Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Metodika nastave povijesti
Kratica predmeta POVDN5 Šifra predmeta 235178
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Kristina Puljizević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail kristina.puljizevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 656
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Vjera Brković
Akademski stupanj/naziv Zvanje Predavač
Kontakt e-mail vjera.brkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 683
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Omogućiti studentima usvajanje i razumijevanje temeljnih nastavnih umijeća kao i potrebna didaktičko-metodička znanja u procesu osposobljavanja za samostalno, kvalitetno i kreativno planiranje i izvođenje nastave povijesti u školi. Studenti će se upoznati sa svim vidovima funkcioniranja škole kao odgojno obrazovne ustanove te kurikulumom nastave povijesti za osnovne i srednje škole. Upoznat će se s obvezama i pravima nastavnika. Studentima će biti omogućeno ovladavanje temeljnim nastavnim metodama i oblicima izvođenja nastavnog sata.

Metodika nastave povijesti bavi načinom prenošenja teorijskog i praktičnog znanja te na taj način priprema i osposobljava studente za tržište rada i uči ih kako primijeniti svoja stručna dostignuća u praksi. Proučava opće ciljeve nastave povijesti, kao i obrazovne ciljeve, čime se određuje što se očekuje od nastave. Različitim pristupima i kvalitetnim metodama metodika nastave povijesti potiče i motivira studente da u praksi primjenjuju stečena znanja stečena na studiju, a ujedno se i razvija  kritičko mišljenje studenata, i ono najbitnije, razvija se efektivnije i kvalitetnije uočavanje uzročno-posljedničnih veza i postavljanje hipoteza koje su nužne za nastavni rad.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Usvojiti i razumjeti temeljnu stručnu terminologiju iz područja metodike nastave povijesti; 2. Primijeniti relevantne nastavne metode i oblike rada u procesu pripreme i izvođenja nastavnog sata; 3. Vrjednovati i ocijeniti rad i postignuće učenika; 4. Koristiti interdisciplinarni pristup u radu; 5. Razviti potrebne vještine za samostalan rad; 6. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

V. Poljak, Didaktika, Školska knjiga, Zagreb, 1990.; V. Brković, R. Bušljeta, Strategije za poticanje kreativnosti u nastavni povijesti, Nova prisutnost, 2019.; M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Školska knjiga, Zagreb, 1968.; R. Sradling; Nastava europske povijesti 20 st., Srednja Europa, Zagreb, 2003.

Dopunska

M. Wolfgang, Nastavne metode. 75 kompaktnih pregleda za nastavnike i učenike, Ljevak, Zagreb, 2007.; D. Trškan, Motivacijske tehnike u nastavi, Povijest u nastavi, IV., No 7. (1), 2006.; C. Kyriacou; Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb,1995.; Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;

Uredno izvršene nastavne obveze – pasivno participiranje nastave (u zimskom semestru studenti slušaju mentora, a 3 sata mentor (mentorsko vođenje) koristi za upoznavanje s pedagoškom dokumentacijom, načinom rada s pojedinim razredima i sl). Izrada Dnevnika metodičke prakse-opažanje nastave. Terenska nastava;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti: aktivnost na nastavi, samostalan rad, napisati i isplanirati operativni izvedbeni plan i za sat razredne zajednice ili druge školske aktivnosti; napisati makro i izvedbeni plan za pojedinu obrazovnu razinu; izrada protokola praćenja nastave koju je održao mentor.

2. Završni ispit:  Pismeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

 

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  1. Aktivnost na nastavi – 10 %
  2. Samostalan rad – 10 %
  3. Napisati i isplanirati operativni izvedbeni plan za odabrane školske aktivnosti – 10
  4. napisati makro i izvedbeni plan za pojedinu obrazovnu razinu (istraživanje) – 20 %
  5. Izrada protokola praćenja nastave (portfolio) – 20 %                                                                                       b) Završni ispit –pismeni- 30% ocjene
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Aktivnost na nastavi 0.48 10
Samostalni rad 0.48 10
Seminarsko izlaganje 0.48 10
Istraživanje 0.96 20
Portfolio 0.96 20
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Temeljni pojmovi metodike –nastava povijesti Didaktičko – metodički postupci
2. Didaktičko – metodički postupci
3. Nastavna sredstva i pomagala
4. Vrjednovanje i ocjenjivanje u nastavi
5. Interakcija nastavnika i učenika kroz nastavni sadržaj
6. Koncepti u nastavi povijesti
7. Određivanje cilja i ishoda u nastavi povijesti
8. Aktivno učenje i suvremena nastava
9. Primjena aktivnih nastavnih metoda
10. Aspekti rada s udžbenikom
11. Metodička kreativnost
12. Izazovi i strategije rada s učenicima
13. Školska dokumentacija
14. Predmetni kurikulum
15. Upute za pisanje pripreme za nastavni sat
Seminari
Tjedan Tema
1. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
2. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
3. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
4. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
5. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
6. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
7. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
8. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
9. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
10. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
11. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
12. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
13. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
14. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu
15. Naslov nastavne jedinice za pojedinu obrazovnu razinu