Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij sociologije: 1., 2., 3.;
Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Individualne razlike
Kratica predmeta IZBP-86 Šifra predmeta 153690
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Vjekoslav Peitl
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail vjekoslav.peitl@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 642
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Važnost individualnih razlika u učenju i poučavanju danas je tema od posebne važnosti i aktualnosti. Brojna istraživanja i analize naglašavaju potrebu za poučavanjem koje poštuje različitosti studenata i učenika u razredu. Kolegij se temelji na istraživanju raznolikosti kognitivnih sposobnosti i emocionalnih karakteristika koje omogućava uvažavanje i prihvaćanje različitosti prisutne u heterogenom razredu. Slijedeći promišljanja od Maria Comoglia i Carol Tomlinson nastojati će se nadopunjavati i integrirati potrebe studenata, nastavnog programa i nastavnika.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Identificirati stilove kognitivne aktivnosti iz svakodnevnih iskustava. Interpretirati utjecaj navika uma na kognitivne aktivnosti i motivaciju kod studenata. Procijeniti vlastiti kognitivni stil učenja i odnos prema motivaciji i razvijanju interesa. Osmisliti vlastiti način učenja koji promiče fleksibilno učenje unutar kognitivnih sposobnosti i osobnih kvaliteta.
Literatura
Obvezna

Costa, A.L. (2002). Habits of mind. In A.L. Costa (Ed.), Developing Minds. A Resource book for teaching thinking (pp. 80-86). Alexandria, VA: ASCD.

Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M., Miljaković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-VERN (str. 43-143; 219-300; 353-368).

 

Dopunska

Tomlinson, C.A. (2001). How to differentiate instruction in mixed ability classrooms (2nd ed.). Alexandria, VA: ASCD.

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., Kukić, M., Jasprica, S. (2007). Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Psihologijske teme16(1), 121-140.

Ryana, R.M. (2007). Motivation and emotion: A new look and approach for two reemerging fields. Motivation and emotion31(1), 1-2.

Petrešević, Đ., Sorić, I. (2011). Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja. Društvena istraživanja, 20(1) , 211-232.

Mujagić, A., Buško, V. (2013). Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranog učenja. Psihologijske teme, 22(1), 93-115.

Burić, I., Sorić, I., Penezić, Z. (2011). Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija. Psihologijske teme. 20(2), 277-298

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Stjecanje minimalno 35 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave i unutar zadanih nastavnih aktivnosti (Portfolio, kolokvij)

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (Vježbe i Portfolio)

Završni usmeni ispit

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
  2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
  • Rad na vježbama – 25%
  • Portfolio – 25%
  • Kolokvij – 20%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Rad na vježbama 0.7 25
Portfolio 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 15. nastavni termin
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Individualne razlike put razumijevanje jedinstvenosti osobe
3. Individualne razlike prema Comogliu
4. Kognicija i socio-emocionalni razvoj
5. Kognitivni stilovi i kognitivna kontrola
6. Inteligencija i kreativnost
7. Motivacijske i afektivne razlike
8. Emocionalna inteligencija
9. Navike uma prema Costa i Kallick
10. Razvojne, socijalne i pojedinačne razlike
11. Samoregulacija učenja
12. Učiti kako učiti
13. Strategije rješavanja problema
14. Analiza vježba i individualnih radova
15. Kolokvij
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvođenje u tijek izvođenja vježba i izrade Portfolia
2. Objasniti skup razlika koje određuju jedinstvenost osobe
3. Opisati vlastite karakteristike prema modelu od Comoglia
4. Interpretirati uvjetovanosti kognitivnim i metakognitivnim razlikama
5. Prepoznati vlastiti kognitivni stil
6. Objasnite zašto netko tko ima visoki IQ ne mora uspjeti u životu
7. Objasniti komponente EQ i utjecaj na kogniciju
8. Definirati razlike između unutrašnje i vanjske motivacije
9. Definirati vlastitu motivaciju i kako je razvijati
10. Osobna uvjetovanost navikama uma i interesima
11. Strategije razvijanja kognitivne fleksibilnosti
12. Strategije samoregulacije emocija i kognitivnih procesa
13. Analiza i primjena modela Tomlinson
14. Prepoznavanje problema i razvijanje strategija rješavanja problema (problem solving)
15. Kolokvij