Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u psihologiju obrazovanja (PN-A)
Kratica predmeta IZBP-89 Šifra predmeta 156965
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 01 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj/naziv diplomirani psiholog Zvanje Asistent
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1) 01 3706 632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Kristijan Žibrat
Akademski stupanj/naziv magistar psihologije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail kzibrat@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s bitnim sastavnicama učinkovitog obrazovnog procesa, te s pregledom pojmova iz Psihologije obrazovanja, kako bi na temelju tih osnovnih znanja mogli dalje razumjeti i produbljivati/proširivati spoznaje o načelima uspješnog obrazovnog procesa u svojem nastavničkom radu

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Tijekom predavanja, učenja i provjere znanja student će moći: - razumjeti koje su temeljne sastavnice obrazovnog procesa; - objasniti uzroke individualnih odstupanja od prosječnog ili uobičajenog obrazovnog postignuća; - vrednovati znanstvene spoznaje Psihologije obrazovanja i postupke prakse u skladu s poznavanjem temeljnih načela učinkovite nastave; - vrednovati postignuća istraživačkih projekata i znanstvenih doprinosa u časopisima i znanstvenoj literaturi; - primijeniti spoznaje o načelima učinkovitog obrazovnog procesa u vlastitoj praksi na temelju samostalnog proširivanjanja i produbljivanja stečenog temeljnog znanja. Nakon položenog ispita iz predmeta Uvod u psihologiju obrazovanja student će moći: - prepoznati obrazovne mogućnosti i obrazovna postignuća svakog učenika; - prepoznati odstupanja i razloge odstupanja pojedinog učenika od prosječnog obrazovnog puta; - pomagati u uspostavljanju kvalitetnih socijalih odnosa, učinkovite klime i poticajnih uvjeta za stjecanje znanja; - uspostaviti temelje razvoja zdrave motivacije za učenje u skladu s načelima učinkovitog podučavanja. Nabrojani ishodi učenja nastat će u tijeku usvajanja sljedećih obrazovnih sadržaja: Karakteristike učenika, učenici s posebnim potrebama, proces učenja (vrste znanja i procesi stjecanja), motivacija učenja, ciljne orijentacije, intinzično/ekstrinzični kontinuum, ekstrinzična motivacija, nemotiviranost, slika o sebi i samopouzdanje kao temelj učenja, pohvala, nagrada kazna – pozitivni i negativni aspekti, metode podučavanja: ALS ili vrijeme provedeno u radu i kognitivi angažman kao temelj učenja, podučavanje činjenica i podučavanje mišljenja, metakognitivne strategije, pogodna klima i okruženje učenja, karakteristike nastavnika, emocionalno prihvaćanje učenika, upravljanje razredom nasuprot održanja discipline, razvijanje emocionalne regulacije, klasično, pozitivno i alternativno podučavanje.
Literatura
Obvezna

Woolfolk, A. (2016). Edukacijska psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap

Dopunska

Zarevski, P. (2007). Psihologija pamćenja i učenja.Jastrebasko: Naklada Slap

Grgin, T. (2004). Edukacijska psihologija. Jastrebarsko: Naklda Slap

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1.       Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu)

2.       Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave

Način polaganja ispita

1.       Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji)

2.       Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.       Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

a)      1. kolokvij – 30%

b)      2. kolokvij – 30%

c)       Radni zadatak – 10%

2.       Završni usmeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Esej 0.4 10
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 1.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uloga edukacijske psihologije
2. Razlike među učenicima
3. Učenici s posebnim potrebama
4. Bihevioristički pogledi na učenje
5. Procesi pamćenja
6. Strategije učenja i rješavanje problema
7. Istraživačko učenje i učenje temeljno na problemu
8. 1. kolokvij
9. Socijalno-kognitivistička teorija
10. Motivaciju u učenju i podučavanju
11. Interesi, znatiželja, emocije i anksioznost
12. Stvaranje i održavanje pozitivne okoline za učenje
13. Rješavanje problema s disciplinom
14. Mjerenje i vrednovanje rada učenika
15. 2. kolokvij