Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u bioetiku
Kratica predmeta POVP3-10 Šifra predmeta 112033
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Odilon Singbo
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail odilon.singbo@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 623
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi kolegija: Upoznavanje s uzrocima nastanka bioetike, s njezinim povijesnim razvojem, definicijom i metodom, glavnim pristupima i paradigmama te njezinim mjestom u okrilju znanosti i u društvu.

Sadržaj kolegija: Bioetika u svjetlu interdisciplinarnog dijaloga; Bioetika kao znanost o preživljavanju; Bios-etos-logos; Bioetika i filozofska etika; Bioetika i teološka etika; Bioetika i medicinska etika; Bioetika kao samostalna disciplina; Bioetika i religija; Bioetika i biologijske znanosti; Bioetika i biomedicinske znanosti; Bioetika i tehnika; Bioetičke paradigme; Kvaliteta života i svetost života; Bioetička edukacija; Bioetičko povjerenstvo; Bioetika-biopravo-biopolitika. Aktualni bioetički problemi.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati osnovne bioetičke pojmove 2. Opisati aktualnost bioetičkog vrednovanja suvremenih društvenih procesa 3. Interpretirati bioetička polazišta koja zastupa Katolička crkva 4. Analizirati glavne bioetičke probleme koje se susreću u društvu 5. Osmisliti načine ublažavanja i prevencije posljedica bioetički neodgovornog ponašanja
Literatura
Obvezna

Matulić, T. (2001). Bioetika. Zagreb: Glas Koncila. (odabrani dijelovi) ; Matulić, T. (2006). Vodič kroz bioetiku I. Zagreb: Glas Koncila. (odabrani dijelovi) ; Matulić, T. (2006). Vodič kroz bioetiku II. Zagreb: Glas Koncila. (odabrani dijelovi) ; Matulić, T. (2006). Vodič kroz bioetiku, III. Zagreb: Glas Koncila. (odabrani dijelovi) ; Valjan,V. (2004). Bioetika. Sarajevo: Svjetlo Riječi. (odabrani dijelovi) ; Aramini, M. (2009). Uvod u bioetiku. Zagreb: Kršćanska sadašnjost. (odabrani dijelovi).

Dopunska

Pozaić, V., ur. (1999). Droga. Od beznađa do nade. Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove. ;
Pozaić, V., ur. (2004). Ekologija. Znanstveno-etičko-teološki upiti i obzori. Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove. ; Pozaić, V., ur. (2002). Kultura života. Radovi simpozija Pokreta za život Krčke biskupije. Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove. ; Pozaić, V., ur. (1992). AIDS. Činjenice – zavaravanja – nade. Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove. ; Jonsen, A. R. (1998). The Birth of Bioethics. New York: Oxford University Press. ; Beauchamp, T. L. i Childress, J. F. (1994). Principles of Biomedical Ethics (4th Edition). New York i Oxford: Oxford University Press. ; Demmer, K. (1987). Leben in Menschenhand. Grundlagendes bioethischen Gesprächs. Freiburg: s. d. ; Čović, A., ur. (2000). Izazovi bioetike. Zagreb: Pergamena. ; Pozaić, V. (1985). Život dostojan života. Eutanazija u prosudbi medicinske etike. Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove.; Radan M., Vuletić S., Rakošec Ž., Šperanda Ž., Bioetička kompleksnost problematike zamjenskoga majčinstva, u: Diacovensia 23 (2015) 1, 35-70.; Vuletić S., Problem neplodnosti i moralni izazovi biomedicinskih zahvata u ljudsko rađanje. Uz rezultate znanstveno-istraživačkoga projekta »Kršćanski identitet i kvaliteta bračnog i obiteljskog života«, u: Diacovensia, 18 (2010.) 3, 587-606.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
  2. Završni ispit (pismeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • 1. kolokvij – 35%
  • 2. kolokvij – 35%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

  • pismeni ispit – 30%

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. i 13. nastavni termin
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u bioetiku: nastanak i definicija
2. Bioetika u svjetlu interdisciplinarnog dijaloga
3. Bioetika kao samostalna znanost
4. Bioetika i njezina načela
5. Pobačaj
6. Umjetna oplodnja
7. Presađivanje organa
8. Kolokvij 1
9. Etički problemi ovisnosti
10. Eutanazija i samoubojstvo
11. Palijativna skrb
12. Bioetički izazovi kibernetike
13. Kolokvij 2
14. Prava pacijenata i bioetička povjerenstva
15. Bioetika i okoliš