Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Psihološke krizne intervencije
Kratica predmeta SESD2-4R Šifra predmeta 199195
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marta Čivljak
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marta.civljak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 618
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Branka Aukst Margetić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanostiica Zvanje Docent
Kontakt e-mail branka.aukst-margetic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Vesna Mijoč
Akademski stupanj/naziv Mag. med. techn Zvanje Predavač
Kontakt e-mail vesna.mijoc@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 642
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Lea Skokandić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj: upoznati studente s osnovnim pojmovima stresa/psihološke krize, postupcima za prepoznavanje psihičkih stresnih situacija kroz suvremene dijagnostičke kriterije te ih upoznati s mogućim terapijskim i ostalim intervencijama u psihološkim kriznim situacijama. 

Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s pojmovima stresa, psihičke traume i krize. Govoriti će se o akutnom stresnom poremećaju, posttraumatskom stresnom poremećaju, poremećaju prilagodbe kao i diferencijalno dijagnostičkim karakteristikama ostalih anksioznih stanja. Studenti će se upoznati sa stresnim i traumatskim događajima, njihovim posljedicama, psihoterapijskim i psihofarmakoterapijskim postupcima u kriznim situacijama. Bit će govora: o kriznim događajima i krizi kao psihološkim stanjem; podršci u stanju stresa, traume, i tijekom procesa tugovanja; komunikaciji u kriznim situacijama kao i specifičnosti rada s različitim populacijama (djeca, mladi, stariji, itd.). 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Analizirati psihičku krizu i stres. 2. Razlikovati psihološku krizu od ostalih stanja koja imaju sličnu simptomatologiju. 3. Primijeniti terapijske postupke u kriznim intervencijama. 4. Opisati preventivne programe. 5. Objasniti stresne traumatske događaje i njihove posljedice. 6. Opisati specifičnosti rada u kriznim situacijama. 7. Opisati specifičnosti komunikacije u kriznim situacijama s različitim populacijama.
Literatura
Obvezna

Gregurek R. Psihološka medicina. Medicinska naklada, Zagreb, 2011.
Svjetska zdravstvena organizacija. Međunarodna klasifikacija bolesti 10 revizija. Medicinska naklada, Zagreb, 1999.
Begić D. Anksiozni poremećaji, poremećaji vezani uz stres, disocijativni i somatoformni poremećaji, u: Psihopatologija, Medicinska naklada, Zagreb, 2014.
Begić D. Psihičko zdravlje i bolest – kako ih razlikovati, u: Psihopatologija, Medicinska naklada, Zagreb, 2014.

Dopunska

Najnoviji relevantni članci objavljeni iz područja.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
  2. Uredno izvršene seminarske obaveze
  3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz: 
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.4 0
Seminarski rad 1.1 30
Ukupno tijekom nastave 2.5 30
Završni ispit 2.5 70
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Psihološka kriza, psihološka trauma i stres
2. Mentalni mehanizmi i psihički konflikt
3. Anksiozni poremećaji, poremećaji vezani uz stres
4. Psihoterapijski i psihofarmakoterapijski postupci u kriznim situacijama
5. Posttraumatski stresni poremećaj i akutni stresni poremećaj
6. Komunikacijske vještine u kriznim stanjima i ostalim stresnim situacijama za bolesnika i njegovu obitelj
7. Tehnike relaksacije
8. Bolest - tjelesno i psihičko u nastanku bolesti
9. Reakcije bolesnika na bolest
10. Reakcija na bolest i fiziološke procese kroz različita životna razdoblja
11. Poremećaji hranjenja i spavanja vezana uz stres i krizne situacije
12. Emocije i empatija. Odnos bolesnik-liječnik i liječnik-bolesnik.
13. Grupa i grupna dinamika timskog rada
14. Psihološke intervencije u kriznim situacijama
15. Gubitak i žalovanje