Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2022. / 2023. Semestar Zimski
Studij:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički)
Godina studija:

Diplomski sveučilišni studij povijesti (nastavnički): 1., 2.;

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Biti nastavnik u 20. stoljeću: društvene promjene i obrazovanje
Kratica predmeta IZBD223 Šifra predmeta 235746
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Tomislav Anić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail tomislav.anic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 656
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Vjera Brković
Akademski stupanj/naziv Zvanje Predavač
Kontakt e-mail vjera.brkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 683
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Omogućiti studentima usvajanje i razumijevanje profiliranja nastavničke profesije u kontekstu reforme školstva u 20. stoljeću. Studenti će se upoznati sa svim vidovima funkcioniranja škole kao odgojno obrazovne ustanove u društveno-političkom kontekstu. Upoznat će povijest razvoja jedne profesije koja je vrlo važan nositelj društvenih promjena u Hrvatskoj. Fokus seminarske nastave stavit će se na kritičku analizu izvora te će biti usmjeren na sadržaje koji prvenstveno daju mogućnost rekonstrukcije i interpretacije zanimanja (profesije) nastavnika.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Usvojiti i razumjeti temeljnu stručnu terminologiju vezanu uz nastavničku profesiju; 2. Primijeniti relevantnu znanstvenu literaturu; 3. Sagledati, spoznati i vrednovati znanstvena dostignuća drugih znanstvenih disciplina; 4. Koristiti interdisciplinarni pristup u radu; 5. Razviti potrebne vještine za samostalan rad; 6. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

Š. Batinić, S. Gaćina Škalamera. Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849-2009. Zagreb: Školski muzej, 2009.; D. Franković. Povijest Školstva i pedagogije u Hrvatskoj, Zagreb: Pedagoško-književni zbor, 1958.

Dopunska

E. Munjiza. Povijest hrvatskog školstva i pedagogije. Osijek: Grafika, 2009.; Š. Batinić, „Hrvatski školski sustav u XX. stoljeću“, Anali za povijest odgoja. 2. Zagreb, 2003.

NAPOMENA: Popis preporučene dodatne literature polaznici kolegija dobit će sukladno temama seminarskog rada.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;

Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – pripremljeno i održano izlaganje, aktivnost na nastavi, samostalan rad;

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Način stjecanja ocjene:

1. Nastavne aktivnosti: Aktivnost na nastavi, seminarske obveze, samostalan rad, 1. kolokvij, 2. kolokvij.

2. Završni ispit:  Pismeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

nedovoljan (1) – 0-49,9 %

dovoljan (2) – 50–64,9 %

dobar (3) – 65–79,9 %

vrlo dobar (4) – 80–89,9 %

izvrstan (5) – 90-100 %

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  1. Aktivnost na nastavi – 10 %
  2. Seminarski rad – 20 %
  3. Samostalan rad – 10 %
  4. 1. kolokvij – 15 % 
  5. 2.kolokvij – 15 %                                                                                                                                                                            b) Završni ispit – 30% ocjene

       1. Pismeni.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Aktivnost na nastavi 0.22 10
Seminarski rad 0.44 20
Samostalni rad 0.22 10
Kolokvij-međuispit 0.33 15
Kolokvij-međuispit 0.33 15
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija Prema objavljenom rasporedu.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Povijest nastavničkog zanimanja i društveni aspekti u 20. stoljeću
2. Razlozi za pokretanje reforme odgoja i obrazovanja nastavnika; političko-društveni kontekst
3. Položaj nastavnika; od Mažuranića do Šuvarove reforme
4. Obrazovna struktura nastavnika prema stupnju završene škole
5. Nastavnička naobrazba srednjoškolskih nastavnika
6. Reformski zahvati i formiranje nove kadrovske politike za nastavnička zanimanja
7. Vrste nastavničkih studija
8. Kadrovska politika za nastavnička zanimanja i društveni interesi
9. Ideološko-političko obrazovanje
10. Permanentno obrazovanje stručno usavršavanje nastavnika
11. Osnivanje CUO i reforma Centara usmjerenog obrazovanja
12. Povezanost i međusobna ovisnost društvenih, ekonomskih i političkih transformacija; utjecaj na obrazovanje
13. Diferencirani sustav odgoja i obrazovanja nastavnika
14. Posljedice reforme obrazovanja
15. Kontinuiteti i promjene u obrazovanju
Seminari
Tjedan Tema
1. Hrvatski školski sustav u 20. stoljeću
2. Školske novine-prikaz statusa nastavnika u društvu
3. Školske novine-prikaz reforme obrazovanja
4. Prosvjetni vjesnik- nastavnika u društvu
5. Prosvjetni vjesnik- položaj nastavnika u društvu
6. Časopis za pedagoški rad i prosvjetna pitanja, od 1946.- 1975.
7. Vjesnici od 1974.-1984.
8. Nastavni planovi i programi za srednjoškolsko obrazovanje u SR Hrvatskoj
9. "Delegatske informacije", 1-9./1974.-1984.
10. "Škola i život", od 1952.-1981.
11. Analiza i unapređivanje odgojnog rada
12. Analiza i unapređivanje odgojnog rada
13. Analiza i unapređivanje odgojnog rada
14. Analiza i unapređivanje odgojnog rada
15. Analiza i unapređivanje odgojnog rada