Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti, Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti: 1., 2.;
Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Čitanje povijesti: umjetnost kao ogledalo politike 20. stoljeća
Kratica predmeta IZBD189 Šifra predmeta 218335
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Tomislav Anić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail tomislav.anic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 656
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Analiza refleksije političke situacije na kulturu i društvo; raščlamba temeljnih percepcija društvene zbilje iščitavanjem umjetničkog izričaja; definirati službene kulturne politike prema umjetničkom stvaralaštvu; razlikovati osnovne modele umjetničkog izričaja pojedinih razdoblja; kontekstualizirati političke, ekonomske i kulturne elemente povijesti kratkog 20. stoljeća.

Analizom izabranih tematskih cjelina „kratkog dvadesetog stoljeća“ bit će ocrtana kulturna i politička povijest iščitavanjem izabranih referentnih djela hrvatske intelektualne elite. Težište predmeta stavljeno je na literarna djela, igrane filmove, skulpturu, urbanizam i arhitekturu. Pozornost će, također, biti usmjerena na odnos vlasti prema slobodi umjetničkog izražavanja u promatranom razdoblju. Predavanja su koncipirana kronološki i tematski od osnovnih provedbeno idejnih promišljanja nakon uspostave prve jugoslavenske zajednice do raspada druge jugoslavenske države.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Objasniti temeljne historiografske pojmove iz kulturne povijesti. 2. Vrednovati osnovne procese (koncepte) novije hrvatske povijesti. 3. Raščlaniti specifične društveno-političke transformacije unutar promatranog razdoblja. 4. Primijeniti specifična znanja i vještine potrebne za analizu izvora i literature. 5. Diskutirati na temelju pročitane literature, potičući pitanja i dubinsko promišljanje. 6. Razviti svijest za profesionalni pristup glede izvršavanja obaveza i dužnosti.
Literatura
Obvezna

N. Batušić, Na rubu potkove, Zagreb 2006.; D. Bekić, Vojin Bakić ili kratka povijest kiposlavije, Zagreb 2007.; A. Cesarec, Današnja Rusija, Zagreb 1982.; C. Milanja, Hrvatski roman 1945 – 1990., Zagreb 1996.; N. Gilić, Uvod u povijest hrvatskog igranog filma, Zagreb 2010.; V. Gulin Zrnić, Kvartovska spika, Zagreb 2009.; J. Kljaković, U suvremenom kaosu, Zagreb 2011.; M. Krleža, Izlet u Rusiju, Zagreb 2005.; I. Meštrović, Uspomene na političke ljude i događaje, Zagreb 1964.; K. Nemec, Povijest hrvatskog romana od 1945. do 1990., Zagreb 2003.; P. Pavličić, Bilo pa prošlo, Zagreb 2011.; P. Pavličić, Narodno veselje, Zagreb 2013., M. Radulović, D. Vujčić, M. Grbić, Spomenička plastika, Zagreb 2012.; Naše teme: Socijalistički urbanizam i „kraj utopije“, Zagreb 1987.; I. Škrabalo, Hrvatska filmska povijest ukratko, Zagreb 2008.; G. Tribuson, Rani dani, Zagreb 1997., V. Tenžera, Zašto volim Zagreb, Zagreb 2019.

Dopunska

NAPOMENA: Popis preporučene dodatne literature polaznici kolegija dobit će sukladno odabranim temama seminarskog rada.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);

Završni ispit – usmeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 %

dovoljan (2) – 50 do 64,9 %

dobar (3) – 65 do 79,9 %

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9 %

izvrstan (5) – 90 do 100 %

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
  2. seminarske obveze – 30 %
  3. kolokvij – 20 %
  4. kolokvij – 20 %

 

  1. b) Završni ispit – 30 % ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50 % ispita)

usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 1.44 30
Kolokvij-međuispit 0.96 20
Kolokvij-međuispit 0.96 20
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij – 7. nastavni termin;
2. kolokvij – 14. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. O cilju i sadržaju predmeta
2. Književnost kao povijesni izvor
3. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica između dva svjetska rata
4. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica između dva svjetska rata
5. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica pedesetih
6. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica šezdesetih
7. Kolokvij
8. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica sedamdesetih
9. Autobiografsko memoarska proza – hrvatska svakodnevica osamdesetih
10. Film kao povijesni izvor – hrvatska kinematografija druge polovice dvadesetog stoljeća
11. Posjet Muzeju grada Zagreba
12. Kiparstvo kao ogledalo poretka
13. Arhitektura i urbanizam kao temelji ideologije
14. Kolokvij
15. Zaključna razmatranja
Seminari
Tjedan Tema
1. O cilju i sadržaju predmeta
2. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
3. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
4. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
5. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
6. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
7. Kolokvij
8. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
9. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
10. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
11. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
12. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
13. Rasprava o odabranim tekstovima/studentskom seminaru i temi predavanja
14. Kolokvij
15. Zaključna razmatranja