Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti (dvopredmetni), Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije (dvopredmetni)
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti (dvopredmetni): 3.;
Preddiplomski sveučilišni studij sociologije: 3.;
Preddiplomski sveučilišni studij sociologije (dvopredmetni): 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u sociologiju medija
Kratica predmeta SOCP6-3 Šifra predmeta 158349
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mateja Plenković
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail mateja.sakic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Predmet pruža uvod u široki spektar tema kojima se bave sociologija medija i znanost o medijima. Pruža kratki presjek povijesnih i društvenih okolnosti i preduvjeta nastanka masovnih i novih medija; stjecanje znanja osnovnih pojmova i modela djelovanja masovnih medija; analizu teorija i istraživanja medijskih učinaka; pregled glavnih socioloških škola i autora kojima su mediji (bili) glavni predmet istraživanja i promišljanja. Također, studenti upoznaju glavne karakteristike hrvatskog medijskog prostora i uče kritički promišljati o medijima te odnosu medija i društva.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Opisati ulogu i značaj osnovnih obilježja komuniciranja i komunikacijskih procesa u društvu te ulogu medija u društveno-kulturnome razvoju. 2. Analizirati osnovne postavke medijskih formi i sadržaja. 3. Sažeti glavne ideje međusobnoga utjecaja medija i društva. 4. Diskutirati o nastanku i razvoju masovnih medija i masovne kulture. 5. Pridržavati se etičkih načela pri definiranju i razradi istraživačkih radnih zadataka na razini kolegija.
Literatura
Obvezna

Bilić, P., 2020. Sociologija medija. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk.; Čerepinko, D., 2011. Komunikologija: kratki pregled najvažnijih teorija, pojmova i principa. Varaždin: Veleučilište u Varaždinu.; Kunczik, M. i Zipfel, A., 2006. Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert.; Najbar-Agičić, M., 2015. Povijest novinarstva – Kratki pregled. Zagreb: Sveučilište Sjever.; Peruško, Z., ur., 2011. Uvod u medije. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk i Hrvatsko sociološko društvo.

Dopunska

Bilić, P., Švob-Đokić, N. i Balabanić, I. (2014), Mreže javne komunikacije u Hrvatskoj: medijatizacija javne sfere i izazovi novih medija (Teorijski izvještaj D1), Zagreb: IRMO i HRZZ.; Briggs, A., Burke, P. (2011), Socijalna povijest medija – od Gutenberga do interneta, Zagreb: Naklada Pelago.; Castells, M. (2003), Internet galaksija: razmišljanja o Internetu, poslovanju i društvu, Zagreb: Naklada Jesenski i Turk.; Hromadžić, H. (2014), Medijska konstrukcija društvene zbilje, Zagreb: AGM.; Littlejohn, S. W. i Foss, K. A. (2009), Encyclopedia of communication theory, USA: Sage.; Subrahmanyam, K., Šmahel, D. (2011), Digital Youth: The Role of Media in Development, New York: Springer.; Van Dijck, J. (2013), The Culture of Connectivity: A critical History of Social Media, Oxford University Press.; Turow, J. (2012), Mediji danas: uvod u masovne komunikacije, Beograd: Clio.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) i stjecanje minimalno 35 od ukupno 100 bodova unutar obveznih nastavnih aktivnosti.

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz zadane nastavne aktivnosti i završni ispit (minimum za prolaz na završnom ispitu je 50% točne riješenosti).

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

a) kolokviji – 50 %

b)seminarske obveze – 20 %

2. Završni ispit – 30 % ocjene.

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarski rad 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.8 25
Kolokvij-međuispit 0.8 25
Ukupno tijekom nastave 3 70
Završni ispit 1 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija Prema rasporedu objavljenom na početku semestra.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje i upoznavanje s obvezama
2. Komunikacija: definiranje i modeli
3. Razvoj medija: tisak, radio, televizija i internet
4. Promjene u shvaćanju medijske publike
5. Teorije o medijskim učincima (1): pregled autora i istraživanja
6. Teorije o medijskim učincima (2): pregled autora i istraživanja
7. Metode istraživanja medijskih sadržaja i publike
8. Kolokvij 1
9. Mediji i društvo
10. Mediji i politika
11. Mediji u sociološkim teorijama (1): pregled autora i doprinosa
12. Mediji u sociološkim teorijama (2): pregled autora i doprinosa
13. Digitalna sociologija
14. Kolokvij 2
15. Završno predavanje, rasprava i priprema za ispit
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela i raspored seminarskih obveza
2. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
3. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
4. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
5. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
6. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
7. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
8. Kolokvij
9. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
10. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
11. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
12. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
13. Studentska izlaganja odabranih tema iz sociologije medija
14. Kolokvij
15. Evaluacija seminarskih izlaganja i završna rasprava