Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti): 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Humanizacija bolničkog liječenja djece
Kratica predmeta IZBD-149 Šifra predmeta 199215
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mirjana Turkalj
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail mirjana.turkalj@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj: upoznati studente sa suvremenim humanizacijskim liječenjem djece koje se provodi kroz prepoznavanje i uvažavanje potreba i problema bolesnog djeteta i njihovih roditelja.

Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s poviješću dječjih bolnica, ali i suvremenim smjernicama koje se koriste u dječjim bolnicama. Student će se tijekom predmeta upoznati i s EACH – Listom o pravima djeteta u bolnicama, psihološkim poteškoćama u hospitalizirane djece i hospitalizmom kod djece. Govorit će se, ne samo o liječenju boli kod djece, nego i o muzikoterapiji, odnosno liječenju glazbom; dječjoj igri u bolnici te projektu Hrvatskog Crvenog križa Bolnica bezbolnica.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Usporediti pristup bolesnom djetetu nekada i danas. 2. Primijeniti holistički pristup bolesnom djetetu. 3. Primijeniti suvremene medicinske standarde za boravak djeteta u bolnici. 4. Opisati hospitalizam kod djece. 5. Opisati psihološke poteškoće kod hospitalizirane djece. 6. Opisati intervencije koje djeci čine boravak u bolnici ugodnijim.
Literatura
Obvezna
  1. Kolak Ž. i sur. (2013.): Dječja igra u humanizaciji boravka djece u bolnici, Fiz. rehabil. med.Zagorac, I. 2006.
  2. Igra kao cjeloživotna aktivnost. Metodički ogledi 13/1.
  3. Vulić – Prtorić, A. 2002. Priručnik za Skalu suočavanja sa stresom za djecu i adolescente. Naklada Slap. Jastrebarsko.
  4. Kostović-Srzentić, M.; Gavran, Ž. 2009. Znanje medicinskih sestara o utjecaju hospitalitzacije na djecu u pripreme za medicinske postupke. Hrvatski časopis za javno zdravstvo 17. 5.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
  2. Uredno izvršene seminarske obaveze
  3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene: 
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.9 0
Seminarski rad 1.2 30
Ukupno tijekom nastave 2.1 30
Završni ispit 2.9 70
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Dječje bolnice nekad i danas
2. Perspektive u razvoju dječjih bolnica
3. EACH - Lista o pravima djeteta u bolnicama
4. Psihološke poteškoće u hospitalizirane djece
5. Hospitalizam kod djece
6. Muzikoterapija - liječenje glazbom
7. Dječja igra u bolnici
8. Liječenje boli u djece
9. Bolnica "bezbolnica"
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Seminari
Tjedan Tema
1. Akcija "Za osmijeh djeteta u bolnici" - povijest i značenje akcije, trenutno stanje u RH u provedbi akcije
2. Kriteriji koje je potrebno zadovoljiti u programu akcije "Dječji bolnički odjel - prijatelj djeteta"
3. Stavovi roditelja o odjelima/bolnicama prijateljima djece
4. Rodilišta prijatelji djece
5. Dječja igra u humanizaciji boravka djece u bolnici
6. Škola i vrtić u bolnici
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.