Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij psihologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta REHABILITACIJA SLUŠANJA I GOVORA
Kratica predmeta IZBD-132 Šifra predmeta 209398
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Boška Munivrana Dervišbegović
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail boska.munivrana.dervisbegovic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta: Upoznavanje sa značajkama rehabilitacije slušanja i govora u djece oštećena sluha i/ili govora  te važnosti psihološke procjene na planiranje rehabilitacijskog procesa

Sadržaj predmeta: Temeljne postavke slušno govorne rehabilitacije; Osnove rehabilitacijskih postupaka s obzirom na vrstu i stupanj oštećenja; Važnost ranog prepoznavanja slušno govornog deficita kod djeteta; Uloga psihologa u dijagnosticiranju oštećenja; Procjena slušno govornog statusa djeteta; Planiranje rehabilitacijskih postupaka u pojedinca na temelju interdisciplinarnih rezultata; Karakteristike govora djece s oštećenim sluhom i/ili govorom; Upoznavanje s opremom koja se koristi u rehabilitaciji slušanja i govora te vrstama slušnih pomagala; Postupci uključivanja djetetove okoline u rehabilitacijski proces; Praćenje i procjena rehabilitacijskih rezultata;  Suradnja s odgojno obrazovnim ustanovama u koje je dijete uključeno u cilju što boljeg svladavanja zahtjeva s obzirom na djetetove mogućnosti

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
identificirati vrstu slušno govornog oštećenja kod djeteta. Prepoznati vrste slušnih pomagala. Objasniti temeljne postavke slušno govorne rehabilitacije. Valorizirati potporu stručnog tima odgojno-obrazovne ustanove djetetu sa slušno govornim deficitom. Analizirati govorno izražavanje djece s oštećenim sluhom i/ili govorom. Analizirati govorno izražavanje djece s oštećenim sluhom i/ili govorom. Povezati rezultate interdisciplinarne dijagnostičke obrade i rehabilitacijske postupke. Procijeniti važnost rada psihologa u dijagnostičkom timu
Literatura
Obvezna

Guberina, P. (2010). Govor i čovjek; verbotonalni pristup, Zagreb: ArTresor

Borković, LJ. (2004). Neurofiziološka osnova slušanja mišljenja i govora, Zagreb: Hrvatska verbotonalna udruga

Dulčić, A. i sur. (2013). Verbotonalni pristup djeci s teškoćama sluha, slušanja i govora,

Zagreb: ArTresor

Rulenkova, L. (2015). Kako malo gluho dijete naučiti slušati i govoriti primjenom VT metode, Zagreb: Poliklinika Suvag

Dopunska

Bakota, K. i sur. (2015). Čujete li razliku?Priručnik za edukaciju odgojno-obrazovnih djelatnikaza rad s djecom oštećena sluha i/ili govora,Zagreb, OŠ Davorina Trstenjaka

Guberina, P. (2010). Govor i čovjek; verbotonalni sistem, Editor: Claude Roberge, Zagreb: ArTresor

Dulčić, A. i sur. (2013). Od teškoća do kaleidoskopa mogućnosti, Zagreb: ArTresor

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokviji, vježbe)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
  • vježbe 20%
  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  1. Završni ispit – 30 % ocjene

Završni ispit je pismeni.

 Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

 nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Rad na vježbama 0.36 20
Kolokvij-međuispit 0.45 25
Kolokvij-međuispit 0.45 25
Ukupno tijekom nastave 2.46 70
Završni ispit 0.54 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Temeljne postavke slušno govorne rehabilitacije
2. Procjena slušno govornog statusa djeteta
3. Funkcionalna dijagnostika
4. Važnost ranog prepoznavanja slušno govornog deficita kod djeteta
5. Interdisciplinarnost u dijagnosticiranju oštećenja
6. Karakteristike govora djece s oštećenim sluhom i/ili govorom
7. Osnove rehabilitacijskih postupaka s obzirom na vrstu i stupanj oštećenja
8. Kolokvij 1
9. Planiranje rehabilitacijskih postupaka u pojedinca na temelju interdisciplinarnih rezultata
10. Upoznavanje s opremom koja se koristi u rehabilitaciji slušanja i govora te vrstama slušnih pomagala
11. Postupci uključivanja djetetove okoline u rehabilitacijski proces
12. Suradnja s odgojno obrazovnim ustanovama u koje je dijete uključeno
13. Zakonske regulative koje se odnose na djecu s oštećenjem sluha i/ili govora
14. Dometi rehabilitacije
15. Kolokvij 2
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvod u vježbe
2. Vježbe vezane za predavanje
3. Vježbe vezane za predavanje
4. Vježbe vezane za predavanje
5. Vježbe vezane za predavanje
6. Vježbe vezane za predavanje
7. Vježbe vezane za predavanje
8. Kolokvij 1
9. Vježbe vezane za predavanje
10. Vježbe vezane za predavanje
11. Vježbe vezane za predavanje
12. Vježbe vezane za predavanje
13. Vježbe vezane za predavanje
14. Vježbe vezane za predavanje
15. Kolokvij 2