Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij komunikologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij komunikologije: 1., 2.;
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću, Interkulturalna komunikacija i novinarstvo

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Mediji i nasilje
Kratica predmeta IZBD227 Šifra predmeta 236181
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Lana Ciboci Perša
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail lana.persa@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Glavni je cilj predmeta upoznati studente s utjecajima prikaza nasilnih sadržaja u medijima na znanja, stavove i ponašanje medijskih korisnika, prije svega djece i mladih, te im ukazati na temeljne karakteristike izvještavanja o nasilju u medijima.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Kritički analizirati nasilne medijske sadržaje. 2. Prepoznati i objasniti utjecaj nasilnih medijskih sadržaja na medijske korisnike. 3. Analizirati i uspoređivati karakteristike nasilnih sadržaja na televiziji/filmu, internetu, videoigrama, crtanim filmovima i informativnom programu. 4. Pravilno interpretirati i primijeniti etičke smjernice za izvještavanje o samoubojstvima, obiteljskom nasilju i drugim oblicima nasilja u stvarnom životu.
Literatura
Obvezna
  1. . Eastin, M. S. (2013). Encyclopedia of Media Violence. Sage Publications.
  2. Kanižaj, I., Ciboci, L. (2011). Kako je nasilje preko medija ušlo u naše domove, 1-34, u: Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D. (ur). Djeca medija. Od marginalizacije do senzacije. Matica hrvatska.
  3. Kunczik, M., Zipfel, A. (2007). Mediji i nasilje: aktualno stanje u znanosti. Medianali, 1 (1), 1-26.
  4. Ciboci, L. (2014). Grupe mržnje na društvenim mrežama – novi oblici nasilja među djecom i mladima, 13-26, u: Majdak, M., Vejmelka, L., Radat, K., Vuga, A. (ur.), Zbornik radova s konferencije „Nasilje na Internetu među i nad djecom i mladima“. Društvo za socijalnu podršku.
Dopunska
  1. Potter, J. W.(1999). On media violence. Sage Publications.
  2. Kirsh, J. S. (2006). Children, adolescents and media violence – a critical look at the research. Sage Publications.
  3. Eastin, M. S. (2013). Encyclopedia of Media Violence. Sage Publications.
  4. Jay, M. (2003). Refractions of violence. Routledge.
  5. Slocum, D. J. (2001). Violence and American cinema. Routledge, New York, London.
  6. Gunter, B. (2003). Violence on television: distribution, form, context, and themes. Lawrence Erlbaum Associates.
  7. Baker, M., Petley, J. (2001). Ill effects: the media-violence debate. Routledge.
  8. Valković, J. (2010). Oblici i utjecaj televizijskog nasilja, Nova prisutnost, 8 (1), 67-85.
  9. Bilić, V. (2010) Povezanosti medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima, Odgojne znanosti, 12 (2), 263-281.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu
  2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
  2. Završni ispit (usmeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50 – 64 ,9%

dobar (3) – 65 – 79,9%

vrlo dobar (4) – 80 – 89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1 0
Kolokvij-međuispit 0.7 35
Kolokvij-međuispit 0.7 35
Ukupno tijekom nastave 2.4 70
Završni ispit 0.6 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. i 15. tjedan
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje – upoznavanje studenata sa sadržajem i ciljevima kolegija te studentskim obavezama
2. Nasilje u medijima – definiranje ključnih pojmova
3. Teorijski pristupi o djelovanju nasilja u medijima
4. Kratkoročni i dugoročni utjecaji nasilnih sadržaja u medijima
5. Nasilni sadržaji na televiziji/filmu
6. Nasilni sadržaji u crtanim filmovima
7. Nasilje na internetu i društvenim mrežama
8. Kolokvij
9. Nasilni sadržaji u videoigrama
10. Nasilni sadržaji u oglašavanju
11. Nasilni sadržaji u glazbi, glazbenim spotovima i sportskim prijenosima
12. Nasilni sadržaji u informativnom programu
13. Specifičnosti izvještavanja o nasilju u medijima – etički aspekti
14. Izvještavanje o ratu
15. Kolokvij