Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Ljetni
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij psihologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij psihologije: 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta MOZAK, ZNANJE I OBRAZOVANJE
Kratica predmeta IZBP-15 Šifra predmeta 194549
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Martina Knežević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail martina.knezevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 605
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Temeljni cilj predmeta je upoznati studente/-ice s najnovijim spoznajama o mozgu, s naglaskom na ulogu okoline, obrazovanja i iskustva u oblikovanju ponašanja. Studenti/-ice će imati priliku istražiti odnos između razvojne psihologije, kognitivne neuroznanosti (znanosti o mozgu i ponašanju) i psihologije obrazovanja, kroz interdisciplinarno gledište te upoznati poteškoće i izazove s kojima se suočavaju stručnjaci iz različitih područja prilikom pokušaja primjene dostignuća iz jedne znanstvene discipline na drugu. Predmet stavlja snažan naglasak na interdisciplinarni dijalog i usredotočuje se na premošćivanje prepreka između istraživanja i prakse.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Objasniti ulogu osnovnih struktura ljudskog mozga te moderne metode njihova istraživanja. Komentirati važnost učenja i poučavanja od najranije dobi i značajnost cjeloživotnog učenja za razvoj i funkcioniranje mozga. Prezentirati najnovija saznanja o međudjelovanju uma, mozga i obrazovanja. Raspraviti praktične i etičke izazove u interdisciplinarnom pristupu poučavanju. Razlikovati znanstvene činjenice od mitova o mozgu. Komentirati važnost učenja i poučavanja od najranije dobi i značajnost cjeloživotnog učenja za razvoj i funkcioniranje mozga
Literatura
Obvezna
  1. Skripte i bilješke s predavanja
  2. Blakemore, SJ and Firth, U (2005) The Learning Brain: Lessons for Education. Oxford, UK: Blackwell Publishing.
  3. Johnson, M. H., & de Haan, M. (2015). Developmental cognitive neuroscience: An Introduction. (4th ed.). West Sussex, UK: Wiley Blackwell.
  4. Keating, D. P. (Ed.). (2011). Nature and nurture in early child development. New York, NY: Cambridge University Press.
Dopunska

Knjige:

  • Blakemore, SJ (2018) Inventing Ourselves: The Secret Life of the Teenage Brain. New York: Hachette Book Group.
  • Sax, O (1998) Čovjek koji je ženu zamijenio šeširom. Hrvatski Leskovac: KruZak
  • Sousa, DA (2011) How the Brain Learns. Thousand Oaks, California: A SAGE Company
  • Wolfe, P (2010) Brain Matters: Translating Research into Classroom Practice. Alexandria, Virginia, USA: ASCD books.

Znanstveni radovi:

  • Adolphs, R (2001) The neurobiology of social cognition. Current Opinion in Neurobiology, 11:231-239.
  • Best, JR, Miller, PH & Naglieri, JA (2011) Relations between executive function and academic achievement from ages 5 to 17 in a large, representative national sample. Learning and Individual Differences, 21: 327-336.
  • Blakemore, SJ (2008) The social brain in adolescence. Nature Reviews Neuroscience, 9:267-277.
  • Brown, TT & Jernigan, LJ (2012) Brain Development during the Preschool Years. Neuropsychology Review, 22:313-333.
  • Crone, EA & Dahl, RE (2012) Understanding adolescence as a period of social-affective engagement and goal flexibility. Nature Reviews Neuroscience, 13(9): 636-650.
  • Johnson, MH (2001) Functional brain development in humans. Nature Reviews Neuroscience, 2:475-483.
  • Fischer, KW (2008) Dynamic cycles of cognitive and brain development: Measuring growth in mind, brain and education. In A. M. Battro, K. W. Fischer & P. Lena (Eds.), The Educated Brain (pp. 127-150). Cambridge U.K.: Cambridge University Press.
  • Fischer, KW (2009) Mind, Brain and Education: Building a Scientific Groundwork for Learning and Teaching. Mind, Brain and Education, 3(1): 3-16.
  • Goswami, U (2006) Neuroscience and education: from research to practice? Nature Reviews Neuroscience, 2-7.
  • Kostović, I i sur. (2005) Razvitak i strukturna plastičnost čovjekova mozga. Medicina, 42(41):5-12
  • McEwen, BS (2007) Physiology and Neurobiology of Stress and Adaptation: Central Role of the Brain. Physiological Reviews, 87:873-904.
  • Moran, JM (2013) Lifespan development: The effects of typical aging on theory of mind. Behavioural Brain Research, 237:32-40.
  • Stiles, J & Jernigan, TL (2010) The Basics of Brain Development. Neuropsychology Review, 20:327-348.
  • Tsujimoto, S (2008) The Prefrontal Cortex: Functional Neural Development During Early Childhood. Neuroscientist, 14(4): 345-358.
  • Toga, WA, Thompson, PM & Sowell, ER (2006) Mapping brain maturation. Trends in neuroscience, 29(3): 148-159.
  • Rubia, K (2013) Functional brain imaging across development. European Child and Adolescent Psychiatry, 22:719-731.
  • Zaidi, ZF (2010) Gender Differences in Human Brain: A Review. The Open Anatomy Journal, 2:37-55.

Yurgelun-Todd, D (2007) Emotional and cognitive changes during adolescence. Current Opinion in Neurobiology,17(2):251-257.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija)
  • Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje; kolokvij (pismeni))
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način ocjenjivanja

Nastavne aktivnosti (70% ocjene): 1 kolokvij i 2 seminarska rada
Završni ispit (30% ocjene)

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.75 0
Seminarski rad 0.75 20
Seminarski rad 0.5 20
Kolokvij-međuispit 0.5 30
Ukupno tijekom nastave 2.5 70
Završni ispit 0.5 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Neuromitovi.
3. Odabrane metode istraživanja mozga
4. Evolucija mozga i ponašanja.
5. Razvoj mozga i ponašanja te važnost ranog poučavanja
6. Plastičnost mozga i cjeloživotno učenje.
7. Mozak na društvenim mrežama.
8. 1. kolokvij
9. Riječi i brojevi u mozgu koji se razvija.
10. Emocije, ponašanje i mozak.
11. Čeoni režanj i donošenje odluka.
12. Stres, mozak i učenje
13. Drugačiji mozak.
14. Neobični mozak.
15. Izlaganja 2. seminara.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno
2. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
3. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
4. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
5. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
6. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
7. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
8. 1. kolokvij
9. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
10. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
11. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
12. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
13. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
14. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
15. 2. kolokvij