Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (izvanredni)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (izvanredni): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Teorije sestrinske etike i etičke dileme
Kratica predmeta SESD1-4 Šifra predmeta 144252
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marta Čivljak
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marta.civljak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 618
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Suzana Vuletić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail suzana.vuletic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Anto Čartolovni
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail anto.cartolovni@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Martina Vuk
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje
Kontakt e-mail martina.vuk@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Luka Poslon
Akademski stupanj/naziv Magistar filozofije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj: upoznati studente s medicinskom etikom, etičkim kodeksom medicinskih sestara, etičkim izborima i odgovornostima. Pomoći studentima razlikovati etička (normativna) i činjenična (deskriptivna) pitanja i dileme, te ih upoznati s teoretskim alatima kojima se identificiraju etička pitanja, sabiru i analiziraju etičke dileme i prezentiraju dobro argumentirana rješenja za etički dvojbene situacije u sestrinstvu.

Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s moralnim teorijama i principima usmjeravanja, temeljnim izazovima bioetike u kontekstu medicinskog napretka, problemima spoznaje (skepticizam, realizam, objektivnost, znanje), vrstama spoznaje (opažanja, apriori, moralna). Govorit će se o savjesti kao moralnom i religioznom fenomenu (savjest i autoritet,
oblikovanje savjesti, vrste savjesti, sud savjesti) kao i pravu na priziv savjesti. Istaknut će se važnost poštivanja prava pacijenata (autonomija, informiranost, povjerljivost itd.). Studenti će se posebno upoznati s etičkim dilemama s kojima susreću u svom svakodnevnom radu medicinske sestre/medicinskog tehničara na svim razinama zdravstvene i socijalne zaštite te će raspravljati o istima.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Opisati važeća načela sestrinske i medicinske etike. 2. Objasniti prava pacijenata. 3. Objasniti savijest kao moralan i religiozan fenomen. 4. Objasniti kako medicinska znanost i tehnologija utječu na moderno društvo i tehnologiju. 5. Analizirati etičke dileme u svom svakodnevnom radu. 6. Prosuditi pravo na priziv savijesti.
Literatura
Obvezna
  1. VULETIĆ – M. ČIVLJAK, Teorije etike i etičke dileme, Radni materijali ad usum privatum, HKS, Zagreb, 2016./2017.
  2. HRVATSKA KOMORA MEDICINSKIH SESTARA, Etički kodeks medicinskih sestara, 2005. https://www.hkms.hr/data/1321863874_853_mala_Eticki%20kodeks.pdf
  3. I. ŠEGOTA, Etika sestrinstva, Pergamena, Zagreb, 1997.
  4. N. ZURAK (ur.), Medicinska etika, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Merkur A.B.D., Zagreb, 2007.
  5. T. MATULIĆ, Identitet, profesija i etika sestrinstva, u: Bogoslovska Smotra 77 (2007.) 3., str. 727-744.
  6. M. ARAMINI, Uvod u bioetiku, KS, Zagreb, 2009.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)

2. Uredno izvršene seminarske obaveze

3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika.

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:

1. Nastavne aktivnosti: seminarsko izlaganje i seminarski rad

2. Završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:

dovoljan (2) 50-64% bodova

dobar (3) 65-79% bodova

vrlo dobar (4) 80-89% bodova

izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1 0
Samostalni rad 0.2 0
Seminarsko izlaganje 0.4 15
Seminarski rad 0.4 15
Ukupno tijekom nastave 2 30
Završni ispit 2 70
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Povijesna izgradnja strukovne i etičke autonomije sestrinstva. Od opće do etike sestrinstva.
2. Pedagoška perspektiva vrijednosno moralnog i etičkog odgoja sestrinske profesije. Etička odgovornost medicinskih sestara.
3. Moralne teorije i principi usmjeravanja: sukobljavanje s divergentnim stajalištima.
4. Medicinska sestra u službi dostojanstva pacijenta.
5. Temeljni izazovi bioetike u kontekstu medicinskog napretka.
6. Bioetika kao znanstvena disciplina i moralno usmjerenje.
7. Bioetički izazovi suvremene biomedicinske tehnologije – Sukob stajališta.
8. Savjest kao moralni i religiozni fenomen.
9. Disciplinska odgovornost, povrede dužnosti i sankcije za nesavjesno liječenje medicinskih sestara.
10. Etičke dileme u kliničkom kontekstu sestrinstva: Pitanja iz kliničkog iskustva.
11. Karakterno-moralne osobine i profesionalne vještine „dobre i kompetentne“ sestre.
12. Integracija etičke i profesionalne odgovornosti u klinički dvojbenim situacijama. Otvorena pitanja daljnje emancipacije i profesionalizacije sestrinstva.
13. Sestrinstvo kao moralna praksa. Personalistički pristup prema pacijentu unutar etike skrbi i sestrinstva.
14. Princip ranjivosti i ranjivost kao životno iskustvo: iskustvo sestre i pacijenta.
15. Sestrinstvo i Eutanazija: Iskustvo i izazov etičkih dilema i odluka. Invaliditet iz spektra teorije i iskustva: odnos prema osobama s invaliditetom i intelektualnim teškoćama unutar etike sestrinstva.