Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Multimedijska didaktika
Kratica predmeta IZBD218 Šifra predmeta 235183
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marina Merkaš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marina.merkas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 606
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s multimedijskom didaktikom i tehnologijama koje potpomažu procese učenja i poučavanja, odnosno organizaciju nastave usmjerene na učenike uz pomoć različitih medija. Kreirati multimedijski poticajno okruženje za učenje primjenjujući principe instrukcijskog dizajna koji usmjerava i potiče transformacijsko učenje.

U okviru predmeta studenti će se upoznati s teorijskim istraživanjima u multimedijskoj didaktici, kao i primjenom didaktičkih i psiholoških teorija učenja u implementaciji pojedinih medija u nastavi. Upoznati će didaktičke strategije u multimedijskom okruženju za učenje, kao i kriterije izbora i didaktičkog dizajna medija i nastavnih scenarija.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati i objasniti relevantnu znanstvenu-stručnu terminologiju iz multimedijske didaktike; 2. Definirati i objasniti teorije učenja; 3. Objasniti kako različiti mediji utječu na procese učenja i dubinsko razumijevanje sadržaja; 4. Vrjednovati procese poučavanja i učenje putem medija, te ilustrirati i pripremiti nastavni medijski materijal.
Literatura
Obvezna

M. Matijević, T. Topolovčan, Multimedijska didaktika. Školska knjiga, Zagreb, 2017.; M. Ally, „Foundations of education theory in online education“, T. Anderson (ur.), The theory and practice of online learning, Au Press, Edmunton, 2008., 15-44.

Dopunska

Z. Miliša, M. Tolić, N. Vertovšek , Mediji i mladi: prevencija ovisnosti o medijskoj manipulaciji. Zagreb: Sveučilišna knjižara, 2009.; V. Velički, T. Topolovčan, „Neuroznanost, nastava, učenje i razvoj govora“, M. Matijević (ur.), Nastava i škola za net-generacije. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. 77-114.; T. Topolovčan, Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi (Doktorski rad). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015.; L. J. Issing, „From Instructional Technology to Multimedia Didactics“, Educational Media International, 31:3, 1994., 171-182.; J. G. Geake, The brain at school: Educational neuroscience in the classroom. Berkshire: The McGraw-Hill & Open University Press, 2009.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – pripremljeno i održano izlaganje, aktivnost na nastavi, samostalan rad;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – Aktivnost na nastavi; 1. kolokvij; 2. kolokvij; Seminarski rad.

2) Završni ispit – usmeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više.

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) aktivnost na nastavi – 20%

2) 1. kolokvij – 12,5%

3) 2. kolokvij – 12,5%

  1. seminarski rad – 25%

 

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

usmeni.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Aktivnost na nastavi 0.44 20
Seminarsko izlaganje 0.54 25
Kolokvij-međuispit 0.28 12.5
Kolokvij-međuispit 0.28 12.5
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. nastavni termin;
2. kolokvij: 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje: definiranje temeljnih pojmova
2. Uloga medija u odgoju i obrazovanju
3. Obrazovne tehnologije i multimedijska didaktika
4. Multimedijska nastava
5. Uvjetovanost izbora i didaktičkog dizajna medija
6. Instrukcijski dizajn
7. Kolokvij
8. Sistemsko razmišljanje
9. Primjena tehnologije u nastavi
10. Prilagodba u izradi nastavnih materijala
11. Pozitivni i negativni aspekti primjene IKT-a u nastavi
12. Digitalne kompetencije za primjenu IKT-a u nastavi
13. Digitalna pedagogija
14. Metodologija istraživanja multimedijske didaktike
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Upoznavanje studenata sa seminarskim temama i obvezama.
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Kolokvij
8. Seminar vezan uz temu predavanja
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. Seminar vezan uz temu predavanja
15. Seminar vezan uz temu predavanja