Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Didaktika
Kratica predmeta POVDN2 Šifra predmeta 235175
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marina Merkaš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marina.merkas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 606
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju s didaktikom kao znanstvenom disciplinom koja se bavi učenjem i poučavanjem, kao i konfiguriranjem kompleksnog djelovanja usmjerenog na stvaranje svih onih uvjeta koji favoriziraju učenje. Kao i osposobiti studente za učinkovitu i kreativnu primjenu temeljnih didaktičkih načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave.  Upoznati studente s novim nastavnim strategijama poučavanja koje definiraju okruženje za učenje i načinom upotrebe tehnologije u nastavi.

U okviru predmeta studenti će se upoznati s ključnim pojmovima iz didaktike. Primjenjivati će se različite strategije poučavanja za kompetencije i poštivanje individualnih razlika učenika, te kreiranja poticajnog okruženja za učenje s ciljem predviđanje potencijalnih problema u procesu poučavanja i učenja. Upoznati će se različite teorije motivacije za učenje i suvremene tehnologije i kako ih koristiti u nastavi da bi potaknuli učenje i angažman učenika. Na temelju konkretnih primjera definirati kada koristiti određene strategije poučavanja s obzirom na učenike, sadržaj poučavanja i okruženje za učenje (uživo ili online).

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati i objasniti osnovne didaktičke pojmove te primijeniti strategije poučavanja primjerene ciljevima i ishodima učenja; 2. Definirati i objasniti odnos između kurikuluma i nastavnog plana i programa; 3. Objasniti važnost okruženja za učenje i primijeniti adekvatne metode poučavanja; 4. Objasniti ulogu tehnologija na proces učenja i poučavanja, te njihovu primjenu u nastavi; 5. Upoznati i primijeniti nove nastavne strategije poučavanja; 6. Usvojiti profesionalne i etičke norma u radu sa učenicima, roditeljima i svim zainteresiranim u odgojno-obrazovnom sustavu.
Literatura
Obvezna

M. Pranjić, Didaktika. Povijest, osnove, profiliranje, postupak. Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2005. (odabrani dijelovi); M. Matijević, T. Topolovčan, Multimedijska didaktika. Školska knjiga, Zagreb, 2017. (odabrani dijelovi); M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika. Školske novine, Zagreb, 2011. (odabrani dijelovi).

Dopunska

H. Meyer, Didaktika razredne kvake. Educa, Zagreb, 2002.; M. Cindrić, D. Miljaković, V. Strugar, Didaktika i kurikulum. IEP-D2, Zagreb, 2010.; W. Glasser, Kvalitetna škola – škola bez prisile. Educa, Zagreb, 2005.; E. Terhart, Metode poučavanja i učenja. Educa, Zagreb, 2001.; E. Jensen, Poučavanje s mozgom na umu. Educa, Zagreb, 2005.; M. Matijević, V. Bilić, S. Opić, Pedagogija za učitelje i nastavnike, Školska knjiga, Zagreb, 2016.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – pripremljeno i održano izlaganje, aktivnost na nastavi, samostalan rad;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – Aktivnost na nastavi; 1. kolokvij; 2. kolokvij; Seminarski rad.

2) Završni ispit – usmeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više.

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) Aktivnost na nastavi – 10 %

2) Seminarski rad – 35%

3) 1. kolokvij – 12,5%

4) 2. kolokvij – 12,5%

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Aktivnost na nastavi 0.48 10
Seminarsko izlaganje 1.68 35
Kolokvij-međuispit 0.60 12.5
Kolokvij-međuispit 0.60 12.5
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. nastavni termin;
2. kolokvij: 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje: definiranje područja didaktike i temeljna pitanja kojima se bavi
2. Osnovni didaktički pojmovi i didaktičke teorijske osnove
3. Kompleksnost učenja i poučavanja
4. Didaktički postupci: planiranje, izvođenje i evaluacija nastave
5. Kurikulum: teorija i praksa
6. Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije
7. Kolokvij
8. Ishodi učenja i odgojno obrazovni ciljevi u nastavi
9. Motivacija za učenje
10. Individualne razlike: prepreka ili prilika za poučavanje
11. Proces vrjednovanja i samovrjednovanja
12. Suvremeni trendovi u odgoju i obrazovanju
13. Multimedijska didaktika
14. Profesionalne kompetencije nastavnika povijesti i cjeloživotno učenje
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Upoznavanje studenata sa seminarskim temama i obvezama.
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Kolokvij
8. Seminar vezan uz temu predavanja
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. Seminar vezan uz temu predavanja
15. Kolokvij