Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti: 1., 2., 3.;
Preddiplomski sveučilišni studij sociologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Obrazovanje za odgoj karaktera i rast u humanosti
Kratica predmeta IZBP-167 Šifra predmeta 209009
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Kompes
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marijana.kompes@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 620
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Marija Sertić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail marija.sertic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegij obrađuje temu obrazovanja, svrhu i ciljeve obrazovanja, s naglaskom na cjelovit razvoj ljudske osobe. Obrađivat će se redukcionistički trendovi unutar 

obrazovanja koji osiromašuju ne samo koncept obrazovanja nego i viziju čovjeka. Kao odgovor na takav ograničen pristup ponudit ćemo ideju obrazovanja, koje kao temeljno ljudsko pravo, treba prvenstveno omogućiti čovjekov rast u humanosti. Cilj obrazovanja ne može biti samo sposoban i pametan čovjek s nizom razvijenih vještina, nego i čovjek koji je kreposnog karaktera i dobrog srca. Obrazložit ćemo važnost i ulogu karaktera i integriteta, utjecaj obrazovnih institucija i nastavnika na moralni odgoj mladih ljudi, te proanalizirati vodeće anglosaksonske autore s područja moralnog odgoja i njihov značaj. Zadnji dio kolegija bit će posvećen evaluaciji službenih katoličkih dokumenata o obrazovanju (od predkoncilskih do postkoncilskih)  gdje će se kritički preispitati njihov doprinos po pitanju cjelovite i moralne formacije učenika i studenata, ali i šire akademske zajednice.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Vrjednovati redukcionističke pristupe obrazovanju. 2. Ustanoviti važnost cjelovitog odgoja osobe kao intelektualnu formaciju i odgoj karaktera. 3. Objasniti glavne etičke teorije i njihov utjecaj na moralni odgoj. 4. Kritički vrednovati suvremene anglosaksonske mislioce, njihove ideje i prijedloge vezano za moralnu formaciju. 5. Analizirati službene katoličke dokumente o obrazovanju.
Literatura
Obvezna

Nussbaum, Martha. Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities. Princeton, NJ:         Princeton University Press, 2010. (odabrani dijelovi)

Noddings, Nel. Educating Moral People: A Caring Alternative to Character Education.  New York: Teachers College Press, 2002. (odabrani dijelovi)

Noddings, Nel. Critical Lessons: What Our Schools Should Teach. New York: Cambridge University Press, 2006. (odabrani dijelovi)

Drugi vatikanski koncil. Deklaracija o kršćanskom odgoju Gravissimum Educationis, 1965.

Dopunska

Carr, David and Jan Steutel. Virtue Ethics and Moral Education. London: Taylor & Francis, 1999.

Noddings, Nel. Starting at Home: Caring and Social Policy. Berkeley: University of California Press, 2002.

Noddings, Nel. Happiness and Education. London: Cambridge University Press, 2003.

Peterson, Christopher and Martin E. P. Seligman. Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification. New York: Oxford University Press, Inc., 2004.

Grocholewski, Cardinal H. E. Zenon. “The Congregation for Catholic Education: How it Works to Support the Educational Mission of Universities and Schools Internationally.” International Studies in Catholic Education 7, broj. 2 (2015): 134–144.

Kohlberg, Lawrence. ”The Cognitive-Developmental Approach to Moral Education.” The Phi Delta Kappan 56, broj 10 (1975): 670-677.

Lapsley, Daniel K. and Darcia Narvaez. ”Character Education.” U Handbook of Child    Psychology, Child Psychology in Practice, uredili William Damon and Richard. M. Lerner, 248-296. Hoboken, NJ: Wiley, 2006.

Lickona, Thomas. “The Teacher’s Role in Character Education.” Journal of Education 179, broj 2 (1997): 63-80.

Lickona, Thomas. “Character Education: Seven Crucial Issues.” Action in Teacher Education 20, broj 4 (1999): 77-84.

Lickona, Thomas. “What is Good Character?” Reclaiming Children and Youth 9, no. 4 (2001): 239-251.

Sen, Amartya. “Elements of a Theory of Human Rights.” Philosophy & Public Affairs 32, broj  4 (2004): 315–356.

Newman, John Henry. The Idea of a University: Defined and Illustrated, dostupno na https://www.gutenberg.org/files/24526/24526-pdf.pdf

UNESCO. ”Education for the 21st Century,” dostupno na

https://en.unesco.org/themes/education-21st-century

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti –1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).

Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

dovoljan (2) – 50 – 64 ,9%

dobar (3) – 65 – 79,9%

vrlo dobar (4) – 80 – 89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 6. i 12. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u kolegij: ciljevi i svrha obrazovanja
2. Od humanističke vizije obrazovanja do marketizacije i instrumetalizacije visokog obrazovanja
3. Utjecaj tehnologije u obrazovanju i odgoju mladih osoba
4. Obrazovanje za intelektualnu i moralnu preobrazbu: protiv redukcionističkih trendova
5. Važnost karaktera
6. Etičke teorije
7. Kolokvij
8. Moralni odgoj
9. Odgoj karaktera unutar obrazovnog sustava
10. Etika brige unutar obrazovnog sustava
11. Sreća i obrazovanje
12. Sudjelovanje na predavanju, tribini, okruglom stolu
13. Kolokvij
14. Katolička crkva i doprinos obrazovanju: predkoncilski crkveni dokumenti
15. Katolička crkva i doprinos obrazovanju: postkoncilski crkveni dokumenti