|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2022. / 2023. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij: Diplomski sveučilišni studij psihologije |
Godina studija: Diplomski sveučilišni studij psihologije: 2.; |
||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | VOJNA PSIHOLOGIJA | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBD-104 | Šifra predmeta | 176482 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Vježbe | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Anamarija Bogović | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Doktorica znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | anamarija.bogovic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 657 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Sandra Šućurović | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Magistra psihologije | Zvanje | Predavač | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | sandra.sucurovic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa suvremenim znanstvenim pojmovima i spoznajama iz područja vojne psihologije, te stjecanje znanja i vještina za rad s pripadnicima vojnih postrojbi u bojnim i mirnodopskim situacijama. Poseban naglasak bit će stavljen na primjenu teorije u praktičnim uvjetima, te primjenu vojne psihologije u drugim psihološkim granama (organizacijska, sportska, klinička itd.). Sadržaj predmeta: Usvajanje osnovne terminologije i povijesni presjek razvoja vojne psihologije. Upotreba prihodijagnostičkih sredstava i upravljanje ljudskim potencijalima (analiza radnih mjesta, selekcija i klasifikacija, radna učinkovitost). Psihologija vojnih skupina – utjecaji, grupna kohezija, prilagodba novaka. Teorije vođenja i zapovijedanja u ratu i miru, zapovjedničko ponašanje, očuvanje psihičkog potencijala pripadnika vojske. Psihička bojna spremnost i psihosocijalna klima u vojnim skupinama. Utjecaj fizikalnih i kemijskih stresora na učinkovitost vojnika, ponašanje vojnika u bojnim djelovanjima i bojni stres. Motivacija, tjeskoba, strah i panično ponašanje u vojnim situacijama. Tehnike relaksacije i primjena biofeedbacka. Psihološka priprema vojnika za odlaske u mirovne misije i operacije, opasnost od ranjavanja, talačke situacije. Integracija pripadnika vojnih postrojbi u svakodnevnicu, posljedice traumatizacije. Njega i skrb o ratnim veteranima i povratnicima iz misija. Međugrupno nasilje, terorizam i genocid. Povezanost vojne psihologije sa sportskom psihologijom: sličnost, utjecaj, primjena. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Identificirati posebnosti vojne organizacije i zadaće vojne psihologije. Protumačiti glavne čimbenike psihičke borbene spremnosti, rad postrojbenog psihologa i ulogu zapovjednika. Predložiti projekte psihosocijalne skrbi za hrvatske branitelje i povratnike iz mirovnih misija. Osmisliti aktivnosti podrške i poboljšanje kvalitete života za vojnike. Razmotriti etičke principe u radu s vojnicima i hrvatskim braniteljima. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna |
|
||||||||||||||||
Dopunska |
|
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (aktivnost na nastavi, vježbe, dvije studije slučaja) |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminar, kolokvij) Završni pisani ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Način stjecanja bodova: 1.Nastavne aktivnosti – 70%:
2.Završni pismeni ispit – 30% Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|