Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti, Diplomski sveučilišni studij sociologije, Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1., 2.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek, Suvremena povijest, Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću, Interkulturalna komunikacija i novinarstvo, Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Pisanje u odnosima s javnošću
Kratica predmeta IZBD-134 Šifra predmeta 198998
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 10
Vježbe 20
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Leali Osmančević
Akademski stupanj/naziv Magistra komunikologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail leali.osmancevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Predmet Pisanje u odnosima s javnošću osposobljava studente za aktivno sudjelovanje u raznim tipovima pisanoga komuniciranja s ciljanim javnostima. Kolegijem je obuhvaćeno jezično i sadržajno oblikovanje i strukturiranje niza javnokomunikacijskih tekstova, proučavanje njihovih strukturalnih specifičnosti, analiza primjera dobre i loše prakse s ciljem stjecanja funkcionalnih znanja koje su studentima potrebne u njihovu budućem radu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. upoznati se s načelima i pravilima suvremenoga poslovnoga komuniciranja 2. svladati vještinu pisanja temeljnih javnokomukacijskih tekstova u odnosima s javnošću 3. moći prepoznati dobro strukturirano poslovno pismo od loše strukturiranoga poslovnog pisma 4. razlikovati internu pisanu komunikaciju od eksterne pisane komunikacije, službenu od privatne i svladati načine njihova oblikovanja 5. biti sposobni otkloniti jezične i strukturalne pogreške koje se javljaju u pisanju PR alata.
Literatura
Obvezna
  1. Bovée, C. L.; Thill, J. V. (2012). Suvremena poslovna komunikacija. Mate d. o. o. Zagreb. (odabrana poglavlja)
  2. Malović, Stjepan; Ricchiardi, Sherry. (1996). Uvod u novinarstvo. Izvori. Zagreb. (odabrana poglavlja)
Dopunska

1. Verčić i dr. (2004). Odnosi s medijima. Masmedia. Zagreb. (odabrana poglavlja)

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

‒ najmanje 70% prisutnosti na nastavi

‒ aktivno sudjelovanje na nastavi i redovito pisanje samostalnih zadataka.

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz studentske aktivnosti:

‒  pisanje domaćih zadaća

‒ oblikovanje tekstova prema zadanim smjernicama.

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem pisanih studentskih radova dolazi se do završne ocjene koja se određuje prema sljedećoj postotnoj skali:

50 – 64 % = dovoljan (2)

65 – 79 % bodova = dobar (3)

80 – 89 % bodova = vrlo dobar (4)

90 % i više = izvrstan (5)

Radni se zadatci pišu tijekom cijeloga semestra prema ritmu obrade pojedinih nastavnih jedinica, boduju se tijekom semestra, a završna se ocjena određuje na kraju, predajom svih radova.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Praktični rad 0.77 35
Praktični rad 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija Studenti ne pišu standardne kolokvije. Tijekom nastave predaju radne zadatke koji se boduju te na kraju ocjenjuju.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Obilježja suvremenoga poslovnog komuniciranja I.
2. Obilježja suvremenoga poslovnog komuniciranja II.
3. Vrste i obilježja pisane poslovne komunikacije u odnosima s javnošću.
4. Poslovni dopis: jezično i strukturalno oblikovanja standardnoga poslovnog dopisa.
5. Pisanje natječajne dokumentacije: prijava na natječaj, životopis (tablični i narativni).
6. Motivacijsko pismo zatvorenoga tipa.
7. Motivacijsko pismo otvorenoga tipa.
8. Strukturiranje pozivnica. (poziv medijima za konferenciju, praćenje određenih događaja, sudjelovanje u određenim aktivnostima i sl.)
9. Oblikovanje teksta primjenom tehnike leada i strukture obrnute piramide.
10. Objava za medije.
11. Priopćenje za javnost.
12. Umetanje izjava u tekst objava i priopćenja.
13. Pisanje demantija.
14. Pisanje različitih tipova molbi za (medijsko) sponzoriranje.
15. Pisanje hodograma, Q and A priprema, pisanje sponzorskih tekstova i dr.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Obilježja suvremenoga poslovnog komuniciranja I.
2. Obilježja suvremenoga poslovnog komuniciranja II.
3. Vrste i obilježja pisane poslovne komunikacije u odnosima s javnošću.
4. Poslovni dopis: jezično i strukturalno oblikovanja standardnoga poslovnog dopisa.
5. Pisanje natječajne dokumentacije: prijava na natječaj, životopis (tablični i narativni).
6. Motivacijsko pismo zatvorenoga tipa.
7. Motivacijsko pismo otvorenoga tipa.
8. Strukturiranje pozivnica. (poziv medijima za konferenciju, praćenje određenih događaja, sudjelovanje u određenim aktivnostima i sl.)
9. Oblikovanje teksta primjenom tehnike leada i strukture obrnute piramide.
10. Objava za medije.
11. Priopćenje za javnost.
12. Umetanje izjava u tekst objava i priopćenja.
13. Pisanje demantija.
14. Pisanje različitih tipova molbi za (medijsko) sponzoriranje.
15. Pisanje hodograma, Q and A priprema, pisanje sponzorskih tekstova i dr.