Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij psihologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA DAROVITIH
Kratica predmeta IZBD211 Šifra predmeta 225641
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Majda Rijavec
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Profesor emeritus
Kontakt e-mail majda.rijavec@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje karakteristika darovite djece, načina njihove identifikacije i rada s njima u školskom sustavu.   Primjena različitih metoda za prepoznavanje darovitosti. Priprema za suradnju sa roditeljima i učiteljima u planiranju i izvedbi programa za darovite učenike. Korištenje različitih načina poticanja darovitih učenika.

 Sadržaj predmeta: pristupi darovitosti kroz povijest i danas; osobine darovitih učenika; identifikacija darovitih i njene posljedice; rad s darovitima – akceleracija i obogaćivanje; suradnja roditelja i učitelja u programima za darovite

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Usporediti različita shvaćanja darovitosti i njihove implikacije za darovite učenike. Kategorizirati osobine i potrebe darovitih učenika. Analizirati različite načine za rad s darovitim učenicima. Komentirati različite metode za prepoznavanje darovitosti. Kritički prosuditi utjecaj obitelji na razvoj darovitih. Kreirati vlastiti kratki program za rad s darovitim učenicima. Pokazati etičku odgovornost u radu s darovitima.
Literatura
Obvezna

Čudina-Obradović, M. (1991). Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga, Zagreb

Winner, E. (2005). Darovita djeca: mitovi i stvarnost. Lekenik: Ostvarenje Cvetković-Lay, J. (2010). Darovito je, što ću sa sobom? Zagreb: Alinea
 
Vlahović-Štetić,V.(Ur.) (2005): Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Dopunska

Heller, K.A., Monks, F.J., Sternberg, R.K., Subotnik, R.F.(2000.). International handbook of giftedness and talent. Oxford: Elsevier Press.

Cross, T.L., Riedl Cross, J. (2012). Handbook for counselors serving students with gifts and talents. Waco, Texas: Prufock Press.

Cvetković-Lay, J. (2010). Darovito je, što ću sa sobom? Zagreb: Alinea.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Održana prezentacija o darovitosti

Način polaganja ispita

Pismeni

Način ocjenjivanja

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavnu aktivnost

Završni pismeni ispit

Način stjecanja bodova:

Nastavne aktivnosti – 70%:

  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  • seminarski rad – 20%

Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 7. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u kolegij; Povijesni pregled interesa za darovite
2. Pristupi darovitosti i vodeće teorije o darovitosti
3. Kognitivne osobine darovitih
4. Socio-emocionalne osobine darovitih
5. Kreativnost kao karakteristika darovitih
6. Motivacija i podbacivanje darovitih
7. Kolokvij 1
8. Identifikacija i posljedice identifikacije darovitih
9. Rad s darovitima u školskom sustavu - akceleracija
10. Rad s darovitima u školskom sustavu - obogaćivanje
11. Poticanje kreativnosti
12. Kolokvij 2
13. Obitelj darovitih učenika
14. Suradnja roditelja, učitelja i psihologa
15. Završni susret i evaluacija kolegija
Seminari
Tjedan Tema
1. Upute za izradu seminarskog rada
2. Sukladno odabranoj temi
3. Sukladno odabranoj temi
4. Sukladno odabranoj temi
5. Sukladno odabranoj temi
6. Sukladno odabranoj temi
7. Kolokvij 1
8. Sukladno odabranoj temi
9. Sukladno odabranoj temi
10. Sukladno odabranoj temi
11. Sukladno odabranoj temi
12. Kolokvij 2
13. Sukladno odabranoj temi
14. Sukladno odabranoj temi
15. Sukladno odabranoj temi