Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij povijesti: 1., 2., 3.;
Preddiplomski sveučilišni studij sociologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Nacionalni pokreti u Habsburškoj Monarhiji
Kratica predmeta IZBP-187 Šifra predmeta 223921
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Kristina Puljizević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail kristina.puljizevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 656
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Petra Babić
Akademski stupanj/naziv mag. hist. Zvanje
Kontakt e-mail petra.babic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj je kolegija studentima predstaviti razvoj i djelovanje nacionalnih pokreta u ne-njemačkim nacijama Habsburške/Austro-Ugarske Monarhije (Hrvati, Mađari, Česi, Talijani). Studente će se upoznati s glavnim odrednicama razvoja nacionalnog pokreta pojedinog naroda u „dugom 19. stoljeću“, a osim na njihovim političkim silnicama, naglasak će biti na širem društvenom kontekstu te na važnosti kulturne i umjetnosti u nacionalnim pokretima. Spoznaje o određenim odabranim temama produbljivat će se kroz izradu i prezentaciju seminarskog rada.

Kroz uporabu relevantne suvremene historiografske literature, izradu vlastitog seminarskog rada i diskusiju na seminaru studenti će steći spoznaje o svim bitnim političkim i kulturnim procesima nacionalnih pokreta na prostoru Habsburške Monarhije te će se upoznati s djelovanjem njihovih najznačajnijih predstavnika

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Objasniti temeljne procese razvoja nacionalnih pokreta u 19. stoljeću. 2. Razložiti hijerarhiju povijesnih čimbenika i kauzalnost povijesnih procesa u 19. stoljeću. 3. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad; 4. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje, 5. Pridržavati se etičkih načela u rad
Literatura
Obvezna

M. Valentić – L. Čoralić (ur.), Povijest Hrvata, sv. II, Zagreb 2005 (odabrana poglavlja); J. Bratulić – J. Vončina – A. D. Jelčić (ur.), Hrvatska i Europa, sv. IV, Zagreb 2009 (odabrana poglavlja); L. Kontler, Povijest Mađarske, Zagreb 2007 (odabrana poglavlja); I. Rada – V. Vraníček – P. Čornej – I. Čornejová, Povijest Češke, Zagreb 2014 (odabrana poglavlja), J. A. Davis, Italy in the Nineteenth Century, Oxford 2000 (odabrana poglavlja).

Dopunska

Popis dopunske literature bit će definiran u dogovoru sa studentima i u skladu s odabranim seminarskim temama

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana pisana verzija seminarskog rada

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – izrada seminarskog rada; izlaganje rezultata istraživanja; aktivnost na nastavi

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

dovoljan (2) – 50-64,9%

dobar (3) – 65-79,9-%

vrlo dobar (4) – 80-89.9%

izvrstan (5) – 90-100%

 

Način stjecanja ocjene:

Nastavne aktivnosti –  100 % ocjene

  1. aktivnosti na nastavi – 10 %
  2. samostalni rad i usmeno izlaganje – 45 %

samostalni rad i usmeno izlaganje – 45 %

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1 0
Aktivnost na nastavi 0.2 10
Samostalni rad 0.9 45
Samostalni rad 0.9 45
Ukupno tijekom nastave 3 100
Završni ispit 0 0
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. Upoznavanje s temom kolegija i definiranje općih pojmova. Podjela seminarskih zadataka
2. Nacionalno pitanje u Habsburškoj Monarhiji
3. 1. Hrvatska: protonacionalno razdoblje – politička važnost jezika, aktivnosti na političkom i kulturnom planu
4. Ilirski pokret – najvažnije odrednice nacionalnog pokreta na političkom i kulturnom planu te djelovanje njegovih prvaka
5. Revolucionarna 1848./1849. godina. Djelovanje bana Josipa Jelačića i Lavala Nugenta
6. Nacionalni pokret u drugoj polovici 19. stoljeća i hrvatsko pitanje (refleksije u politici, znanosti, kulturi i umjetnosti)
7. 2. Mađarska: „ponovno otkrivanje“ mađarstva – važnost jezika i kulturnih institucija; prosvjetiteljske i modernizacijske aktivnosti aristokracije kao izraz patriotizma
8. Revolucionarna 1848./1849. i rat za neovisnost
9. Mađarski nacionalni pokret i nacionalizam u drugoj polovici 19. stoljeća u kontekstu Austro-ugarske nagodbe i mađarske pozicije u Dvojnoj monarhiji
10. 3. Lombardija-Veneto: Revolucija 1848./1849. - protalijanski ustanci i vojni pohodi protiv revolucije
11. 4. Češka: formiranje osjećaja jedinstvene nacije – kodifikacija jezika i osnivanje nacionalnih kulturnih institucija
12. Djelovanje važnih figura češkog nacionalnog pokreta i njegova razvojna putanja u drugoj polovici stoljeća
13. 5. Nacionalni pokreti manjih naroda i refleksije nacionalnih pokreta koji su središte imali izvan granica Habsburške Monarhije (Slovenci, Slovaci, Poljaci, transilvanski Rumunji)
14. Funkcija umjetnosti i kulture u afirmaciji nacionalnih osjećaja; uporaba istih u političkoj borbi
15. Fenomen formiranja kolektivnog sjećanja i nastanak jedinstvenog nacionalnog narativa