Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Individualne razlike
Kratica predmeta IZBD222 Šifra predmeta 235187
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Predmet se temelji na istraživanju raznolikosti kognitivnih  sposobnosti i emocionalnih karakteristika  koje omogućava uvažavanje i  prihvaćanje  različitosti prisutne u heterogenom razredu. Slijedeći  promišljanja od Maria Comoglia i  Carol Tomlinson nastojat će se nadopunjavati i integrirati  potrebe studenata, nastavnog programa i nastavnika.

Važnost individualnih razlika u učenju i poučavanju danas je tema od posebne važnosti i aktualnosti.  Brojna istraživanja i analize naglašavaju potrebu za poučavanjem koje poštuje različitosti studenata i  učenika u razredu. Predmet se temelji na istraživanju  raznolikosti kognitivnih  sposobnosti i emocionalnih karakteristika  koje omogućava uvažavanje i  prihvaćanje  različitosti prisutne u heterogenom razredu. Slijedeći  promišljanja od Maria Comoglia i  Carol Tomlinson nastojati će se  nadopunjavati i integrirati  potrebe studenata, nastavnog programa i nastavnika.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati razlike između učenika i studenata iz perspektive kognitivnih stilova, kognitivne kontrole učenja, motivacije, navike uma i interesa; 2. Kritički analizirati proces učenja unutar kognitivnih sposobnosti i kvalitete; 3. Navesti, objasniti i primijeniti temeljne stilove kognitivne aktivnosti iz svakodnevnih iskustava; 4. Prepoznati utjecaj kognicije na motivaciju; 5. Primijeniti strategije samoreguliranog učenja; 6. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

L. Costa, „Habits of mind“, A. L. Costa (Ed.), Developing Minds. A Resource book for teaching thinking (str. 80-86), 2002.; V. Vizek Vidović, V. Vlahović-Štetić, M. Rijavec, D: Miljaković Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-VERN (str. 43-144; 219-300), 2003.; I. Sorić, Samoregulacija učenja: možemo li naučiti kako učiti. Jastrebarsko: SLAP (str. 15-69), 2014.

Dopunska

A. Haramina, S. Mališa, „Stručno usavršavanje, samoefkasnost nastavnika i diferencirano poučavanje“, B. Ćulum Ilić., I. Buchberger (ur.). Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije, Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2020., 9-30; C. A. Tomlinson, How to differentiate instruction in mixed ability classrooms (2nd ed.). Alexandria, VA: ASCD, 2001.; R. M. Ryana, „Motivation and emotion: A new look and approach  for two reemerging fields“, Motivation and emotion, 31(1), 2007., 1-2.; Đ. Petrešević, I. Sorić, „Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja“, Društvena istraživanja, 20(1), 2011., 211-232.; A. Mujagić, V. Buško, „Motivacijska uvjerenja i strategije  samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranog učenja“, Psihologijske teme, 22(1), 2013., 93-115.; I. Burić, I. Sorić, Z. Penezić, „Strategije emocionalne regulacije u  ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija“, Psihologijske teme. 20(2), 2011., 277-298.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Uredno izvršene nastavne obveze – uredno izvršeni i prihvaćeni radni zadaci i portfolio;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – radni zadaci, kolokvij, portfolio.

2) Završni ispit – pismeni;

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više.

 

Način stjecanja ocjene:

1) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

Radni zadaci – 20%

Kolokvij – 5 %

Portfolio – 45%

2) Završni ispit – 30% ocjene

Pismeni.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.56 20
Kolokvij-međuispit 0.14 5
Portfolio 1.26 45
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Individualne razlike put razumijevanje jedinstvenosti osobe
3. Individualne razlike prema Comogliu
4. Kognicija i socio-emocionalni razvoj
5. Kognitivni stilovi i kognitivna kontrola
6. Motivacijske i afektivne razlike
7. Navike uma prema Costa i Kallick
8. Samoregulacija učenja
9. Učiti kako učiti
10. Uspjeh u školi: novi pogled na diferenciranu nastavu i druge strategije usmjerene na učenike
11. Poučavanje koje poštuje različitost
12. Nastavnici i diferencirana nastava: istraživanje prakse diferencijacije
13. Od školskog vodstva do diferencirane nastave: put prema učenju učenika
14. Strategije rješavanja problema u razredu
15. Analiza vježba i individualnih radova
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvođenje u tijek izvođenja vježba i izrade Portfolia
2. Objasniti skup razlika koje određuju jedinstvenost osobe
3. Opisati vlastite karakteristike prema modelu od Comoglia
4. Interpretirati uvjetovanosti kognitivnim i metakognitivnim razlikama
5. Prepoznati vlastiti kognitivni stil
6. Definirati vlastitu motivaciju i kako je razvijati
7. Osobna uvjetovanost navikama uma i interesima
8. Strategije razvijanja kognitivne fleksibilnosti
9. Primjena strategija samoreguliranog učenja
10. Analiza učiti kako učiti
11. Analiza i primjena modela Tomlinson
12. Proces donošenja odluka na satu
13. Strategije samoregulacije emocija i kognitivnih procesa epoznavanje problema i razvijanje strategija rješavanja problema (problem solving)
14. Analiza vježba i individualnih radova
15. Kolokvij