Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij sociologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij sociologije: 2.;
Usmjerenje Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Metodika nastave sociologije (PN-A)
Kratica predmeta PN19 Šifra predmeta 158018
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mario Bara
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail mario.bara@unicath.hr Telefon +385 (1) 37 06 607
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Zlata Paštar
Akademski stupanj/naziv Profesorica sociologije i filozofije Zvanje
Kontakt e-mail zlata.pastar@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Metodika nastave sociologije usmjerena je na stjecanje znanja i vještina potrebnih za uspješno vođenje nastave i poučavanje sociologije i drugih predmeta, koji se mogu poučavati prema propisanim  kadrovskim uvjetima, u gimnazijama i drugim srednjim školama. Stjecanjem znanja o osnovnim i naprednim nastavnim tehnikama i metodama učenja i poučavanja, studenti će biti osposobljeni primijeniti  stečene spoznaje tijekom studiranja u procesu učenja i poučavanja u radu s učenicima. Metodikom nastave sociologije studente se upoznaje sa sadržajnim, programskim i organizacijskim zahtjevima nastavničke profesije u gimnazijama i drugim srednjim školama.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Osposobiti studente za učinkovitu i kreativnu primjenu nastavnih metoda, oblika i tehnika potrebnih za planiranje, izvođenje i vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda u procesu učenja i poučavanja. Studenti će biti sposobni: • planirati proces učenja i poučavanja sociologije u gimnazijama i drugim srednjim školama • projektirati izvedbeni kurikulum/plan i program • poznavati i objasniti proces planiranja nastavnoga rada • poznavati i objasniti tijek nastavnog procesa • izraditi pisanu pripremu za izvođenje nastavnoga sata na temelju zadanih ishoda • vrednovati vlastito planiranje, programiranje i organizaciju nastave • primijeniti stečena sociološka i druga znanja u nastavi • prepoznati nastavne metode, oblike i tehnike pogodne za učenje i poučavanje sociologije • primijeniti suvremena metodička i tehnička dostignuća u procesu učenja i poučavanja sociologije • vrednovati i poticati kritičko mišljenje kod učenika • razvijati konstruktivistički pristup u nastavi • razumjeti važnost uravnotežene i svrsishodne komunikacije s učenicima • razumjeti i primijeniti odgojni potencijal nastave sociologije u gimnazijama i srednjim školama • vrednovati i analizirati uspjeh, angažman i napredak učenika.
Literatura
Obvezna

Kyriacou, C. (1997). Nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

Rijavec, M., Miljković, D., Vizek Vidović, V., Štetić, V. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP–VERN. str. 405–468.

Fanuko, N. (2013). Sociologija. Zagreb: Profil.

NCVVO (2016). Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, https://dokumenti.ncvvo.hr/Nastavni_plan/gimnazije/obvezni/sociologija.pdf.

Dopunska

Grupa autora. (1994). Opći priručnik za nastavnike srednjih škola. Zagreb: Hrvatski pedagoško–književni zbor.

Marsh, Colin J. (1994). Kurikulum. Zagreb: Educa.

Bošnjak, Z. (2013). Percepcija obrazovnih ishoda srednjoškolske nastave sociologije u Hrvatskoj. Revija za sociologiju 43, 3:223-249.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – dva kolokvija (pismeno)
2) Završni ispit

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem pismenog rada i kolokvija.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) pismeni rad – 20%

2) kolokvij – 50%

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Esej 1 20
Kolokvij-međuispit 1.5 25
Kolokvij-međuispit 1.5 25
Ukupno tijekom nastave 5.2 70
Završni ispit 2.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8.tjedan nastave
2. kolokvij 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje; upoznavanje s temama predavanja i studijskim obvezama; upoznavanje s oblicima rada; evidencija studenata
2. Uvod u metodiku kao opću i specifičnu disciplinu; posebnosti sociološke metodike
3. Upoznavanje s temeljnim odgojno-obrazovnim dokumentima
4. Upoznavanje s temeljnim školskim programima
5. Pojam planiranja u nastavi; problem etapiranja; sadržajno, procesno i vremensko planiranje
6. Pojam ciljeva u nastavi sociologije; rad na vrstama ciljeva; važnost određivanja ciljeva
7. Odgojno-obrazovni ishodi nastave sociologije
8. Kolokvij
9. Projektna i tematska nastava u sociologiji; rad na slučaju; vođenje projektne i tematske nastave
10. Kritičko mišljenje u nastavi sociologije; važnost kritičkog mišljenja; poticanje kritičkog mišljenja
11. Vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda; kriteriji vrednovanja; praćenje učeničkog rada i napretka; sugestije za kvalitetno ocjenjivanje; završna (pr)ocjena
12. Tehnike i metode prilagođene nastavi sociologije; tradicionalne metode; suvremene metode
13. Komunikacija u nastavi
14. Stres u nastavi; izvori stresa; izbjegavanje stresa
15. Kolokvij