Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije
Godina studija:

Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije: 1., 2., 3.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Djetinjstvo i nove tehnologije
Kratica predmeta IZBP216 Šifra predmeta 236176
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Lana Ciboci Perša
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail lana.persa@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Hana Kilijan
Akademski stupanj/naziv Magistra komunikologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail hana.kilijan@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj je predmeta upoznati studente s odgojno-obrazovnom ulogom medija, osobito novih tehnologija, u djetinjstvu te načinom na koji medijski sadržaji utječu na znanja, stavove i ponašanje djece, osobito s obzirom na različite faze njihova kognitivnoga razvoja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Kritički analizirati utjecaj medija i medijskih sadržaja na djecu predškolske dobi. Kritički analizirati prednosti korištenja medija, osobito novih medija, u odgoju i obrazovanju te važnost medijske pismenosti. Objasniti utjecaj oglašavanja, stereotipa i medijskog prikaza ljepote na djecu i adolescente s obzirom na njihov kognitivni razvoj. Kritički analizirati utjecaje nasilnih sadržaja u medijima na djecu i adolescente. Argumentirati razloge zbog kojih je potrebno štititi identitet djece i adolescenata u medijima te prepoznati kršenje dječjih prava u medijima.
Literatura
Obvezna
  1. Jensen Arnet, J. (2007). Encyclopedia of Children, Adolescent and the Media. Sage Publications.
  2. Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D. (2011). Djeca medija. Od marginalizacije do senzacije. Matica hrvatska. (odabrana poglavlja)
  3. Ciboci, L. (2014). Grupe mržnje na društvenim mrežama – novi oblici nasilja među djecom i mladima, 13-26, u: Majdak, M.; Vejmelka, L; Radat, K.; Vuga, A. (ur.) Zbornik radova s konferencije – Nasilje na internetu među i nad djecom i mladima, Zagreb: Društvo za socijalnu podršku (odabrana poglavlja)
  4. Flego, M. (2009). Zaštita privatnosti djece u medijima: zbornik priopćenja s tribine. Pravobranitelj za djecu (odabrana poglavlja)
Dopunska
  1. Strasburger, V. C., Wilson, B. J. (2002). Children, adolescents & the media, Sage Publications, Thousands Oaks, London, New Delhi.
  2. Lemish, D. (2015). Children and Media. A Global Perspective. Wiley Blackwell.
  3. Blades, M., Oates, C., Blumber, F., Gunter, B. (2014). Advertising to Children. New Directions, New Media. Palgrave Macmillan.
  4. Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D. (2014). Media education from the perspective of parents of preschool children: challenges and trends in free time media use, Medijska istraživanja, 20 (2), 53-67.
  5. Ciboci, L. (2014). Zaštita privatnosti djece u Večernjem listu i Jutarnjem listu u 2013. godini u odnosu na 2010. godinu, Medijske studije, 5 (9): 92-106.
  6. Gunter, B.; McAleer, J. (2002). Children and television, Routledge, Hove, New York.
  7. Car, V., Turčilo, L., Matović, M.(ur.) (2015). Medijska pismenost: Zbornik radova sa 5. regionalne znanstvene konferencije Vjerodostojnost medija, Sarajevo: Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu (odabrana poglavlja)
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu
  2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – seminarski rad i izlaganje, 1. kolokvij (pismeni) i završni ispit (pismeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50 – 64,9%

dobar (3) – 65 – 79,9%

vrlo dobar (4) – 80 – 89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.0 0
Seminarski rad 0.6 30
Kolokvij-međuispit 0.8 40
Ukupno tijekom nastave 2.4 70
Završni ispit 0.6 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. tjedan
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje – upoznavanje studenata sa sadržajem kolegija te studentskim obavezama
2. Tradicionalni i novi mediji u svakodnevnom životu djece i adolescenata
3. Djeca, televizija i crtani filmovi
4. Djeca, pametni telefoni i videoigre
5. Djeca, mediji i oglašavanje
6. Djeca, stereotipi i medijski prikaz ljepote
7. Djeca, mediji i nasilje
8. Kolokvij
9. Elektroničko nasilje
10. Djeca, društvene mreže i influenceri
11. Prikaz djece u medijima. Normativno uređenje prikaza djece u medijima.
12. Etički aspekti izvještavanja o djeci u medijima. Zaštita privatnosti djece u medijima
13. Odgojna i obrazovna uloga medija
14. Medijska pismenost
15. Medijska pismenost
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvod u seminarsku nastavu i odabir seminarskih tema
2. Prezentacija seminarske teme
3. Prezentacija seminarske teme
4. Prezentacija seminarske teme
5. Prezentacija seminarske teme
6. Prezentacija seminarske teme
7. Prezentacija seminarske teme
8. Prezentacija seminarske teme
9. Prezentacija seminarske teme
10. Prezentacija seminarske teme
11. Prezentacija seminarske teme
12. Prezentacija seminarske teme
13. Prezentacija seminarske teme
14. Prezentacija seminarske teme
15. Zaključna razmatranja