjekove stvari i kršćanstvo.”, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2018.

Tomislav Ivančić, Susret sa živim Bogom, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2000.; Nikola Dogan, U potrazi za Bogom. Kršćanin u postmodernom vremenu, Biblioteka Diacovensia, Đakovo 2003.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
  2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
  2. Završni ispit (usmeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • 1. kolokvij – 35%
  • 2. kolokvij – 35%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno pozitivno odgovoriti na 50% ispita)

  • usmeni ispit – 30%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 7. i 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u predmet.
2. Kršćanska vjera kao polazište kršćanske teologije
3. Teologija je razumijevanje vjere
4. Teologija je govor o Bogu
5. Teologija je reflektirano samorazumijevanje kršćanske zajednice - Crkve
6. Teologija i javno lice vjere
7. Kolokvij
8. Biblijsko razumijevanje čovjeka: Stari i Novi zavjet
9. Kršćanska antropologija: grijeh i milost
10. Kršćanska antropologija: teologalne kreposti
11. Kršćanska antropologija: eshatološki vidici s obzirom na čovjeka
12. Kršćanska antropologija: konfesionalni naglasci
13. Sudjelovanje na predavanju, tribini ili okruglom stolu
14. Granična pitanja teologija i drugih znansoti
15. Kolokvij