Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij psihologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta DJECA, MEDIJI I RAZVOJ
Kratica predmeta IZBD228 Šifra predmeta 237091
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Položen predmet Razvoj u društvenom kontekstu
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marina Merkaš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marina.merkas@unicath.hr Telefon +385 (1) 6706 647
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Vanesa Varga
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail vanesa.varga@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 647
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Žulec
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail azulec@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 647
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Matea Bodrožić Selak
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail matea.selak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 617
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s trendovima korištenja tehnologije i medija kod djece različite dobi. Razumijevanje teorijskih, metodoloških i etičkih aspekata istraživanja učinaka korištenja digitalne tehnologije i medija na dječji razvoj. Razumijevanje učinaka korištenja digitalnih uređaja i medija na različite domene dječjeg razvoja, dobrobiti i kvalitetu života. Analiziranje doprinosa različitih društvenih okolina (obitelj, vršnjaci, škola) stvaranju navika i ponašanja korištenja digitalnih uređaja i medija kod djece. Upoznavanje s opasnostima i izazovima korištenja medija i digitalnih uređaja. Analiziranje zakonskih regulativa u vezi dječjeg korištena medija i digitalnog okruženja djece. Primjena spoznaja u razvoju i implementaciji aktivnosti usmjerenih usvajanju zdravih navika korištenja medija i digitalnih uređaja kod djece.

Sadržaj predmeta: Tehnologija, mediji i dječji život: prošlost, sadašnjost i budućnost; Teorijske perspektive u istraživanjima medija; Metodološki i etički aspekti istraživanja medija; Djeca različite dobi i korištenje tehnologije i medija; Mediji, tjelesni razvoj i zdravlje djece; Mediji i spoznajni razvoj djece; Mediji i emocionalni razvoj djece; Mediji i socijalni razvoj djece; Mediji, roditeljstvo i obitelj; Medij, vršnjaci i romantični odnosi; Mediji, tehnologija i obrazovanje djece; Digitalne igre i igračke; Opasnosti i izazovi korištenja medija; Digitalno okruženje i zakonske regulative i politike; Razvoj i podrška zdravih navika korištenja medija i digitalnih uređaja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Analizirati trendove i promjene u navikama korištenja medija i digitalnih uređaja kod djece. Odabrati prikladne metode istraživanja učinaka medija na razvoj, dobrobit i kvalitetu života djece. Analizirati etičke aspekte istraživanja i korištenja medija i digitalnih uređaja. Vrednovati učinke korištenja medija i digitalnih uređaja na razvoj, dobrobit i kvalitetu života djece različite dobi. Analizirati doprinos obitelji, vršnjaka i škole u oblikovanju navika i ponašanja korištenja medija i digitalnih uređaja kod djece. Primijeniti znanja u radu s djecom i stručnjacima različitih profila s ciljem razvoja zdravih navika korištenja medija i digitalnih uređaja kod djece.
Literatura
Obvezna

Calvert, S. L., & Wilson, B. J. (Eds.). (2010). The handbook of children, media, and development. John Wiley & Sons. (odabrana poglavlja)

Singer, D. G., & Singer, J. L. (Eds.). (2012). Handbook of children and the media. Los Angeles, CA: Sage Publications. (odabrana poglavlja)

Valkenburg, P. M., & Piotrowski, J. T. (2018). Plugged In. Yale University Press. (odabrana poglavlja)

Dopunska

Beyens, I., Pouwels, J. L., van Driel, I. I., Keijsers, L., & Valkenburg, P. M. (2020). The effect of social media on well-being differs from adolescent to adolescent. Scientific Reports, 10, 10763. https://doi.org/10.1038/s41598-020-67727-7

Fikkers, K. M., & Piotrowski, J. T. (2020). Content and person effects in media research: Studying differences in cognitive, emotional, and arousal responses to media content. Media Psychology, 23(4), 493-520. doi:10.1080/15213269.2019.1608257

Fikkers, K. M., Piotrowski, J. T., & Valkenburg, P. M. (2019). Child’s play? Assessing the bidirectional longitudinal relationship between gaming and intelligence in early childhood. Journal of Communication, 69(2), 124-143. doi: 10.1093/joc/jqz003

Donohue, C. (Ed.). (2017). Family engagement in the digital age: Early childhood educators as media mentors. New York: Routledge.

Gee, E., Takeuchi, L. M., & Wartella, E. (Eds.) (2017). Children and Families in the Digital Age: Learning Together in a Media Saturated Culture. New York: Routledge.

Lim, S. S.  (2020). Transcendent Parenting: Raising Children in the Digital Age. New York: Oxford University Press.

Pouwels, J. L., Valkenburg, P. M., Beyens, I., Driel, I. I. & Keijsers, L. (2021). Social media use and friendship closeness in adolescents’ daily lives: An experience sampling study. Developmental Psychology, 57(2), 309-323. http://doi.org/10.1037/dev0001148

Schofield Clark, L. (2014). The Parent App: Understanding Families in the Digital Age. New York: Oxford University Press.

van der Schuur, W. A., Baumgartner, S. E., Sumter, S. R., & Valkenburg, P. M. (2020). Exploring the long-term relationship between academic-media multitasking and adolescents’ academic achievement. New Media & Society, 22(1), 140–158. https://doi.org/10.1177/1461444819861956

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100) tijekom nastave

Izrada i izlaganje seminarskog rada

Način polaganja ispita

Usmeni

Način ocjenjivanja
  1. Nastavne aktivnosti – 70%:
  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  • seminarski rad – 20%
  1. Završni usmeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 7. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Tehnologija, mediji i dječji život: prošlost, sadašnjost i budućnost
2. Teorijske perspektive u istraživanjima medija
3. Metodološki i etički aspekti istraživanja medija
4. Djeca različite dobi i korištenje tehnologije i medija
5. Mediji, tjelesni razvoj i zdravlje djece
6. Mediji i spoznajni razvoj djece
7. Mediji i emocionalni razvoj djece
8. Mediji i socijalni razvoj djece
9. Mediji, roditeljstvo i obitelj
10. Mediji, vršnjaci i romantični odnosi
11. Mediji, tehnologija i obrazovanje djece
12. Digitalne igre i igračke
13. Opasnosti i izazovi korištenja medija
14. Digitalno okruženje i zakonske regulative i politike
15. Razvoj i podrška zdravih navika korištenja medija i digitalnih uređaja
Seminari
Tjedan Tema
1. Upute za izradu seminarskog rada
2. Seminarsko izlaganje
3. Seminarsko izlaganje
4. Seminarsko izlaganje
5. Seminarsko izlaganje
6. Seminarsko izlaganje
7. 1. kolokvij
8. Seminarsko izlaganje
9. Seminarsko izlaganje
10. Seminarsko izlaganje
11. Seminarsko izlaganje
12. Seminarsko izlaganje
13. Seminarsko izlaganje
14. 2. kolokvij
15. Završni seminar