Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Prakse komunikacije
Kratica predmeta IZBD220 Šifra predmeta 235185
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Irena Sever Globan
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail irena.sever@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 617
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Veronika Novoselac
Akademski stupanj/naziv mag. hist. et mag. comm. Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail veronika.novoselac@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 606
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim komunikacijskim procesima i glavnim oblicima ljudske komunikacije (verbalne i neverbalne, jednosmjerne i dovsmjerne, sinkrone i asinkrone), od one intrapersonalne do komunikacije unutar organizacija. Studenti će biti upoznati s komunikacijskim kompetencijama, etičkim aspektima interpersonalnog komuniciranja, te će na kraju predmeta biti sposobni učinkovitije komunicirati u različitim situacijama i kontekstima.

Predmet Prakse komunikacije polaznike će upoznati sa sljedećim sadržajima: Narav i osnovne značajke ljudske komunikacije; Vrste komunikacije: intrapersonalna, interpersonalna, javna, grupna, masovna; Kako oblikujemo poruke?; Mladi komunikator: kako djeca uče komunicirati, razdoblja komunikacijskog razvoja, utjecaj obitelji na razvoj komuniciranja; Kognitivne i bihevioralne interpersonalne komunikacijske kompetencije; Aktivno slušanje; Asertivnost i postavljanje granica; Nenasilna komunikacija; Konstruktivno rješavanje sukoba, medijacija i vršnjačko nasilje u obrazovnim ustanovama; Neverbalna komunikacija u obrazovanju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Koristiti suvremene vještine komuniciranja poštujući zakone komunikacijskog procesa; 2. Kritički analizirati različite koncepte, primjenjujući teoretske principe i metodologije, u analizi primjera, iskustava, društvenih događaja, kulturalnih proizvoda; 3. Razumjeti i koristiti komunikacijske procese koji mogu dati adekvatne odgovore na stvarne probleme društva, kulture, ekonomije, politike u kojem živimo; 4. Razviti profesionalnu i obogatiti vlastitu slobodu u komunikaciji i sudjelovanju.
Literatura
Obvezna

F. Schulz von Thun, Kako međusobno razgovaramo 1. Smetnje i razjašnjenja. Opća psihologija komunikacije. Zagreb: Erudita, 2006.; M. Rosenberg, Nenasilna komunikacija. Jezik života. Osijek: Centar za mir, nenasilje i ljudska prava, 2006. (odabrana poglavlja); I. Sever Globan, „Osobne granice kao temelj interpersonalnih odnosa i skrbi za samoga sebe“, U: Crkva u svijetu, 56 (3), 2021., 437-454.; H. N. Thich, Umijeće komuniciranja. Zagreb: Planetopija, 2015.; M. Burić Moskaljov, Poruke bez riječi: umijeće neverbalnog komuniciranja. Zagreb: TIM press, 2015.

Dopunska

K. K. Reardon, Interpersonalna komunikacija: gdje se misli susreću. Zagreb: Alineja, 1998.; F. Schulz von Thun, Kako međusobno razgovaramo 2. Stilovi, vrijednosti i razvitak ličnosti. Zagreb: Erudita, 2005.; F. Schulz von Thun, Kako međusobno razgovaramo 3. „Unutarnji tim“ i komunikacija primjerena situaciji: komunikacija, ličnost, situacija. Zagreb: Erudita, 2005.; L. M. Knapp, Interpersonal communication and human relationship. Boston: Pearson, 2005.; A. i B. Pease, A. i B. Velika škola govora tijela. Zagreb: Mozaik knjiga, 2011.; S. Duck, Odnosi među ljudima. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2014.; J. A. Hall, L. M. Knapp, Neverbalna komunikacija u ljudskoj interakciji. Zagreb: Slap (poglavlja 1., 6., 7., 8., 9.), 2010.; M. Winkler, A. Commichau, Komunikacijsko-psihološka retorika. Zagreb: Erudita, 2008.; R. G. King, Fundamentals of human communication. New York: Macmillan, 1979.; E. Aronson, T. D. Wilson,  R. M. Akert, Socijalna psihologija.  Zagreb: MATE d.o.o., 2005.; D. Kumbier, Ona kaže, on kaže. Komunikacijska psihologija u vezama, obitelji i na poslu. Zagreb: Erudita, 2007. H. Cloud, J. Townsend, Granice. Kada reći da, kako reći ne i preuzeti nadzor nad svojim životom. Split: Verbum, 2017.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave.
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti –  1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit – usmeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

nedovoljan (1) – 0 – 49,9%
dovoljan (2) – 50 – 64,9%
dobar (3) – 65 – 79,9%
vrlo dobar (4) – 80 – 89,9%
izvrstan (5) – 90 i više %.

  1. Nastavne aktivnosti – 70%:
  2. a) 1. kolokvij – 35%
    b) 2. kolokvij – 35%

2.    Završni ispit – usmeni – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 1, kolokvij: 7. nastavni termin;
2. kolokvij: 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u proučavanje ljudske komunikacije.
2. Osnovne značajke i podjela ljudske komunikacije.
3. Kognitivne komunikacijske kompetencije.
4. Bihevioralne komunikacijske kompetencije.
5. Tehnike empatijskog slušanja.
6. Asertivnost i definiranje osobnih i društvenih granica.
7. Komunikacija unutar grupe.
8. Kolokvij.
9. Nenasilna komunikacija prema modelu Marshalla Rosenberga.
10. Sukob i nenasilne tehnike rješavanja sukoba.
11. Medijacija u školama.
12. Mladi komunikator: razvoj komunikacijskih vještina kod djece.
13. Empatija, prosocijalno ponašanje i bliski odnosi.
14. Neverbalna komunikacija u kontekstu odgoja i obrazovanja.
15. Kolokvij.