|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2022. / 2023. | Semestar | Ljetni | ||||||||||||||
Studij: Diplomski sveučilišni studij psihologije |
Godina studija: Diplomski sveučilišni studij psihologije: 2.; |
||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | OBITELJSKA TERAPIJA | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBD - 38 | Šifra predmeta | 157453 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 3 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 15 | ||||||||||||||||
Vježbe | 30 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Christian Gostečnik | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Doktor znanosti | Zvanje | |||||||||||||||
Kontakt e-mail | christian.gostecnik@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Ana Šeremet | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Magistra psihologije | Zvanje | Asistentica | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | ana.seremet@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 625 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Tanja Valenta | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Zvanje | ||||||||||||||||
Kontakt e-mail | tanja.valenta@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Viktorije Valenta | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Magistar kineziologije | Zvanje | |||||||||||||||
Kontakt e-mail | viktorije.valenta@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: steći znanja o osnovnim teorijskim pristupima u obiteljskoj terapiji kao i osnovna znanja o metode i tehnikama vođenja obitelji u psihoterapijskom procesu. Sadržaj predmeta: Osnovne značajke i povijesni razvoj obiteljskih terapija. Karakteristike nekih psihoterapijskih pristupa unutar obiteljske terapije. Relacijski obiteljski model i relacijska dinamika. Specifične intervencije i značajke rada na sistemskoj, interpersonalnoj i intrapsihičkoj razini u obiteljskoj terapiji. Liječenje traume i zlostavljanja u obiteljskoj terapiji. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Opisati osnovne terapijske principe i uvjete rada u obiteljskoj terapiji. Procijeniti prikladnost obiteljske terapije za određenog klijenta. Analizirati osnovne relacijske fenomene unutar obiteljske terapije. Planirati sistemske intervencije u slučajevima traume i zlostavljanja unutar obitelji. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Gostečnik, C. (2017). Relational family therapy: The systemic, interpersonal, and intrapsychic experience. New York: Routledge. Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview. Pacific Grove, CA: Brooks Cole. Dallos, R., & Draper, R. (2010). An introduction to family therapy: Systemic theory and practice (3rd ed.). Maidenhead: Open University Press. Repič, S. T., Gostečnik, C., & Cvetek, R. (2012). Trauma of sexual abuse and the family. In Y. Spiteri & E. M. Galea (Eds.), Psychology of neglect (pp. 29– 46). New York, NY: Nova Science. Cvetek, R., Kompan Erzar, K., Erzar, T., & Gostečnik, C. (2006). Relational family therapy. In J. S. Scharff & D. E. Scharff (Eds.), New paradigms for treating relationships (pp. 51–61). New York, NY: Jason Aronson. |
||||||||||||||||
Dopunska | Bitter, J. R. (2014). Theory and practice of family therapy and counseling (2nd ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning. Carlson, J., & Sperry, L. (Eds.). (2010). Recovering intimacy in love relationships: A clinician’s guide. New York, NY: Routledge. Hecker, L. L., & Wetchler, J. K. (2013). An introduction to marriage and family therapy. New York, NY: Routledge. Sexton, T. L., Weeks, G. R., & Robbins, M. S. (Eds.). (2003). Handbook of family therapy: The science and practice of working with families and couples. New York, NY: Brunner-Routledge. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Način stjecanja bodova:
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|