Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Ljetni
Studij:

Diplomski sveučilišni studij psihologije
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij psihologije: 1.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Didaktika (PN-A)
Kratica predmeta PNA-1 Šifra predmeta 223566
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Blaženka Valentina Mandarić
Akademski stupanj/naziv doktorica znanosti Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Didaktika je znanost o poučavanju i učenju. Studira se poučavanje i konfigurira kompleksno djelovanje usmjereno na stvaranje svih onih uvjeta koji favoriziraju učenje i ona znanja koja su temeljna i konstituirajući da se ostvari predviđeni odgojno obrazovni proces.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Upoznati studente s didaktikom – znanstvenom disciplinom koja se bavi učenjem i poučavanjem. Osposobiti studente za učinkovitu i kreativnu primjenu temeljnih didaktičkih načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave: • razumjeti i objasniti osnovne didaktičke pojmove: učenje, poučavanje, odgoj i obrazovanje, nastava, učenik, učitelj • poznavati i objasniti temeljne didaktičke varijable u nastavnom procesu • poznavati i objasniti ishode i ciljeve • poznavati i objasniti tipove motivacija i strategije za motiviranje učenika • poznavati i objasniti vrste planiranja i razlike u poimanju procesa poučavanja • poznavati i objasniti vrste ocjenjivanja i vrjednovanja i njihov utjecaj na proces učenja • poznavati i objasniti individualne razlike učenika i posljedice za proces planiranja, poučavanja i učenja • usvojiti temeljne nastavničke kompetencije
Literatura
Obvezna

Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa.

Matijević, M., & Radovanović D. (2011). Nastava usmjerena na učenika, Zagreb: Školske novine.

Dopunska

Previšić, V. (ur.) (2007). Kurikulum – teorije, metodologija, sadržaj, struktura. Zagreb: Školska knjiga.

Cindrić, M., Miljaković, D., Strugar, V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2.

Cyriacou, C. (1997). Nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

Cowley, S. (2006). Tajne uspješnog rada u razredu. Zagreb: Školska knjiga.

Glasser, W. (2005). Kvalitetna škola – škola bez prisile. Zagreb: Educa.

Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.

Haramina, A.,  Mališa, S. (2020), Stručno usavršavanje, samoefkasnost nastavnika i diferencirano poučavanje. U: B. Ćulum Ilić., I. Buchberger (ur.). Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije, Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 9-30

Mališa, S., Haramina, A., Carti, M. D., Odnosi u središtu moralnog odgoja djeteta,  Putokazi, 7 (2019), 2; 235–248

Jensen, E. (2005). Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb: Educa.

Jelavić, F. (2008). Didaktika. Jastrebarsko: Naklada slap.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

 

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – portfolio i kolokvij
2) Završni ispit (usmeni);
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem pismenog rada i kolokvija.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) portfolio – 35%
2) kolokvij – 35%
b) Završni ispit – 30% ocjene
usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Portfolio 2 35
Kolokvij-međuispit 2 35
Ukupno tijekom nastave 5.2 70
Završni ispit 2.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. tjedan nastave
2. kolokvij: 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Didaktika - definiranje područja didaktike i temeljna pitanja kojima se bavi
3. Teorija kurikuluma
4. Dinamika odgojno – obrazovnog procesa
5. Kompleksnost poučavanja i učenja
6. Kompleksnost u razredu i posljedice za poučavanje
7. Planiranje i programiranje odgoja i obrazovanja u školi
8. Kolokvij
9. Planiranje nastave
10. Ishodi učenja i odgojno obrazovni ciljevi u nastavi
11. Motivacija
12. Individualne razlike: prepreka ili prilika za poučavanje
13. Ocjenjivanje i vrjednovanje
14. Nastavničke kompetencije i cjeloživotno učenje
15. Kolokvij