Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Jezično-komunikacijske vještine za nastavnike
Kratica predmeta POVDN7 Šifra predmeta 235180
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Leali Osmančević
Akademski stupanj/naziv Magistra komunikologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail leali.osmancevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj je kolegija Jezično-komunikacijske kompetencije nastavnika omogućiti studentima usvajanje temeljnih znanja, vještina i kompetencija iz područja pisane i usmene komunikacije na standardnome hrvatskom jeziku. Budući da nastava pripada području javne komunikacije, a standardni je jezik idiom javne komunikacije, studenti trebaju biti osposobljeni za aktivno i suvereno služenje standardnim idiomom u nastavnome procesu. S obzirom na to na kolegiju će se usvajati vještine pravilnoga pisanja i govorenja, vještine oblikovanja odabranih akademski tekstova, vještine i tehnike javnoga nastupa te vještine kritičkoga čitanja tekstova s obzirom na jezičnu normu.

Kako bismo bili uspješni u poučavanju te uspješno prenosili znanja, vještine i kompetencije, trebamo razvijati i njegovati jezične vještine, i to jednako pisane i govorne. Budući da se vještine komuniciranja na materinskome jeziku smatraju temeljnim vještinama i preduvjetom uspješna usvajanja ostalih vještina, kolegij Jezično-komunikacijske kompetencije  nastavnika osmišljen je kao svojevrsni presjek najvažnijih jezičnih osobitosti hrvatskoga standardnog jezika. Budući da je jezična problematika kojom bi budući nastavnici trebali suvereno vladati iznimno široka, s obzirom na ograničenu satnicu na kolegiju će se obrađivati, analizirati i interpretirati najčešći slučajevi otklona od standardne norme koji su uočeni u javnoj komunikaciji – od fonetsko-fonoloških, morfoloških, sintaktičkih, leksičkih do stilističkih i pravopisnih. Na predmetu će se također svladavati i temeljne vještine javnoga nastupa: od tekstualne pripreme do one izvedbene.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Razumjeti osnovnu jezičnu terminologiju; 2. Primijeniti norme hrvatskoga standardnog jezika u nastavnome procesu; 3. Primijeniti komunikacijske vještine i modele u nastavi; 4. Primijeniti strukturalno-kompozicijska načela u oblikovanju tekstova za nastavu; 5. Prilagoditi strukturalno i jezično znanstvene sadržaje dobi učenika.
Literatura
Obvezna

V. Brković; R. Bušljeta Kardum; M. Togonal, “Dominant Language Competences in the Contemporary Teaching of History as a Prerequisite for a Successful Teaching Process”, International Journal of Instruction 14 (2021.), 427−444.; A. Frančić; L. Hudeček; M. Mihaljević, Normativnost i višefunkcionalnost u hrvatskome standardnom jeziku. Hrvatska sveučilišna naklada. Zagreb, 2006. (odabrani dijelovi);

Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb, 2013.; N. Opačić. Reci mi to kratko i jasno: Hrvatski za normalne ljude. II. izdanje. Znanje. Zagreb, 2015. (odabrani  dijelovi); J. Šego, Kako postati uspješan govornik. Profil international. Zagreb, 2015. (odabrani dijelovi); M. Togonal, Pravopisni priručnik s pravilima, primjerima i zadacima. Hrvatsko katoličko sveučilište. Zagreb, 2020.

Dopunska

S. Babić; S. Težak. Gramatika hrvatskoga jezika. Školska knjiga. Zagreb, 2009.; B. Barić, „Nova država – nova jezična politika”. Kroatologija 5 (2014). Str. 25−44.; V. Brković; R. Bušljeta; M. Togonal, „Key Competence Acquisition – an analysis of the teacher training program in the Republic of Croatia. INTED2020, Conference Proceedings, 1 (2020), 1034−1043.; M. Horvat; B. Štebih Golub, „Posljedice internacionalizacije u hrvatskome jeziku.” Zagreb. Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. 36/1. Zagreb, 2020., str. 1−21.; L. Hudeček; K. Lewis; M. Mihaljević, „Pleonazmi u hrvatskome standardnom jeziku”. Rasprave Instituta za hrvatsjki jezik i jezikoslovlje 37/1., 2011.; str. 41−72.; I. Matas Ivanković, „Prijedlozi za izražavanje sredstva između norme i upotrebe”. Jezik. 60. Str. 10−25.; A. Sapunar Knežević; M. Togonal, „Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije: Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture.” Medianali. Godište VI. Br. 12., 2012., Str. 17−34.; M. Togonal, Metodičko-jezični priručnik za pisanje seminarskoga rada. (odabrani dijelovi). Hrvatsko katoličko sveučilište. Zagreb, 2020.; M. Togonal; V. Brković; R. Bušljeta, „Poučavanje komunikacijskih vještina kao dio cjeloživotnog obrazovanja“. Saznanje. Zenica, 2020., 415−427.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenome nastavnom planu.

Uredno izvršene ostale nastavne obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pisana verzija seminarskog rada.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti: Aktivnost na nastavi; kontinuirana provjera znanja-kolokvij; seminarski rad.

2. Završni ispit: Pismeni

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više.

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) Aktivnost na nastavi – 15 %

2) Kolokvij – 25 %

3) Seminarski rad – 30 %

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

            Pismeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Aktivnost na nastavi 0.33 15
Kolokvij-međuispit 0.55 25
Seminarski rad 0.66 30
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Obilježja hrvatskoga standardnog jezika
2. Pravopisna norma: veliko i malo početno slovo
3. Pravopisna norma: pisanje riječi iz stranih jezika
4. Pravopisna norma: pravopisni i rečenični znakovi
5. Pravopisna norma: sastavljeno i nesastavljeno pisanje riječi
6. Morfološka norma: problemi u pisanju pojedinih oblika riječi
7. Morfološka norma: problemi u pisanju pojedinih oblika riječi
8. Kolokvij
9. Sintaksa teksta
10. Strukturiranje teksta
11. Leksička norma: odabrani primjeri
12. Komunikacijski model
13. Verbalna, neverbalna, paraverbalna komunikacija
14. Komunikacijske vještine: aktivno slušanje
15. Komunikacijske vještine: postavljanje pitanja
Seminari
Tjedan Tema
1. Obilježja hrvatskoga standardnog jezika
2. Pravopisna norma: veliko i malo početno slovo
3. Pravopisna norma: pisanje riječi iz stranih jezika
4. Pravopisna norma: pravopisni i rečenični znakovi
5. Pravopisna norma: sastavljeno i nesastavljeno pisanje riječi
6. Morfološka norma: problemi u pisanju pojedinih oblika riječi
7. Morfološka norma: problemi u pisanju pojedinih oblika riječi
8. Kolokvij
9. Sintaksa teksta
10. Strukturiranje teksta
11. Leksička norma: odabrani primjeri
12. Komunikacijski model
13. Verbalna, neverbalna, paraverbalna komunikacija
14. Komunikacijske vještine: aktivno slušanje
15. Komunikacijske vještine: postavljanje pitanja