Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij komunikologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij komunikologije: 2.;
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Analiza medijskih tekstova
Kratica predmeta KD1 3-1 Šifra predmeta 198628
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Leali Osmančević
Akademski stupanj/naziv Magistra komunikologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail leali.osmancevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kroz ovaj kolegij studenti će se upoznati sa svim metodama istraživanja medijskih tekstova – analize narativa, diskursa, sadržaja. Studenti će kroz kolegij također obrađivati temeljne istraživačke metode korištene u istraživanjima masovnih medija dok je temeljni cilj kolegija naučiti primjenjivati navedene metode, čitati medijske tekstove te ih naučiti interpretirati putem analize medijskih tekstova i kritičkog vrednovanja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Povezati temeljne pojmove medijskih studija (medijski tekst, narativ i diskurs). Analizirati utjecaj istraživanja medijskog teksta na čitanje i interpretaciju. Preispitati ulogu medijskih publika pri čitanju medijskih tekstova. Izraditi obrazac za analizu medijskoga teksta primjenjiv kvalitativnim istraživačkim metodama. Primijeniti metode kvalitativne analize medijskoga teksta. Kritički prosuđivati kvalitativno analizirane medijske sadržaje. Vrjednovati ulogu kvalitativno analiziranih medijskih sadržaja u masovno-komunikacijskim procesima. Protumačiti rezultate istraživanja kvalitativnih metoda analize medijskoga teksta
Literatura
Obvezna

Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (odabrana poglavlja)

Van Dijk, Teun A., ur., 1997. /Discourse as Social Interaction/. London: Sage.

Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/ London: Sage.  (odabrana poglavlja)

Stuart Hall, ur. 1997 Representation: cultural representations and signifying practices (odabrana poglavlja)

Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27.

Dopunska

Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons;Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja)

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu

2. Uredno izvršene obveze na vježbama ;

3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na vježbama i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – rad na vježbama;

                      kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)

Završni ispit (usmeni).

 

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50-64,9 %

dobar (3) – 65-79,9 %

vrlo dobar (4) – 80-89,9 %

izvrstan (5) – 90 do 100 %

Način stjecanja ocjene:

Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

   Rad na vježbama – max. 20 %;

   1. kolokvij – max. 25 %;

   2. kolokvij – max. 25 %;

Završni ispit

   4)  Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Aktivnost na nastavi 1.2 0
Rad na vježbama 0.76 20
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 8. i 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u analizu medijskih tekstova
2. Uloga semiotike u čitanju kodova i znakova u medijskim tekstovima
3. Medijski tekstovi – vrste i razlike među žanrovima
4. Teorija naracije i analiza narativa
5. Analiza diskursa
6. Analiza sadržaja
7. Medijska reprezentacija društvene stvarnosti kroz medijske tekstove
8. Kolokvij
9. Medijski konstruirana stvarnost
10. Medijske publike
11. Medijski tekst i podtekst – čitanje medijskih sadržaja
12. Komunikacijske i medijske studije – osnovna terminologija
13. Različite implikacije značenja medijskih sadržaja
14. Kritičko tumačenje medijskih tekstova
15. Kolokvij
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvod i podjela tema
2. Uloga semiotike u čitanju kodova i znakova u medijskim tekstovima
3. Medijski tekstovi – vrste i razlike među žanrovima
4. Teorija naracije i analiza narativa
5. Analiza diskursa
6. Analiza sadržaja
7. Medijska reprezentacija društvene stvarnosti kroz medijske tekstove
8. Kolokvij
9. Medijski konstruirana stvarnost
10. Medijske publike
11. Medijski tekst i podtekst – čitanje medijskih sadržaja
12. Komunikacijske i medijske studije – osnovna terminologija
13. Različite implikacije značenja medijskih sadržaja
14. Kritičko tumačenje medijskih tekstova
15. Kolokvij