Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Ocjenjivanje i vrjednovanje znanja
Kratica predmeta POVDN6 Šifra predmeta 235179
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju s ocjenjivanjem i vrjednovanje procesa učenja i ostvarenosti ishoda. Vrjednovanje označava postupke prikupljanja i analiziranja informacija te donošenja profesionalnih procjena o učeničkome učenju i rezultatima učenja. Upoznati će se sa složenošću procesa ocjenjivanja koje se zasniva na poznavanju i razumijevanju kurikulumom definiranih odgojno-obrazovnih ciljeva i ishoda, mogućnostima ali i ograničenjima pojedinih pristupa i metoda ocjenjivanja, kao i procesa učenja, konteksta poučavanja i osobitosti učenika.

U okviru predmeta studenti će se upoznati s različitim metodama ocjenjivanja, vrjednovanja i samovrednovanja kao integrativnog procesa poučavanja i učenja kako bi se informirali koliko su se postigli temeljni rezultati i usmjerili daljnje planiranje poučavanja i učenja. Osposobiti će se za učinkovito vrjednovanje naučenog, odnosno vrjednovanje ostvarenosti ishoda učenja koji se temelje na postojećim elementima praćenja i vrednovanja, a definirani su kurikulumom i rezultiraju ocjenom.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati pojmove ocjenjivanje, vrjednovanje i samovrjednovanje; 2. Objasniti razlike između dijagnostičkog, formativnog i sumativnog ocjenjivanja; 3 . Objasniti ulogu i značaj procesa ocjenjivanja na motivaciju i individualne razlike učenika u nastavnom procesu; 4. Objasniti povezanost procesa planiranja, poučavanja i ocjenjivanja; 5. Analizirati prednosti i nedostatke metoda ocjenjivanja i vrjednovanja.
Literatura
Obvezna

M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Školske novine, Zagreb, 2011. (odabrani dijelovi); V. Vizek Vidović,, V. Vlahović-Štetić, M. Rijavec, D. Miljaković, Psihologija obrazovanja, IEP-VERN, Zagreb, 2003.  (odabrani dijelovi); M. Cindrić, D. Miljaković, V. Strugar, Didaktika i kurikulum, IEP-D2, Zagreb, 2010. (odabrani dijelovi).

Dopunska

T. Grgin, T. Školsko ocjenjivanje, Naklada slap, Jastrebarsko, 2001.; D. Tot, Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Učiteljski fakultet, Zagreb, 2013.; V. Vizek Vidović, I. Marušić, Praćenje i vrednovanje profesionalnoga razvoja učitelja – kompetencijski pristup: podloga za model licenciranja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, 2014.; E. Munjiza, „Subjektivnost učitelja u ocjenjivanju učenika“, Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 2, 1(2), 95-103, 2000.; J. Zlokić, Školski neuspjeh: problem učenika, roditelja i učitelja,  Filozofski fakultet Rijeka, Odsjek za pedagogiju, Rijeka, 1998.; D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Srednja Europa, Zagreb, 2005.; M. Valdevit, Z. Jelaska, Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: procjenjivanje i vrjednovanje statističkom analizom, LAHOR, 6, 210-236, 2008.; J. Hattie, Visible learning: a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement, Routledge New York, 2009.; J. Hattie, H. Timperley, „The power on feedback“, Review of Educational Research, 77(1), 2007., 81-112.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Uredno izvršene nastavne obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – Aktivnost na nastavi; 1. kolokvij; 2. kolokvij; Seminarski rad.

2) Završni ispit – Usmeni;

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) Aktivnost na nastavi – 15%

2) Seminarski rad – 25%

3) 1. kolokvij – 15%

4) 2. kolokvij – 15%

b) Završni ispit – 30% ocjene

Usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Aktivnost na nastavi 0.33 15
Seminarsko izlaganje 0.55 25
Kolokvij-međuispit 0.33 15
Kolokvij-međuispit 0.33 15
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. nastavni termin;
2. kolokvij: 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Temeljni pojmovi procesa ocjenjivanja i vrjednovanja znanja
2. Kriteriji kvalitete rada škole
3. Vrjednovanje u školi
4. Pedagoški vid vrjednovanja i ocjenjivanja učenika
5. Procjenjivanje i mjerenje znanja
6. Provjeravanje i ocjenjivanje misaonih procesa, te mjerenje sposobnosti i postignuća
7. Kolokvij
8. Praćenje, ocjenjivanje i vrednovanje učenika
9. Vrste ocjenjivanja i utjecaj na proces učenja
10. Ocjenjivanje kompetencija
11. Metode ocjenjivanja i vrjednovanja
12. Izrada rubrika za ocjenjivanje
13. Ocjenjivanje i komunikacija s učenicima i roditeljima
14. Vrjednovanje i samovrjednovanje nastavnih umijeća
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Upoznavanje studenata sa seminarskim temama i obvezama.
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Kolokvij
8. Seminar vezan uz temu predavanja
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. Seminar vezan uz temu predavanja
15. Kolokvij