Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije (dvopredmetni), Preddiplomski sveučilišni studij Teološko-religijske znanosti (dvopredmetni) i Sociologija
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij sociologije: 1.;
Preddiplomski sveučilišni studij sociologije (dvopredmetni): 1.;
Preddiplomski sveučilišni studij Teološko-religijske znanosti (dvopredmetni) i Sociologija: 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u akademski studij
Kratica predmeta SOCP1-3 Šifra predmeta 197141
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Filip Galović
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail filip.galovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 601
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja o izvorima znanstvenih i stručnih informacija, vrstama izvora, pretraživanju baza podataka. Uvođenje u različite komunikacijske diskurse. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti, osposobljavanje za samostalno formalno uobličavanje i predaju pismenog rada (rukopisa) uredništvima znanstvenog časopisa.

Sadržaj predmeta:
Formalni i neformalni izvori informacija, primarni i sekundarni, tiskani i elektronički te služenje njima u studiju i profesionalnom radu. „Klasični“ sekundarni (tiskani) izvori informacija – bibliografije; Internetski izvori i informacijske tehnologije te načini njihova korištenja u studiju: knjižnični katalozi na webu, bibliografske baze podataka na webu. Strategije pretraživanja u knjižničnim katalozima. Pretraživanje baza podataka. Posjet NSK-u i upoznavanje sa svim mogućnostima dolaženja do kvalitetnih informacija. Što je znanstveno komuniciranje, a što je bibliometrijsko praćenje znanstvenog komuniciranja. Oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja te vizualnom prezentacijom potpomognutog izlaganja. Vrste pisanih radova i njihovi elementi. Oblikovanje stručnog i znanstvenog teksta. Elementi dokumentiranja stručnog rukopisa. Osnove citiranja. Vrste bilješki. Struktura bibliografske bilješke. Raspored opisnih elemenata. Sustavi citiranja i oblikovanje bilješki. Objavljivanje stručnog i znanstvenog teksta. Komunikacija s uredništvima i faze u objavljivanju rukopisa.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Primijeniti norme hrvatskoga standardnoga jezika u javnoj komunikacji, pisanoj i govorenoj. 2. Opisati temeljne pojmove i značajke akademskoga pisma. 3. Napisati strukturirani pismeni rad rabeći stečena znanja i vještine. 4. Prezentirati zadatak seminara ili vježbi rabeći stečena znanja i vještine. 5. Koristiti programske pakete i alate za prikupljanje, obradu i prezentaciju podataka.
Literatura
Obvezna

Cox, J., Labert, J. i Frye, C. (2010). Microsoft Office 2010: Korak po korak. Zagreb: Dobar plan. ; Oraić Tolić, D. (2011). Akademsko pismo: Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente. Zagreb: Naklada Ljevak. ; Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N. (2010). Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje. Zagreb: M.E.P. ; Silić, J. (2006). Funkcionalni stilovi hrvatskog jezika. Zagreb: Disput. ; Zelenika, R. (2000). Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela. 4. Izdanje. Rijeka: Ekonomski fakultet, Ljubljana: Ekonomska fakulteta Univerze; Dorotić, Jeronim (2018). Vodič za pisanje akademskog eseja. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište. (Dostupno na mreži: httpss://issuu.com/jdorotic/docs/vodic_za_pisanje_akademskog_eseja_2)

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave

– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

2. Uredno izvršene nastavne aktivnosti

– seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje); uredno izvršene tri zadaće (pripremljene i na vrijeme predane tri zadaće); i uredno napisan akademski esej (pripremljen i na vrijeme predan akademski esej).

3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti

– kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju, na tri zadaće i na akademskom eseju.

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:

1) Nastavne aktivnosti

– seminarsko izlaganje; tri zadaće i akademski esej.

2) Završni ispit (pismeni).

– minimum za prolaz je 50% ocjene.

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:

dovoljan (2) – 50-64 % bodova
dobar (3) – 65-79 % bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 % bodova
izvrstan (5) – 90% i više bodova.

Način stjecanja bodova:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) seminarsko izlaganje – maks. 20 bodova (Umijeće izlaganja u PowerPoint-u: fokus na zadanu temu maks. 5; poticanje na raspravu i kvaliteta odgovora na postavljena pitanja maks. 4; organizacija, struktura i jasnoća u izlaganju maks. 3; inovativnost, originalnost i interaktivnost maks. 3; verbalna i neverbalna komunikacija maks. 3; etička korektnost maks. 2.)

2) 1. zadaća – maks. 10 bodova (Word u primjeni: Motivacijsko pismo – maks. 5; CV u Europass formatu – maks 5.)

3) 2. zadaća – maks. 10 bodova (Excel u primjeni: kalendar – maks. 3; adresar – maks. 3; troškovnik – maks. 3; grafikon – maks. 1.)

4) 3. zadaća – maks. 10 bodova (Jezik i stil pisanoga teksta – maks. 10)

5) akademski esej – maks. 20 bodova (Akademski esej napisan prema pravilima akademskog pisma.)

b) Završni ispit – 30% ocjene

5) završni ispit – max. 30 bodova (pismeni – za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50% postavljenih pitanja, tj. osvojiti najmanje 15 od maksimalnih 30 bodova).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.36 20
Domaća zadaća 0.18 10
Domaća zadaća 0.18 10
Domaća zadaća 0.18 10
Esej 0.36 20
Pohađanje nastave 0 0
Ukupno tijekom nastave 2.46 70
Završni ispit 0.54 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Posjet Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.
3. Upoznavanje s knjižnicom HKS-a i njenim online okružjem. Pronalaženje izvora.
4. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti: primjena informacijskih tehnologija u akademskom studiju – oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja te vizualnom prezentacijom potpomognutog izlaganja u PowerPointu.
5. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti: primjena informacijskih tehnologija u akademskom studiju – oblikovanje teksta u Wordu.
6. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti: primjena informacijskih tehnologija u akademskom studiju – oblikovanje tablica i grafičkih prikaza u Excelu.
7. Uvod u akademsko pismo 1: Proces akademskog istraživanja i invencija.
8. Uvod u akademsko pismo 2: Struktura i dijelovi.
9. Uvod u akademsko pismo 3: Pisanje teksta, jezik i znanstveni stil.
10. Uvod u akademsko pismo 4: Citiranje.
11. Uvod u akademsko pismo 5: Dovršavanje rada.
12. Najčešće pogreške u pisanju tekstova.
13. Najčešće pogreške u pisanju tekstova.
14. Visoko obrazovanje u Europskoj uniji i svijetu. Profesionalno djelovanje i karijera.
15. Zaključno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvod u seminarski rad.
2. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
3. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
4. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
5. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
6. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
7. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
8. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
9. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
10. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
11. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
12. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
13. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
14. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
15. Seminarski rad – umijeće prezentiranja na slobodne teme.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Upoznavanje studenata sa sadržajem i ciljem jezično-stilskih vježbi.
2. Jezično-stilske vježbe.
3. Jezično-stilske vježbe.
4. Jezično-stilske vježbe.
5. Jezično-stilske vježbe.
6. Jezično-stilske vježbe.
7. Jezično-stilske vježbe.
8. Jezično-stilske vježbe.
9. Jezično-stilske vježbe.
10. Jezično-stilske vježbe.
11. Jezično-stilske vježbe.
12. Jezično-stilske vježbe.
13. Jezično-stilske vježbe.
14. Jezično-stilske vježbe.
15. Zaključna razmatranja. Sinteza.