Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Temeljna znanja o odgoju i obrazovanju
Kratica predmeta POVDN1 Šifra predmeta 235174
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Matilda Karamatić Brčić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail matilda.brcic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj kolegija je upoznati studente sa najrelevantnijom znanstvenom i stručnom terminologijom iz područja odgoja i obrazovanja te osposobiti ih za razumijevanje ciljeva odgoja i obrazovanja kroz kritičko gledanje na opća pitanja i probleme suvremene odgojno-obrazovne teorije i prakse kod nas i u svijetu.

Zadaća kolegija je pružiti cjelovit i sistematiziran uvid u osnovni terminološki korpus pedagogijske znanosti kao osnovu za nadogradnju ostalih disciplina i kolegija koje će studenti slušati tijekom studija. Ključni pojmovi kolegija koji čine pojedinačne nastavne jedinice su: odgoj, obrazovanje, edukacija, socijalizacija, akulturacija, poučavanje, učenje, permanentno i povratno obrazovanje, ključne kompetencije, inkluzivno obrazovanje kao temeljno načelo kurikuluma te načelo interdisciplinarnosti. Osnovna zamisao kolegija je upoznavanje studenata s temeljnim terminološkim korpusom pedagogijske znanosti te s položajem pedagogije u suvremenom znanstvenom diskursu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Posjedovati potrebne kompetencije iskazane kroz znanja i vještine za razumijevanje znanstvene i stručne terminologije iz područja odgoja i obrazovanja; 2. Analizirati ciljeve odgoja i obrazovanja i iskazati načine njihove realizacije i vrjednovanja; 3. Znati argumentirati povezanost pedagogijske teorije i pedagoške prakse; 4. Kritički razmotriti pitanja i probleme suvremenog odgoja i obrazovanja kod nas i u svijetu.
Literatura
Obvezna

D. Lenzen. Vodič za studij znanosti o odgoju, Zagreb: Educa, 2002.; M. Matijević; V. Bilić; S. Opić. Pedagogija za učitelje i nastavnike, Zagreb: Školska knjiga, 2016.; A. Mijatović /ur./ Osnove suvremene pedagogije, Zagreb: Hrvatski pedagoško književni zbor, 1999. (poglavlja: I., V., VI., VII., VIII., IX.); N. Pastuović,. „Cjeloživotno učenje i promjene u školovanju“, Odgojne znanosti: Vol. 10, br. 2, 2008. 253-267.; A. Vukasović. Pedagogija, Zagreb: Hrvatski katolički zbor „Mi“, 2001.

Dopunska
  1. Giesecke. Uvod u pedagogiju, Zagreb, Educa, 1993.; H. Gudjons. Pedagogija: temeljna znanja, Zagreb: Educa, 1999., 123-170; B. Dufour, W. Curtis (ed). Studij odgojno-obrazovnih znanosti, Zagreb: Educa, 2012.; Ellen R. Daniels i K. Stanfford. Kurikulum za inkluziju : razvojno-primjereni program za rad s djecom s posebnim potrebama, Zagreb : Udruga roditelja Korak po korak za promicanje kvalitete življenja djece i obitelji; A: Mijatović. Leksikon temeljnih pedagogijskih pojmova, Zagreb: Edip, 2000.; Prema društvima znanja, UNESCO-ovo svjetsko izvješće. Zagreb: Educa, 2006.; V. Previšić (ur.). Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura, Zagreb: Zavod za pedagogiju: Školska knjiga, 2007. (odabrani dijelovi).

NAPOMENA: Studenti će tijekom nastavnog procesa biti informirani o drugim relevantnim izvorima literature.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave.

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – izrada i prezentacija seminarskog i/ili istraživačkog radnog zadatka.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti: Seminarske i istraživačke obveze.

2. Završni ispit: Pismeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • Seminarski rad – 35 %
  • Istraživanje – 35 %

 

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

1) Pismeni.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 1.68 35
Istraživanje 1.68 35
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Pedagogija kao znanost
2. Uvjeti da znanost bude znanost
3. Načela u odgoju i obrazovanju
4. Metode u odgoju i obrazovanju
5. Sredstva u odgoju i obrazovanju
6. Kurikulum u kontekstu pedagogijske znanosti
7. Izobrazba/naobrazba
8. Cjeloživotno učenje
9. Uloga nastavnika u radu
10. Uloga stručnih suradnika u odgojno-obrazovnoj ustanovi
11. Temeljna odgojna područja: moralni odgoj
12. Temeljna odgojna područja: estetski odgoj
13. Temeljna odgojna područja: tjelesni odgoj
14. Temeljna odgojna područja: radni odgoj
15. Temeljna odgojna područja: intelektualni odgoj
Seminari
Tjedan Tema
1. Seminarske teme će pratiti nazive nastavnih cjelina te će studenti u okviru istih pronaći svoj interes pri odabiru praktičnog sadržaja rada u dogovoru s nositeljem predmeta te u skladu s ciljem nastavnog predmeta.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.