Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PRIMJENA MUZIKOTERAPIJE KOD DJECE I ODRASLIH S TEŠKOĆAMA KOMUNIKACIJE
Kratica predmeta IZBD-130 Šifra predmeta 198421
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ljiljana Pačić-Turk
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail ljpturk@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ksenija Burić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje
Kontakt e-mail ksenija.buric@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Josipa Gelo
Akademski stupanj/naziv Diplomirani psiholog Zvanje Predavač
Kontakt e-mail josipa.gelo@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznati studente s muzikoterapijom kao znanstveno utemeljenom disciplinom i objasniti razvoj, filozofska i teorijska uporišta u muzikoterapiji. Upoznati studente s potrebama djece i odraslih s komunikacijskim teškoćama i dobrobitima primjene muzikoterapijskog tretmana kao oblika intervencije,  Predstaviti osnovne, u praksi najčešće korištene, modele, metode i tehnike  muzikoterapije, Objasniti pristupe i ciljeve muzikoterapije, Stvoriti uvjete za stjecanje temeljnih muzičkih vještina u vidu instrumentalne i vokalne improvizacije, Objasniti i kroz iskustvo približiti mogućnosti korištenja Orffovog  instrumentarija, Usvojiti tehnike stvaranja pjesme i kreiranje plesa i pokreta, Ukazati na važnost različitih neverbalnih oblika komunikacije, Upoznati i kroz izradu predstaviti mogućnost gradnje instrumenata od različitih materijala, Stvoriti uvjete za stjecanja temeljnih muzičkih vještina, Uputiti u znanstveno proučavanje dobrobiti muzikoterapije u različitim terapijskim okruženjima, Potaknuti na potrebu cjeloživotnog učenja i usvajanja muzičkih vještina

Sadržaj predmeta: Razlika između muzičke pedagogije i muzikoterapije, Povijest muzikoterapije, Teorijska uporišta u MT, Temeljni principi muzikoterapije, Modeli i metode u improvizaciji u MT, Tehnike u MT, Ciljevi u MT, Odabir instrumenta u MT, Važnost i uloga muzikoterapeuta, Proces MT, Slijed aktivnosti tijekom seanse,  Postavljanje kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, Sviranje ritamskih instrumenata, Sviranje pratnje na harmonijskom instrumentu,  Stvaranje pjesme, Osmišljavanje ples i pokreta, Razlika između receptivne i aktivne MT, Individualna terapija i terapija u skupini, Dokumentacija

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Razumjeti razliku između muzičke edukacije i muzikoterapije, Znati osnovne pravce u MT, Primijeniti osnovne koncepte muzikoterapije, Primijeniti različite modele i tehnike, Postaviti kratkoročne i dugoročne ciljeve, Znati odabrati instrument za korisnike, Osmisliti seansu MT, Svirati ritamske udaraljke, Svirati osnovne akorde na klaviru i gitari, Svirati, pjevati i improvizirati s korisnicima, Osmišljavati plesne koreografije, Znati odabirati prikladnu i primjerenu muziku, Samostalno izrađivati priručne instrumente od raznih materijala, Poticat korisnike na kreativno muzičko stvaralaštvo, Povezati dobivena znanja i vještine, Moći primijeniti stečena znanja i vještine u radu s djecom i odraslima s teškoćama komunikacije, Napisati izvještaj i mišljenje nakon seanse, Proučavati stručnu literaturu
Literatura
Obvezna

Wigram, T., Nygaard Pedersen, I., Ole Bonde, L. (2002), A Comprehensive Guide to Music Therapy. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.

Wheeler, B.L. (2015), Music Therapy Handbook. New York: The Guilford Press.

Orff, G. (1980). The Orff Music Therapy. London Schott & Co.

Orff, G. (1989). Key Concepts in the Orff Music Therapy. London: Schott & Co.

Dopunska

Nordoff, P. and Robbins, C. (1977/2007) Creative Music Therapy: A Guide to Fostering Clinical Musicianship. 2nd edition. Gilsum, NH: Barcelona Publishers.

Voigt, M. (2013): Orff Music Therapy: History, principles and further development. Approaches: Music Therapy & Special Music Education, Special Issue 5(2), 97-105.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

Završni ispit –   pismeni dio – minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti

  • praktični dio – improvizacijske tehnike
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70%:

            kolokvij – 40%

            vježbe –    30%

  1. Završni ispit – 30 %

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.9 40
Rad na vježbama 0.6 30
Ukupno tijekom nastave 2.3 70
Završni ispit 0.7 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. tjedan
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Razlika između muzičke pedagogije i muzikoterapije
2. Povijest muzikoterapije
3. Teorijska uporišta u MT
4. Modeli, metode i tehnike u MT
5. Koncepti muzikoterapije
6. Nordoff – Robbins i Orff muzikoterapija
7. Tehnike u MT
8. Ciljevi u MT
9. Odabir instrumenta u MT
10. Važnost i uloga muzikoterapeuta u MT procesu
11. Proces MT
12. Slijed aktivnosti tijekom seanse
13. Razlika između receptivne i aktivne MT
14. Individualna terapija i terapija u skupini
15. Dokumentacija
Vježbe
Tjedan Tema
1. Vježbe na temu muzičke pedagogije. Vježbe na temu muzikoterapijskih aktivnosti.
2. Razvoj konvergentnog mišljenja. Razvoj divergentnog mišljenja.
3. Istraživanje ritamskih instrumenata. Istraživanje melodijskih instrumenata.
4. Osnovni akordi na gitari. Osnovni akordi na klaviru.
5. Tehnike skladanja pjesme. Osnovni koncepti u muzikoterapijskom procesu.
6. Sličnosti i razlike Orff muzikoterapije i Nordoff Robbins MT. Korištenje klavira i uloga koterapeuta u MT procesu.
7. Tehnike imitacije, zrcaljenja, podudaranja. Primjena tehnika u muzičkom dijalogu.
8. Postavljanje kratkoročnih i dugoročnih ciljeva u MT procesu. Kolokvij.
9. Upotreba ritamskih instrumenata iz Orffovog instrumentarija. Upotreba melodijskih instrumenata iz Orffovog instrumentarija.
10. Uređenje MT okruženja. Dijete u središtu MT procesa.
11. Planiranje MT . Aktivnosti u MT.
12. Redoslijed aktivnosti i vizualna podrška. Pjesma za dobar dan i Pjesma za doviđenja.
13. Aktivna MT. Receptivna MT.
14. Individualna MT sesija. Grupna MT sesija.
15. Skala procjene u MT. Evaluacija MT procesa.