Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti) Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Pedagoško umijeće u sestrinstvu
Kratica predmeta IZBD-150 Šifra predmeta 199216
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marta Čivljak
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marta.civljak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 618
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je da studenti razumiju pedagogiju kao znanost koja se bavi čovjekom. Preciznije proučavanje odgoja i odgojnih procesa s ciljem da kontinuiranim promišljanjem bude u službi poticanja i izgrađivanja integriranog rasta osobe, zajednice i ljudi, vrednujući pritom potencijale i pozitivne osobne ličnosti, stavove, poglede na život i svijet, te karakterne, moralne, radne i društvene vrednote. Znanja stečena na ovom predmetu su temelji za razumijevanje procesa proučavanja i učenja. 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Na kraju pohađanja predmeta studenti će moći: -razumijeti i objasniti osnovne pojmove: pedagogija, odgoj, učenje, poučavanje, odgoj i obrazovanje; - razumijeti i objasniti temeljne ciljeve, sadržaje i područja odgoja; -razumijeti i objasniti odgoj kao proces; -objasniti obrazovne i odgojne kompetencije u sestrinstvu; -objasniti individualne razlike osoba i njihov utjecaj na rad; -objasniti razliku između intelektualnog, moralnog i emocionalnog razvoja u radu; -razumijeti i primijeniti samoregulirano učenje i samoodgoj u radu
Literatura
Obvezna

Matijević, M., Bilić, V. i Opić, S. (2016), Pedagogija za učitelje i nastavnike. Zagreb: Školska knjiga (odabrani dijelovi)

Vujčić, V. (2013), Opća pedagogija. Novi pristupi znanosti o odgoju. Zagreb: HPKZ (odabrani dijelovi)
Vican, D. (2006), Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti, Pedagogijska istraživanja, Vol III., Br. 1., str. 9. – 20.

Dopunska

Chabot, D., Chabot, M. (2009), Emocionalna pedagogijaOsjećati kako bi se učilo – Kako uključiti emocionalnu inteligenciju u vaše poučavanje. Zagreb: EDUCA

Salovey, P. i Sluyter, D. (1999), Emocionalni razvoj i emocionalna inteligencija – pedagoške implikacije. Zagreb: EDUCA

Sorić, I. (2014). Samoregulacija učenja. Možemo li naučiti učiti. Jastrebarsko: Slap

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
  2. Uredno izvršene seminarske obaveze i predan Portfolio
  3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarske obaveze i Portfolio
2. Završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.0 0
Portfolio 1.2 30
Seminarski rad 1.6 40
Ukupno tijekom nastave 3.8 70
Završni ispit 1.2 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Uloga odgoja u životu čovjeka. Struktura i dinamika odgoja.
3. Razvoj osobe i načini ostvarenja
4. Učiti iz povijesti pedagogije
5. Ciljevi, sadržaji i područja odgoja
6. Iskustvo kao odgojna metoda
7. Obrazovne kompetencije u sestrinstvu
8. Odgojne kompetencije u sestrinstvu
9. Pedagoško umijeće u sestrinstvu
10. Intelektualni odgoj: načini ostvarenja intelektualnog odgoja i obrazovanja
11. Moralni odgoj: načini ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja
12. Emocionalni razvoj: razvijanje emocionalne inteligencije u radu
13. Individualne razlike i utjecaj na razvoj profesionalnih znanja i vještina
14. Cjelovitost osobe i strategije samoregulacije
15. Osobni i profesionalni razvoj