Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Psihologija odgoja i obrazovanja
Kratica predmeta POVDN3 Šifra predmeta 235176
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Omogućiti studentima usvajanje i razumijevanje temeljnih pojmova psihologije odgoja i obrazovanja. Studenti će se upoznati sa kognitivnim razvojem i jezikom, biheviorističkim i kognitivističkim pogledima na učenje, motivaciji i emocijama u učenju i poučavanju. Studenti će po završetku ovog kolegija moći planirati i stvarati konstruktivnu okolinu za učenje, te će se također upoznati i sa načinima za rješavanje problema s disciplinom u razredu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Razumjeti koje su temeljne sastavnice obrazovnog procesa; 2. Objasniti uzroke individualnih odstupanja od prosječnog ili uobičajenog obrazovnog postignuća; 3. Vrednovati znanstvene spoznaje psihologije odgoja i obrazovanja i postupke prakse u skladu s poznavanjem temeljnih načela učinkovite nastave; 4. Vrednovati postignuća istraživačkih projekata i znanstvenih doprinosa u časopisima i znanstvenoj literaturi; 5. Primijeniti spoznaje o načelima učinkovitog odgojno-obrazovnog procesa u vlastitoj praksi.
Literatura
Obvezna

A. Woolfolk, Edukacijska psihologija, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2016.

Dopunska

P. Zarevski, Psihologija Pamćenja i učenja, Naklada Slap. Jastrebarsko, 2007.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave

izrađen i predan seminarski rad

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji, seminarski rad)

Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

 

  1. Nastavne aktivnosti – 70%:

 

  1. kolokvij – 30%
  2. kolokvij – 30%

seminarski rad – 10%

  1. Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.48 10
Kolokvij-međuispit 1.44 30
Kolokvij-međuispit 1.44 30
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uloga edukacijske psihologije
2. Razlike među učenicima
3. Učenici s posebnim potrebama
4. Bihevioristički pogledi na učenje
5. Procesi pamćenja
6. Strategije učenja i rješavanje problema
7. Istraživačko učenje i učenje temeljno na problemu
8. 1. kolokvij
9. Socijalno-kognitivistička teorija
10. Motivaciju u učenju i podučavanju
11. Interesi, znatiželja, emocije i anksioznost
12. Stvaranje i održavanje pozitivne okoline za učenje
13. Rješavanje problema s disciplinom
14. Mjerenje i vrednovanje rada učenika
15. 2. kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Povijest psihologije obrazovanja
2. Individualne razlike u kognitivnim osobinama
3. Poučavanje darovitih učenika
4. Funkcionalna procjena ponašanja
5. Individualne razlike u pamćenju
6. Metakognicija i regulacija
7. Konstruktivizam i poučavanje
8. Suradničko učenje
9. Samoefikasnost u učenju i poučavanju
10. Motivacija nastavnika
11. Atribucijska teorija
12. Diferencirano poučavanje
13. Prevencija nasilja u školama
14. Alternativne metode vrednovanja
15. Profesionalna edukacija i usavršavanje nastavnika