Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Teorije odgoja i obrazovanja u praksi
Kratica predmeta POVDN4 Šifra predmeta 235177
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Matilda Karamatić Brčić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail matilda.brcic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj kolegija je osposobiti studente za primjenu teorijskih koncepata u istraživanju odgoja i obrazovanja i primjenu teorijskih koncepata u odgojno-obrazovnoj djelatnosti. Kroz obradu teorija znanosti o odgoju student će uspješno povezivati elemente pedgogijske teorije i pedagoške prakse te kvalitetno znati primijeniti usvojena znanja u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi.

Definirajući ulogu i važnost odnosa pedagogijske teorije i pedagoške prakse studenti će usvojenim znanjem znati kvalitetno organizirati i izvoditi nastavu na razini odgojno-obrazovne ustanove. Primjena suvremenih metoda i oblika rada uvjetuje promjene u kurikulumskom planiranju i programiranju na općoj i predmetnoj razini. U kolegiju će se raditi na slijedećim sadržajnim strukturama: vrijednosti i ciljevi odgoja i obrazovanja; vrijednosti odgojno-obrazovnih područja (intelektualnog, moralnog, radnog, tjelesnog, demokratskog, odgoja i obrazovanja za ljudska prava, i dr.); realizacija odgojno-obrazovnih

vrijednosti/ciljeva u odgojno-obrazovnim situacijama (obitelj, predškolske ustanove, škole, mediji, vršnjaci, slobodno vrijeme); metode i sredstva ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja; razmatranje učinkovitosti primjene odgojno-obrazovnih ciljeva i vrijednosti; razmatranje učinkovitosti primjene metoda i sredstava u praksi odgajanja; ostvarivanje uključenosti svih u odgoj i obrazovanje (inkluzivno obrazovanje); razvijanje moralne inteligencije i moralnih osobina.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Analizirati i kritički raspravljati o suvremenim odgojno-obrazovnim pitanjima; 2. Primijeniti valjani teorijski okvir, koncept i/ili model u istraživanju odgoja i obrazovanja; 3. Primijeniti valjani teorijski okvir, koncept i/ili model u identificiranju i rješavanju problema na razini odgojno-obrazovne prakse; 4. Izvršavati složene zadatke na temelju zadanih smjernica tijekom nastavnog procesa; 5. Znati pravila etičke i društvene odgovornosti u istraživanjima odgoja i obrazovanja.
Literatura
Obvezna

M. Karamatić Brčić. „Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola“. Magistra Iadertina, Vol. 7 No. 1. Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2012., 101-109.; B. Keeley. Ljudski kapital. Od predškolskog odgoja do cjeloživotnog obrazovanja. Zagreb: Educa, 2009.; E. Konig i P. Zedler. Teorije znanosti o odgoju: uvod u osnove, metode i praktičnu primjenu, Zagreb, Educa, 2001.; N. Pastuović. Obrazovanje i razvoj. Kako obrazovanje razvija ljude i mijenja društvo, a kako društvo djeluje na obrazovanje. Zagreb: Institut za društvena istraživanja i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012.; V. Previšić. Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura, Zagreb: Zavod za pedagogiju: Školska knjiga, 2007. (odabrani dijelovi); P. Salovey & D. Sluyter. Emocionalni razvoj i emocionalna inteligencija – pedagoške implikacije. Zagreb: Educa, 1999..; A. Mijatović /ur./ Osnove suvremene pedagogije, Zagreb: Hrvatski pedagoško književni zbor, 1999. (poglavlja: I., V., VI., VII., VIII., IX.).

Dopunska

European Commission /EACEA/ Eurydice. Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2012.; B. Keeley. Ljudski kapital. Zagreb: Educa, 2009.; P. Sahlberg. Lekcije iz Finske: Što svijet može naučiti iz obrazovne promjene u Finskoj. Zagreb: Školska knjiga, 2012.; P. Salovey i D. Sluyter. Emocionalni razvoj i emocionalna inteligencija – pedagoške implikacije. Zagreb: Educa, 1999.

NAPOMENA: Studenti će tijekom nastavnog procesa biti informirani o drugim relevantnim izvorima literature.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave.

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – izrada i prezentacija seminarskog i/ili istraživačkog radnog zadatka.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti: Seminarske i istraživačke obveze.

2. Završni ispit: Pismeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  1. Seminarski rad – 35 %
  2. Istraživanje – 35 %

b) Završni ispit – 30% ocjene

1) Pismeni.

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 1.68 35
Istraživanje 1.68 35
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Teorije znanosti o odgoju – pojam i značenje
2. Povezanost pedagogijske teorije i pedagoške prakse
3. Kurikulum suvremenog nastavnog procesa
4. Vrednovanje u odgojno-obrazovnom diskursu
5. Odnos svijesti i savjesti
6. Odabir prikladnih metoda i oblika rada u kontekstu kurikulumskog planiranja i programiranja
7. Obrazovna inkluzija
8. Darovitost u kontekstu odgoja i obrazovanja
9. Piaget – teorija intelektualnog razvoja
10. Kohlberg – teorija moralnog razvoja
11. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje
12. Međupredmetne teme u kurikulumu – uloga i značaj za suvremenu pedagogijsku praksu
13. Odgojno-obrazovna područja
14. Uloga ključnih dionika u odgojno-obrazovnom kontekstu
15. Primjena teorijskih okvira u praksi rada nastavnika
Seminari
Tjedan Tema
1. Seminarske teme će pratiti nazive nastavnih cjelina te će studenti u okviru istih pronaći svoj interes pri odabiru praktičnog sadržaja rada u dogovoru s nositeljem predmeta te u skladu s ciljem nastavnog predmeta.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.