Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Film i društvo
Kratica predmeta IZBP207 Šifra predmeta 225944
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 20
Vježbe 10
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Novak
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.novak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 655
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Zlatko Vidačković
Akademski stupanj/naziv Magistar novinarstva Zvanje Predavač
Kontakt e-mail zlatko.vidackovic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegijem se student upoznaje s društvenom važnošću i utjecajem filma. Posebna pozornost posvećuje se analizi korištenja filma kao državne propagande i kao prikaza povijesti nacije te oblikovanje kulturnog i nacionalnog identiteta kroz film. Proučava se i film kao društvena kritika i film kao parodija društva, politička i moralna cenzura na filmu te istraživačko novinarstvo kroz film. Analizira se utjecaj filma na ljudske predrasude te film kao eskapizam od društvenih problema. Posebna pozornost posvećena je vjerskoj tematici u hrvatskom, europskim i američkom filmu. Glavni je cilj kolegija povećanje znanja o važnosti i utjecaju filma u društvu i sposobnosti studenata da razumiju i analitički interpretiraju filmove u kontekstu pojedinih društvenih pojava, geografskih područja i povijesnih razdoblja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Interpretirati temeljne filozofske, sociološke, pedagoške, etičke i teološke aspekte filmskog djela i ključnih društvenih pojava kojima se film bavio kroz svoju povijest. Usvojiti glavne načine obrade pojedinih društveno relevantnih tema na filmu (propaganda, društvena kritika, satira društva, istraživački dokumentarac…) Primjeniti teorijske postavke na analizu konkretnih filmova. Analizirati medijske učinke filma kao medija na ljudsko doživljavanje i ponašanje, uzroke kontroverzi koje su pojedini filmovi izazivali u vrijeme svog premijernog prikazivanja. Analizirati društvenu ulogu filma kao medija te razloge i učinke obrade pojedinih tema na filmu u pojedinim povijesnim razdobljima i geografskim područjima. Primjeniti etička načela u kritičkim analizama filmova u društvenom kontekstu te redateljskih postupaka i estetika uz razumijevanje glavnih etičkih pitanja kojima se bave društveno angažirani filmski stvaratelji. Upotrijebiti vještine za obavljanje osnovnih zadaća na području analize društvene važnosti i utjecaja filma za potrebe izrade priloga i tekstova za različite medije (tisak, radio, televizija, online mediji), s naglaskom na kritički odnos prema filmu kao društveno relevantnom umjetničkom djelu, uz dublje razumijevanje viđenog filma i njegovo kontekstualiziranje i analiziranje.
Literatura
Obvezna
  1. Ronald Bergan, The Film Book: A Complete Guide to the World of Film, 2011, DK Publishing
  2. Zlatko Vidačković, Vjerski motivi u suvremenom hrvatskom igranom filmu; u zborniku Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru, ur. Jerko Valković, HKS, Zagreb 2019.
  3. Feljton: Hrvatski film i društvo, ur. Zlatko Vidačković, Filmovi.hr, 2016. http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=57.
  4. Zlatko Vidačković, Feljton: hrvatski film, novinska kritika i društvo, Filmovi.hr, 2020.

http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=61

Dopunska
  1. Hrvoje Turković: Suvremeni film, Zagreb, Znanje, 1998.
  2. Hrvoje Turković: Umijeće filma – esejistički uvod u film i filmologiju, Hrvatski filmski savez, Zagreb, 1996.
  3. David Bordwell i Kristin Thompson Bordwell: Film History – An Introduction. New York/London, McGraw-Hill, 1994.
  4. Ivo Škrabalo: 101 godina filma u Hrvatskoj, Nakladni zavod Globus, 1998.
  5. Ivo Škrabalo: Hrvatska filmska povijest ukratko (1896. – 2006.), Hrvatski filmski savez, VBZ, 2008.
  6. Nikica Gilić: Filmske vrste i rodovi, Zagreb, AGM, 2007, internetsko izdanje 2013.
  7. Ante Peterlić: Osnove teorije filma, Zagreb, Hrvatska sveučilišna naklada, 2000.
  8. Hrvoje Turković: Film: zabava, žanr, stil, Zagreb, Hrvatski filmski savez, 2005.
  9. Ante Peterlić: O filmskim žanrovima. Prolog, 8 (1975) 22.
  10. Ante Peterlić: Filmska umjetnost – sedma, nova, mlada?, u Hrvatski filmski ljetopis, br. 1 (I), str. 70-4., 1995.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu).

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno

Način polaganja ispita
  1. nastavne aktivnosti
    • kolokvij
    • rad na vježbama

2. završni ispit (usmeni)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja ocjene:

Nastavne aktivnosti (pohađanje nastave, kolokvij i vježbe) 70% ocjene

  • kolokvij 35% ocjene
  • rad na vježbama 35% ocjene

Završni ispit (usmeni) 30% ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada

izvrstan (5) 90 do 100%
vrlo dobar (4) 80 do 89,9%
dobar (3) 65 do 79,9%
dovoljan (2) 50 do 64,9%
nedovoljan (1) 0 do 49,9%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Rad na vježbama 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u kolegij. Društvena angažiranost i kritičnost filma
2. Filmska komedija kao parodija društva
3. Film u službi državne propagande
4. Oblikovanje nacionalnog i kulturnog identiteta kroz nacionalni film
5. Politička cenzura filma
6. Moralna cenzura filma
7. Razotkrivanje korupcije i političkog licemjerja kroz igrani film
8. Dokumentarni film kao istraživačko novinarstvo
9. Rat na svjetskom filmu. Domovinski rat u očima hrvatskih i stranih redatelja
10. Filmovi koji osnažuju klišeje i predrasude
11. Film kao eskapizam od društvenih problema
12. Vjerska tematika u američkom filmu. Biblijski spektakli. Prikaz Isusa na filmu
13. Vjerska tematika u europskom filmu. Gospa kao filmski lik. Filmovi o papama
14. Trendovi odnosa prema vjeri u hrvatskom filmu. Svećenici kao protagonisti
15. Kolokvij
Vježbe
Tjedan Tema
1. Prezentacija studentskih vježbi
2. Prezentacija studentskih vježbi
3. Prezentacija studentskih vježbi
4. Prezentacija studentskih vježbi
5. Prezentacija studentskih vježbi
6. Prezentacija studentskih vježbi
7. Prezentacija studentskih vježbi
8. Prezentacija studentskih vježbi
9. Prezentacija studentskih vježbi
10. Prezentacija studentskih vježbi
11. Prezentacija studentskih vježbi
12. Prezentacija studentskih vježbi
13. Prezentacija studentskih vježbi
14. Prezentacija studentskih vježbi
15. Kolokvij