|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2022. / 2023. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij: Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije |
Godina studija: Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije: 3.; |
||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Filozofija komunikacije | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | KOMP5-3 | Šifra predmeta | 172512 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Jasna Ćurković Nimac | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Doktorica znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | jasna.nimac@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 627 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Matea Vidulić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Magistra komunikologije | Zvanje | Asistentica | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | mvidulic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Pojam, struktura i funkcija komunikacije. Čovjek kao biće komunikacije. Egzistencija i komunikacija. Različite razine komunikacije. Egzistencijalna i objektivna komunikacija. Dijaloška i monološka komunikacija. Komunikacija i zajednica. Etika komunikacije kao stožer pravednog društva. Komunikacija i mediji. Sokrat. Platon. Aristotel. Karl Jaspers. Martin Buber. Karl-Otto Apel. Jürgen Habermas. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Usporediti različita teorijska objašnjenja i razine komunikacije iz filozofske perspektive. Opisati pojam, strukturu i funkciju komunikacije pod filozofskim vidom. Analizirati medijske učinke na odnos između ljudske egzistencije i komunikacije. Prepoznati odnose između filozofije komunikacije i etike te kritički vrednovati etičnost interpersonalne i javne komunikacije. Kreirati i stimulirati nove obrasce komunikacije u području filozofije za djecu. Analizirati i sintetizirati doprinose različitih autora filozofskom promišljanju komunikacije. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Miščević, N., Filozofija jezika, Zagreb, Naklada Jesenski i Turk, 2003 (odabrani dijelovi); M. Castells, Moć komunikacija, Clio, Beograd 2014.(odabrani dijelovi); H. Jurić – S. Alić (ur.), Filozofija i mediji, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, Zagreb, 2014. (odabrani dijelovi) |
||||||||||||||||
Dopunska | Chateau, D., Filozofija filma, Ars Cinema, Clio, Beograd 2011., Volli, U. La filosofia della comunicazione, Edizioni Laterza, Roma- Bari 2008, Cassirer, E., Prilozi filozofiji jezika, Zagreb, Matica Hrvatska, 2000.; Arnett, R. C.,Communication and Community: Implications of Martin Buber’s Dialogue, Carbondale, Southern Illinois University Press, 1986.; Eko, U., Kultura, informacija, komunikacija, Beograd, Nolit, 1973.; Myerson, G., Heideger, Habermas i mobitel, Zagreb, Jesenski i Turk, 2001.; Dodlek, I. „Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret“, u: Filozofska istraživanja 129 (2013) 1, str. 83-95.; I. Dodlek, Dijaloški karakter umjetničkog djela, Hrvatsko filozofsko društvo, Zagreb 2016. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu. |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; dva kolokvija (pismeni) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je: Način stjecanja ocjene: |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|